dc.contributor.author | Αβραμιώτης - Φαληρέας, Νικόλαος - Ιάσων![]() |
|
dc.contributor.author | Anramiotis - Falireas, Nikolaos - Iason![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-03-27T09:26:16Z | |
dc.date.available | 2025-03-27T09:26:16Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61503 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29199 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | μεταβατική συμπεριφορά | el |
dc.subject | δυναμική προσομοίωση | el |
dc.subject | ισοδύναμο ηλεκτρικό κύκλωμα | el |
dc.subject | μεθοδολογία μοντελοποίησης | el |
dc.subject | Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC) | en |
dc.subject | dynamic model | en |
dc.subject | transient response | en |
dc.subject | simulation | en |
dc.subject | lumped parameter electric equivalent circuit | en |
dc.title | Ανάλυση λειτουργίας και ανάπτυξη δυναμικού μοντέλου προσομοίωσης κυψελών καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (PEMFC) | el |
dc.contributor.department | Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Κυψέλη καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (PEMFC) | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2010-09-01 | |
heal.abstract | Στη παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκαν οι κυψέλες καυσίμου ως εναλλακτική διάταξη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Πιο συγκεκριμένα μελετήθηκε η κυψέλη καυσίμου τύπου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων, εξετάστηκαν οι θερμοδυναμικοί νόμοι που διέπουν τη λειτουργία της, καθώς επίσης και οι μηχανισμοί που προκαλούν μεταβολές στην τερματική τάση της. Επιπλέον πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση των κυριότερων ισοδύναμων ηλεκτρικών μοντέλων που αναφέρονται στη διεθνή βιβλιογραφία, τα οποία επιτρέπουν να αναπαρασταθεί η δυναμική συμπεριφορά της κυψέλης. Στη συνέχεια προσδιορίστηκαν οι εξισώσεις που αναπαριστούν τους θερμοδυναμικούς νόμους και τους μηχανισμούς πτώσης τάσης και οι οποίες επιτρέπουν να υπολογισθεί η τάση εξόδου της κυψέλης σε συνάρτηση με το φορτίο της. Αυτές ενσωματώνονται στο ισοδύναμο ηλεκτρικό μοντέλο που έχει προταθεί από τους Larminie – Dicks προκειμένου να αναπτυχθεί ένα νέο δυναμικό μοντέλο της κυψέλης καυσίμου. Για την πειραματική επιβεβαίωση του μοντέλου πραγματοποιήθηκαν δοκιμές στο εργαστήριο τόσο σε μόνιμη κατάσταση λειτουργίας όσο και σε δυναμικές μεταβολές σε μια συστοιχία κυψελών καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων ισχύος 500W η οποία χρησιμοποιήθηκε στη διάταξη ηλεκτρικής κίνησης του πρότυπου ερευνητικού οχήματος «Προμηθέας» που αναπτύχθηκε από την αντίστοιχη ομάδα του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών ισχύος του ΕΜΠ. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν μεταβατικές δοκιμές σε μια συστοιχία κυψελών καυσίμου 5kW, η οποία βρίσκεται στο τμήμα τεχνολογιών ΑΠΕ και Υδρογόνου του Κ.Α.Π.Ε. Από τη σύγκριση των πειραματικών αποτελεσμάτων με τα αποτελέσματα της προσομοίωσης επιβεβαιώθηκε η ακρίβεια του μοντέλου. | el |
heal.abstract | The purpose of this thesis is the study of Fuel Cells as alternative electric energy production devices. The analysis focuses on a special type of fuel cell, the Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC). The thermodynamic phenomena, which are taking place during the fuel cell’s operation and the mechanisms of voltage drop are explained and analyzed in depth. In addition, a review of the main equivalent circuit models, found in the literature, enabling to model the dynamic response of the fuel cell, has been undertaken. Furthermore, the equations representing the thermodynamic laws and describing the respective voltage drop are formulated, in order to evaluate the terminal voltage of the cell under variable operating conditions. These equations, integrated into a Larminie – Dicks topology lumped parameter equivalent circuit, have been implemented in order to develop the proposed dynamic model. The dynamic model introduced has been validated by experimental results on a fuel cell stack of 500W implemented in the electrical drive supply of the research prototype vehicle “Prometheus”, developed by the respective group of the Laboratory of Electrical Machines and Power Electronics of NTUA and also on a fuel cell stack 5kW, which is at the Centre or Renewable Energy Sources and Saving (CRES). Experimental investigations of the model precision have been undertaken under both steady-state operation and transient behavior of the stack. | en |
heal.sponsor | ΕΜΠ | el |
heal.advisorName | Κλαδάς, Αντώνιος | |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | |
heal.committeeMemberName | Μανιάς, Στέφανος | |
heal.committeeMemberName | Παπαθανασίου, Σταύρος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 151 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: