HEAL DSpace

Ανάλυση λειτουργίας και ανάπτυξη δυναμικού μοντέλου προσομοίωσης κυψελών καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (PEMFC)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αβραμιώτης - Φαληρέας, Νικόλαος - Ιάσων
dc.contributor.author Anramiotis - Falireas, Nikolaos - Iason
dc.date.accessioned 2025-03-27T09:26:16Z
dc.date.available 2025-03-27T09:26:16Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61503
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29199
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject μεταβατική συμπεριφορά el
dc.subject δυναμική προσομοίωση el
dc.subject ισοδύναμο ηλεκτρικό κύκλωμα el
dc.subject μεθοδολογία μοντελοποίησης el
dc.subject Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC) en
dc.subject dynamic model en
dc.subject transient response en
dc.subject simulation en
dc.subject lumped parameter electric equivalent circuit en
dc.title Ανάλυση λειτουργίας και ανάπτυξη δυναμικού μοντέλου προσομοίωσης κυψελών καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (PEMFC) el
dc.contributor.department Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Κυψέλη καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (PEMFC) el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2010-09-01
heal.abstract Στη παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκαν οι κυψέλες καυσίμου ως εναλλακτική διάταξη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Πιο συγκεκριμένα μελετήθηκε η κυψέλη καυσίμου τύπου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων, εξετάστηκαν οι θερμοδυναμικοί νόμοι που διέπουν τη λειτουργία της, καθώς επίσης και οι μηχανισμοί που προκαλούν μεταβολές στην τερματική τάση της. Επιπλέον πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση των κυριότερων ισοδύναμων ηλεκτρικών μοντέλων που αναφέρονται στη διεθνή βιβλιογραφία, τα οποία επιτρέπουν να αναπαρασταθεί η δυναμική συμπεριφορά της κυψέλης. Στη συνέχεια προσδιορίστηκαν οι εξισώσεις που αναπαριστούν τους θερμοδυναμικούς νόμους και τους μηχανισμούς πτώσης τάσης και οι οποίες επιτρέπουν να υπολογισθεί η τάση εξόδου της κυψέλης σε συνάρτηση με το φορτίο της. Αυτές ενσωματώνονται στο ισοδύναμο ηλεκτρικό μοντέλο που έχει προταθεί από τους Larminie – Dicks προκειμένου να αναπτυχθεί ένα νέο δυναμικό μοντέλο της κυψέλης καυσίμου. Για την πειραματική επιβεβαίωση του μοντέλου πραγματοποιήθηκαν δοκιμές στο εργαστήριο τόσο σε μόνιμη κατάσταση λειτουργίας όσο και σε δυναμικές μεταβολές σε μια συστοιχία κυψελών καυσίμου μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων ισχύος 500W η οποία χρησιμοποιήθηκε στη διάταξη ηλεκτρικής κίνησης του πρότυπου ερευνητικού οχήματος «Προμηθέας» που αναπτύχθηκε από την αντίστοιχη ομάδα του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών ισχύος του ΕΜΠ. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν μεταβατικές δοκιμές σε μια συστοιχία κυψελών καυσίμου 5kW, η οποία βρίσκεται στο τμήμα τεχνολογιών ΑΠΕ και Υδρογόνου του Κ.Α.Π.Ε. Από τη σύγκριση των πειραματικών αποτελεσμάτων με τα αποτελέσματα της προσομοίωσης επιβεβαιώθηκε η ακρίβεια του μοντέλου. el
heal.abstract The purpose of this thesis is the study of Fuel Cells as alternative electric energy production devices. The analysis focuses on a special type of fuel cell, the Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC). The thermodynamic phenomena, which are taking place during the fuel cell’s operation and the mechanisms of voltage drop are explained and analyzed in depth. In addition, a review of the main equivalent circuit models, found in the literature, enabling to model the dynamic response of the fuel cell, has been undertaken. Furthermore, the equations representing the thermodynamic laws and describing the respective voltage drop are formulated, in order to evaluate the terminal voltage of the cell under variable operating conditions. These equations, integrated into a Larminie – Dicks topology lumped parameter equivalent circuit, have been implemented in order to develop the proposed dynamic model. The dynamic model introduced has been validated by experimental results on a fuel cell stack of 500W implemented in the electrical drive supply of the research prototype vehicle “Prometheus”, developed by the respective group of the Laboratory of Electrical Machines and Power Electronics of NTUA and also on a fuel cell stack 5kW, which is at the Centre or Renewable Energy Sources and Saving (CRES). Experimental investigations of the model precision have been undertaken under both steady-state operation and transient behavior of the stack. en
heal.sponsor ΕΜΠ el
heal.advisorName Κλαδάς, Αντώνιος
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος
heal.committeeMemberName Μανιάς, Στέφανος
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.academicPublisher Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 151 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα