dc.contributor.author |
Μπεζαΐτης, Πάρις
|
el |
dc.contributor.author |
Bezaitis, Paris
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-04-02T08:02:05Z |
|
dc.date.available |
2025-04-02T08:02:05Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61567 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29263 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πεζογέφυρα |
el |
dc.subject |
Δικτυωτή κατασκευή |
el |
dc.subject |
Μεταλλική κατασκευή |
el |
dc.subject |
Καμπύλο κατάστρωμα |
el |
dc.subject |
Ανάλυση δράσεων |
el |
dc.subject |
Pedestrian bridge |
en |
dc.subject |
Truss arched |
en |
dc.subject |
Curved deck |
en |
dc.subject |
Steel structure |
en |
dc.subject |
Analysis of loads |
en |
dc.title |
Δομοστατικός σχεδιασμός δικτυωτής τοξωτής μεταλλικής πεζογέφυρας με καμπύλο κατάστρωμα |
el |
dc.title |
Structural design of a truss arched pedestrian bridge with curved deck |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Structural Εngineering |
en |
heal.classification |
Δομοστατικός σχεδιασμός |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-10-30 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο αυτής της Διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο δομοστατικός σχεδιασμός και η στατική ανάλυση μίας πεζογέφυρας με άνοιγμα 25 m. Η ιδιαιτερότητα της γέφυρας είναι το γεγονός πως έχει έντονα καμπύλα διαμήκη στοιχεία.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία εισαγωγή στις γέφυρες και γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες γέφυρες οι οποίες αποτέλεσαν την έμπνευση αυτού του φορέα που δημιουργήθηκε.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται η παρουσίαση του φορέα της πεζογέφυρας, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της, οι διατομές που χρησιμοποιήθηκαν και τα υλικά
Στο επόμενο κεφάλαιο παρουσιάζονται αναλυτικά οι δράσεις που ασκούνται σε μία πεζογέφυρα με βάση τον Ευρωκώδικα και αντίστοιχα γίνεται και ο υπολογισμός τους για την παρούσα γέφυρα. Στο τέλος του κεφαλαίου αναφέρονται οι συνδυασμοί των δράσεων με τους οποίους έγινε η διαστασιολόγηση του φορέα.
Έπειτα πραγματοποιείται η ανάλυση του φορέα με την χρήση του προγράμματος RFEM 6 της Dhuhal. Το πρόγραμμα αυτό πραγματοποίησε και τους ελέγχους των μελών πέρα τον λυγισμό του τόξου.
Αφού ελέγχθηκε η πεζογέφυρα σε ΟΚΑ και ΟΚΛ, στην συνέχεια μελετήθηκε η πιθανότητα εμφάνισης φαινομένων συντονισμού εξαιτίας του βαδίσματος των χρηστών σύμφωνα με τον Γαλλικό κανονισμό SETRA.
Έπειτα μελετήθηκαν οι συνδέσεις της πεζογέφυρας. Ο σχεδιασμός και η ανάλυση των συνδέσεων έγινε με χρήση του λογισμικού IDEA StatiCa Connection.
Ακόμη έγινε και μία διερεύνηση για την τοποθέτησηνου και τις διαφορές με την επιλογή της απλής στήριξης,
Στο τελευταίο κεφάλαιο έγινε μια σύντομη περιγραφή για την διαδικασία του τρόπου κατασκευής και την ανέγερση της πεζογέφυρας και μία προκαταρκτική κοστολόγηση των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν. |
el |
heal.abstract |
The objective of this Diploma Thesis is the structural design and static analysis of a pedestrian bridge with a 25-meter span. This bridge is characterized by its curved members.
The thesis begins with an introduction to bridges and references specific structures that served as inspiration for this design.
Following that, the geometric characteristics, cross-sections, and materials used for the pedestrian bridge are presented in detail.
In the next chapter, the actions applied to the footbridge are examined, based on Eurocode, and the calculations specific to this bridge are carried out. At the end of the chapter, the combinations of actions used for the structure's design are discussed.
Subsequently, the analysis of the structure is performed using the RFEM 6 software by Dlubal. The software also checks the members for structural adequacy beyond the bending of the arch.
After verifying the pedestrian bridge under both Ultimate Limit State (ULS) and Serviceability Limit State (SLS) criteria, the possibility of resonance phenomena due to pedestrian-induced vibrations is evaluated, according to the French SETRA regulations.
Next, the design of the footbridge's connections is analyzed. The design and analysis of the connections were performed using the IDEA StatiCa Connection software.
Furthermore, an investigation was made into the choice of pot bearings, along with a comparison to simple supports.
In the final chapter, a brief description of the construction method and erection process for the footbridge is provided, along with an overview of the project's estimated cost. |
en |
heal.advisorName |
Γαντές, Χαράλαμπος |
el |
heal.advisorName |
Gantes, Charis |
en |
heal.committeeMemberName |
Γκατζογιάννης, Στέφανος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γαντές, Χαράλαμπος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θανόπουλος, Παύλος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
92 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|