dc.contributor.author | Θεοδωρίδη, Άρτεμις![]() |
el |
dc.contributor.author | Theodoridi, Artemis![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-04-03T07:44:21Z | |
dc.date.available | 2025-04-03T07:44:21Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61595 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29291 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σημεία ελέγχου | el |
dc.subject | Παλαιστινιακή κινητικότητα | el |
dc.subject | Χωρικές πολιτικές τεχνολογίες | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική της κατοχής | el |
dc.subject | Κατάσταση εξαίρεσης | el |
dc.subject | Checkpoints | en |
dc.subject | Palestinian mobility | el |
dc.subject | Spatial political technologies | el |
dc.subject | Architecture of occupation | el |
dc.subject | State of exception | el |
dc.title | Check points στα Κατεχόμενα Εδάφη της Δυτικής Όχθης: Ένα δίκτυο χωρικών τεχνολογιών για τον περιορισμό της μετακίνησης και τον χωρικό και κοινωνικό έλεγχο και τον διαχωρισμό των Παλαιστινίων | el |
dc.title | Check points at the Occupied Territories of the West Bank: A network of spatial technologies for the restriction of movement and the spatial and social control of Palestinians | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Γεωπολιτική μελέτη του χώρου | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2025-03-27 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να διερευνήσει το ζήτημα του περιορισμού και του ελέγχου της κινητικότητας των Παλαιστινίων από το Ισραηλινό εποικιστικό καθεστώς κατοχής, στο πλαίσιο των σχεδιασμών του για την κυριαρχία και τον έλεγχο στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη. Σήμερα η Παλαιστινιακή μετακίνηση στο χωρικό πλαίσιο της Δυτικής Όχθης ρυθμίζεται από ένα εκτενές δίκτυο φυσικών εμποδίων και σημείων ελέγχου, στρατηγικά τοποθετημένο κατά μήκος του οδικού δικτύου της περιοχής, που παρακωλύει την άμεση πρόσβαση και διασύνδεση των παλαιστινιακών πόλεων και χωριών, υπονομεύοντας την ποιότητα της καθημερινότητάς του εν λόγω πληθυσμού. Ο μεγάλος αριθμός των εμποδίων αυτών ελέγχει και ρυθμίζει τη μετακίνηση στους κύριους δρόμους που διασχίζουν τη Δυτική Όχθη και κατευθύνει την κυκλοφορία των Παλαιστινίων σε δευτερεύοντα οδικά δίκτυα. Έτσι περιορίζεται η κινητικότητα εκατοντάδων χιλιάδων Παλαιστινίων που καθημερινά χάνουν την πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες και αδυνατούν να διατηρήσουν τους κοινωνικούς δεσμούς και τις παραγωγικές σχέσεις εντός των κοινοτήτων τους. Πιο συγκεκριμένα, θα αναλύσουμε το σύστημα των σημείων ελέγχου (check points) που ελέγχεται από τον Ισραηλινό στρατό και αναπτύσσεται δυναμικά βάσει πολυποίκιλης τυπολογίας σε όλη την έκταση των Κατεχόμενων Εδαφών και θα διερευνήσουμε πώς το πυκνό δίκτυο των σημείων ελέγχου συνιστά μια από τις πλέον αποτελεσματικές χωρικές τεχνολογίες για τον περιορισμό της μετακίνησης, τον έλεγχο του Παλαιστινιακού πληθυσμού αλλά και τη συστηματική εδραίωση του κοινωνικού και εδαφικού διαχωρισμού στη Δυτική 'Όχθη. Βασικό εργαλείο στην εν λόγω ανάλυση θα είναι η εστίαση στο τερματικό σημείο ελέγχου 300 στη Βηθλεέμ και η εμβάθυνση στη μελέτη των μη προβλέψιμων δυσλειτουργιών και των εγγενών εκείνων αυθαιρεσιών που καθορίζουν τη λειτουργία του σημείου ελέγχου αλλά και τις μεθόδους άσκησης της κυριαρχικής εξουσίας από τους στρατιώτες του Ισραηλινού καθεστώτος κατοχής, στους Παλαιστίνιους που αγωνίζονται καθημερινά για να ανακτήσουν το χαμένο τους ζωτικό χώρο και χρόνο. | el |
heal.abstract | This thesis seeks to explore the issue of the restriction and control of Palestinian mobility by the Israeli settler-colonial occupation regime, within the framework of its broader plans for dominance and control over the Occupied Palestinian Territories. Today, Palestinian movement is regulated within the spatial context of the West Bank by an extensive network of physical barriers and checkpoints, strategically placed along the region’s road system. These obstacles hinder direct access and interconnection between Palestinian cities and villages, thereby undermining the quality of everyday life for the Palestinian population. A significant number of these barriers control traffic along the main roads crossing the West Bank, forcing Palestinian movement onto secondary road networks, and consequently restricting the mobility of hundreds of thousands of people who lose access to essential services and struggle to maintain their social ties and productive relationships. More specifically, this study will analyse the system of the checkpoints operated by the Israeli army, which is dynamically developed through various typologies across the entire extent of the Occupied Territories. It will examine how this dense network of checkpoints constitutes one of the most effective spatial system of technologies for the restriction of movement, the control of the Palestinian population and the systematic establishment of social and territorial discrimination and separation in the West Bank. The core analytical focus will be placed on Checkpoint 300 in Bethlehem, delving into the study of its unpredictable malfunctions and the inherent arbitrariness that characterizes its operation—factors that define how sovereign power is exercised by soldiers of the Israeli occupation regime over Palestinians who struggle daily to reclaim their lost vital space and time. | en |
heal.advisorName | Κουτρολίκου, Παναγιώτα (Πέννυ) | el |
heal.committeeMemberName | Κανδύλης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μάρκου, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 193 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: