HEAL DSpace

Διερεύνηση επίδρασης μεθόδου HFMI (High Frequency Mechanical Impact) στην διάρκεια ζωής σε κόπωση μετωπικών συγκολλήσεων GMAW χάλυβα υψηλής αντοχής (S700MC)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χριστοφίλης, Εμμανουήλ el
dc.contributor.author Christofilis, Emmanouil en
dc.date.accessioned 2025-04-03T09:52:05Z
dc.date.available 2025-04-03T09:52:05Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61600
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29296
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κόπωση el
dc.subject Συγκολλήσεις el
dc.subject HSLA en
dc.subject HFMI en
dc.subject GMAW en
dc.subject Χάλυβες υψηλής αντοχής el
dc.title Διερεύνηση επίδρασης μεθόδου HFMI (High Frequency Mechanical Impact) στην διάρκεια ζωής σε κόπωση μετωπικών συγκολλήσεων GMAW χάλυβα υψηλής αντοχής (S700MC) el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκολλήσεις el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-31
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η διερεύνηση της επίδρασης της μεθόδου HFMI (High Frequency Mechanical Impact) στην συμπεριφορά σε κόπωση μετωπικών συγκολλήσεων GMAW χάλυβα S700MC. Πρόκειται για HSLA χάλυβα υψηλής αντοχής, ο οποίος έχει παραχθεί με θερμομηχανική κατεργασία (TMCP). Η εφαρμογή των χαλύβων HSLA στην ναυτιλία και στις θαλάσσιες κατασκευές ερευνάται τα τελευταία χρόνια. Η μέθοδος HFMI, όπως αντίστοιχες κατεργασίες σφυρηλάτησης, στοχεύει στην βελτίωση της αντοχής σε κόπωση του υλικού, μέσω της εισαγωγής θλιπτικών παραμενουσών τάσεων στον πόδα της συγκόλλησης, ο οποίος αποτελεί την πιο ευάλωτη περιοχή για θραύση. Στα πλαίσια της παρούσας Διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκαν ρομποτικές συγκολλήσεις πολλαπλών πάσων πλακών του συγκεκριμένου χάλυβα με την μέθοδο GMAW, με σκοπό να παραχθούν δοκίμια κόπωσης και εφελκυσμού. Σε μία από αυτές τις πλάκες πραγματοποιήθηκε κατεργασία HFMI, ενώ η άλλη παρέμεινε σε κατάσταση as welded. Ακολούθησε μελέτη της μικροδομής των συγκολλήσεων και προσδιορισμός των μηχανικών τους ιδιοτήτων, μέσω τεστ εφελκυσμού και μικροσκληρότητας. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκαν τεστ κόπωσης σε διάφορα εύρη τάσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική αύξηση της αντοχής σε κόπωση των δοκιμίων HFMI και τοπική αύξηση της σκληρότητας των δειγμάτων επιφανειακά, στην περιοχή της κατεργασίας. Τα αποτελέσματα ευρίσκονται σε συμφωνία με αντίστοιχες δημοσιευμένες εργασίες. el
heal.abstract The purpose of this thesis is to investigate the effect of the HFMI (High-Frequency Mechanical Impact) method on the fatigue behavior of GMAW butt welds in S700MC steel. This is a high-strength low-alloy (HSLA) steel, which has been produced through thermomechanical controlled processing (TMCP). The application of HSLA steels in shipping and marine structures has been researched over the past years. The HFMI method, like other hammer peening treatments, aims to improve the fatigue strength of the material by introducing compressive residual stresses at the weld toe, which is the most vulnerable area for fracture. In this thesis multi-pass welding of this steel was performed using the robotic GMAW method, in order to produce fatigue and tensile test specimens. On one of these plates, the HFMI method was applied, while the other remained in the as-welded condition. A study of the microstructure of the welds was followed by the determination of their mechanical properties through tensile and microhardness tests. Fatigue tests were then conducted at various stress ranges. The results showed a significant increase in the fatigue strength of the HFMI specimens and a local increase in the surface hardness of the samples in the treated area. These results are in agreement with similar published studies. en
heal.advisorName Ζερβάκη, Άννα el
heal.committeeMemberName Τσούβαλης, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών. Εργαστήριο Ναυπηγικής Τεχνολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 82 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα