dc.contributor.author | Χριστοφίλης, Εμμανουήλ![]() |
el |
dc.contributor.author | Christofilis, Emmanouil![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-04-03T09:52:05Z | |
dc.date.available | 2025-04-03T09:52:05Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61600 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29296 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κόπωση | el |
dc.subject | Συγκολλήσεις | el |
dc.subject | HSLA | en |
dc.subject | HFMI | en |
dc.subject | GMAW | en |
dc.subject | Χάλυβες υψηλής αντοχής | el |
dc.title | Διερεύνηση επίδρασης μεθόδου HFMI (High Frequency Mechanical Impact) στην διάρκεια ζωής σε κόπωση μετωπικών συγκολλήσεων GMAW χάλυβα υψηλής αντοχής (S700MC) | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκολλήσεις | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-31 | |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η διερεύνηση της επίδρασης της μεθόδου HFMI (High Frequency Mechanical Impact) στην συμπεριφορά σε κόπωση μετωπικών συγκολλήσεων GMAW χάλυβα S700MC. Πρόκειται για HSLA χάλυβα υψηλής αντοχής, ο οποίος έχει παραχθεί με θερμομηχανική κατεργασία (TMCP). Η εφαρμογή των χαλύβων HSLA στην ναυτιλία και στις θαλάσσιες κατασκευές ερευνάται τα τελευταία χρόνια. Η μέθοδος HFMI, όπως αντίστοιχες κατεργασίες σφυρηλάτησης, στοχεύει στην βελτίωση της αντοχής σε κόπωση του υλικού, μέσω της εισαγωγής θλιπτικών παραμενουσών τάσεων στον πόδα της συγκόλλησης, ο οποίος αποτελεί την πιο ευάλωτη περιοχή για θραύση. Στα πλαίσια της παρούσας Διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκαν ρομποτικές συγκολλήσεις πολλαπλών πάσων πλακών του συγκεκριμένου χάλυβα με την μέθοδο GMAW, με σκοπό να παραχθούν δοκίμια κόπωσης και εφελκυσμού. Σε μία από αυτές τις πλάκες πραγματοποιήθηκε κατεργασία HFMI, ενώ η άλλη παρέμεινε σε κατάσταση as welded. Ακολούθησε μελέτη της μικροδομής των συγκολλήσεων και προσδιορισμός των μηχανικών τους ιδιοτήτων, μέσω τεστ εφελκυσμού και μικροσκληρότητας. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκαν τεστ κόπωσης σε διάφορα εύρη τάσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική αύξηση της αντοχής σε κόπωση των δοκιμίων HFMI και τοπική αύξηση της σκληρότητας των δειγμάτων επιφανειακά, στην περιοχή της κατεργασίας. Τα αποτελέσματα ευρίσκονται σε συμφωνία με αντίστοιχες δημοσιευμένες εργασίες. | el |
heal.abstract | The purpose of this thesis is to investigate the effect of the HFMI (High-Frequency Mechanical Impact) method on the fatigue behavior of GMAW butt welds in S700MC steel. This is a high-strength low-alloy (HSLA) steel, which has been produced through thermomechanical controlled processing (TMCP). The application of HSLA steels in shipping and marine structures has been researched over the past years. The HFMI method, like other hammer peening treatments, aims to improve the fatigue strength of the material by introducing compressive residual stresses at the weld toe, which is the most vulnerable area for fracture. In this thesis multi-pass welding of this steel was performed using the robotic GMAW method, in order to produce fatigue and tensile test specimens. On one of these plates, the HFMI method was applied, while the other remained in the as-welded condition. A study of the microstructure of the welds was followed by the determination of their mechanical properties through tensile and microhardness tests. Fatigue tests were then conducted at various stress ranges. The results showed a significant increase in the fatigue strength of the HFMI specimens and a local increase in the surface hardness of the samples in the treated area. These results are in agreement with similar published studies. | en |
heal.advisorName | Ζερβάκη, Άννα | el |
heal.committeeMemberName | Τσούβαλης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών. Εργαστήριο Ναυπηγικής Τεχνολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 82 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: