HEAL DSpace

Μελέτη εγκατάστασης συστήματος Carbon Capture and Storage σε Bulk Carrier για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό Carbon Intensity Indicator (CII)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βόρρης, Δημήτριος el
dc.contributor.author Vorris, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2025-04-04T06:22:10Z
dc.date.available 2025-04-04T06:22:10Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61606
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29302
dc.rights Default License
dc.subject Διοξείδιο el
dc.subject Carbon en
dc.subject Άνθρακας el
dc.subject Απόδοση el
dc.subject Πλοίου el
dc.subject Κανονισμοί el
dc.subject Capture en
dc.subject Performance en
dc.subject Vessel en
dc.subject Regulations en
dc.title Μελέτη εγκατάστασης συστήματος Carbon Capture and Storage σε Bulk Carrier για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό Carbon Intensity Indicator (CII) el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς κανονισμούς el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-09-17
heal.abstract Η συγκέντρωση CO2 στην ατμόσφαιρα αυξάνεται συνεχώς, οξύνοντας την περιβαλλοντική κρίση. Η ναυτιλία ευθύνεται για ένα μεγάλο ποσοστό της ρύπανσης, οπότε ο IMO και η Ευρωπαϊκή Ένωση θεσπίζουν συνεχώς κανονισμούς για τον περιορισμό της. Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας εξετάζεται η μέθοδος Carbon Capture and Storage για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό Carbon Intensity Indicator (CII). Συγκεκριμένα, προτείνεται η εγκατάσταση του συστήματος της DSME σε ένα Newcastlemax Bulk Carrier, κατασκευής 2015. Βάσει δεδομένων για τη διετία 2021-2022 εκτιμάται η εξέλιξη του CII Rating έως το 2040 και υπολογίζεται ότι χωρίς τη λήψη μέτρων το πλοίο μπορεί να λειτουργήσει μόνο έως το 2029. Η εγκατάσταση του συστήματος αναμένεται να παρατείνει επιτυχώς τη λειτουργία του πλοίου έως το 2040, υπάρχει, όμως, η πιθανότητα να απαιτηθούν κάποια επιπλέον μέτρα για τα δύο τελευταία χρόνια, ανάλογα με την αυστηρότητα των κανονισμών. Διενεργείται, στη συνέχεια, ανάλυση ευαισθησίας για τις μελλοντικές τιμές των χημικών ουσιών που απαιτούνται και παράγονται από το σύστημα, και προκύπτει ότι η απόσβεση της επένδυσης αναμένεται σε διάστημα 3 έως 10 ετών. Κάθε σενάριο προκύπτει κερδοφόρο για τον πλοιοκτήτη, οπότε η επένδυση θεωρείται συμφέρουσα. el
heal.advisorName Δημόπουλος, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 153 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής