dc.contributor.author | Βόρρης, Δημήτριος![]() |
el |
dc.contributor.author | Vorris, Dimitrios![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-04-04T06:22:10Z | |
dc.date.available | 2025-04-04T06:22:10Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61606 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29302 | |
dc.rights | Default License | |
dc.subject | Διοξείδιο | el |
dc.subject | Carbon | en |
dc.subject | Άνθρακας | el |
dc.subject | Απόδοση | el |
dc.subject | Πλοίου | el |
dc.subject | Κανονισμοί | el |
dc.subject | Capture | en |
dc.subject | Performance | en |
dc.subject | Vessel | en |
dc.subject | Regulations | en |
dc.title | Μελέτη εγκατάστασης συστήματος Carbon Capture and Storage σε Bulk Carrier για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό Carbon Intensity Indicator (CII) | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς κανονισμούς | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-09-17 | |
heal.abstract | Η συγκέντρωση CO2 στην ατμόσφαιρα αυξάνεται συνεχώς, οξύνοντας την περιβαλλοντική κρίση. Η ναυτιλία ευθύνεται για ένα μεγάλο ποσοστό της ρύπανσης, οπότε ο IMO και η Ευρωπαϊκή Ένωση θεσπίζουν συνεχώς κανονισμούς για τον περιορισμό της. Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας εξετάζεται η μέθοδος Carbon Capture and Storage για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό Carbon Intensity Indicator (CII). Συγκεκριμένα, προτείνεται η εγκατάσταση του συστήματος της DSME σε ένα Newcastlemax Bulk Carrier, κατασκευής 2015. Βάσει δεδομένων για τη διετία 2021-2022 εκτιμάται η εξέλιξη του CII Rating έως το 2040 και υπολογίζεται ότι χωρίς τη λήψη μέτρων το πλοίο μπορεί να λειτουργήσει μόνο έως το 2029. Η εγκατάσταση του συστήματος αναμένεται να παρατείνει επιτυχώς τη λειτουργία του πλοίου έως το 2040, υπάρχει, όμως, η πιθανότητα να απαιτηθούν κάποια επιπλέον μέτρα για τα δύο τελευταία χρόνια, ανάλογα με την αυστηρότητα των κανονισμών. Διενεργείται, στη συνέχεια, ανάλυση ευαισθησίας για τις μελλοντικές τιμές των χημικών ουσιών που απαιτούνται και παράγονται από το σύστημα, και προκύπτει ότι η απόσβεση της επένδυσης αναμένεται σε διάστημα 3 έως 10 ετών. Κάθε σενάριο προκύπτει κερδοφόρο για τον πλοιοκτήτη, οπότε η επένδυση θεωρείται συμφέρουσα. | el |
heal.advisorName | Δημόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος | el |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 153 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |