heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη θεματική ενότητα της Εξοικονόμησης Ενέργειας στα πλοία με χρήση συστημάτων ORC (Organic Rankine Cycle). Ένα σύστημα ORC είναι ένας κλειστός θερμοδυναμικός κύκλος που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ενέργειας από πηγές θερμότητας χαμηλής έως μέσης-υψηλής θερμοκρασίας. Δεδομένου ότι οι συμβατικοί κύκλοι ατμοηλεκτρικής ενέργειας δεν μπορούν να δώσουν καλύτερη απόδοση για την ανάκτηση χαμηλής ποιότητας απορριπτόμενης θερμότητας, οι οργανικός κύκλος Rankine (ORC) προτείνεται για την ανάκτηση χαμηλής βαθμού απορριπτόμενης θερμότητας. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι, να εξετάσουμε την εφαρμογή τέτοιων συστημάτων σε πλοία και τα περιθώρια αξιοποίησης της απορριπτόμενης θερμότητας, με στόχο την πιο οικολογική λειτουργία των πλοίων. Για να το πετύχουμε αυτό, μελετήσαμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την συνεισφορά του ναυτικού τομέα σε αυτό. Έπειτα εξετάσαμε τους κανονισμούς και τις δράσεις του ΙΜΟ (International Maritime Organization). Σειρά είχε η μοντελοποίηση των ενεργειακών ροών μηχανών του πλοίου και η εφαρμογή του κύκλου ORC σε διαφορετικά πλοία με τυπικά δρομολόγια. Τέλος, πραγματοποιήσαμε μια οικονομοτεχνική μελέτη, ώστε να καταλήξουμε μέσω ανάλυσής της στα συμπεράσματά μας, τα οποία παραθέτω στος Κεφάλαιο 10. Απώτερος σκοπός της εργασίας είναι να γίνει κατανοητό, πως τα συστήματα ORC μπορόυν να αποτελέσουν αξιόπιστη λύση εξοικονόμησης ενέργειας για την ναυτιλία. |
el |