dc.contributor.author |
Καλογεράκου, Αλεξάνδρα-Δανάη
|
el |
dc.contributor.author |
Kalogerakos, Alexandra-Danay
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-04-04T07:06:26Z |
|
dc.date.available |
2025-04-04T07:06:26Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61615 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29311 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εναέρια κυκλοφορία |
el |
dc.subject |
Στατιστική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Αεροπορικά συμβάντα |
el |
dc.subject |
Αναγνώριση κινδύνων |
el |
dc.subject |
Μοτίβα επικινδυνότητας |
el |
dc.subject |
Air traffic safety incidents |
en |
dc.subject |
Risk patterns |
en |
dc.subject |
Statistical analysis |
en |
dc.subject |
Hazard identification |
en |
dc.title |
Ανίχνευση μοτίβων επικινδυνότητας σε συμβάντα ασφαλείας εναέριας κυκλοφορίας. |
el |
dc.title |
Detection of risk patterns through the analysis of Air Traffic Safety Incidents |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αεροπορική ασφάλεια |
el |
heal.classification |
Μοτίβα επικινδυνότητας |
el |
heal.classification |
Στατιστική |
el |
heal.classification |
Αεροπορικά συμβάντα |
el |
heal.classification |
SPSS |
el |
heal.classification |
Air traffic |
en |
heal.classification |
Ssafety incidents |
en |
heal.classification |
Risk patterns |
en |
heal.classification |
Statistical analysis |
en |
heal.classification |
Hazard identification |
en |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-10-09 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία, για την ολοκλήρωση των σπουδών της σχολής των
Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, έχει ως στόχο την ανίχνευση μοτίβων
επικινδυνότητας μέσω της ανάλυσης των περιστατικών αεροπορικής ασφάλειας, χρησιμοποιώντας το
λογισμικό SPSS.
Η έρευνα ξεκίνησε με μια στατιστική ανάλυση 116 αναφορών περιστατικών ασφάλειας κατά τη
διάρκεια του 2023. Αυτή η ανάλυση απαιτούσε την εξέταση κάθε αναφοράς ασφάλειας και την
κατηγοριοποίηση των δεδομένων για την ανίχνευση σχετικών μοτίβων κινδύνου.
Το αρχικό βήμα περιλάμβανε τη στατιστική ανάλυση παραγόντων όπως η ημερομηνία, η ώρα, το
φόρτο εργασίας κατά τη στιγμή του περιστατικού, η κατηγορία του γεγονότος, η εγγύτητα, η γεωμετρία
σύγκρουσης, οι επικοινωνίες ραδιοτηλεφωνίας, η εκπαίδευση πιλότων και τα λάθη των πιλότων, με κύρια
έμφαση στην κατηγορία του γεγονότος.
Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε ένα μητρώο κινδύνων χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που
παρείχε κάθε αναφορά ασφάλειας. Οι αναγνωρισμένοι κίνδυνοι χωρίστηκαν σε κατηγορίες και
επισημάνθηκαν για την ανίχνευση πιθανών προτύπων κινδύνου.
Τέλος, με την ολοκλήρωση της στατιστικής ανάλυσης και του μητρώου κινδύνων, προέκυψαν
αρκετά πρότυπα κινδύνου. Αυτά τα πρότυπα αναλύθηκαν περαιτέρω χρησιμοποιώντας διαγράμματα
Ishikawa, οδηγώντας σε συμπεράσματα σχετικά με τη φύση αυτών των κινδύνων και παρέχοντας
συστάσεις για τη βελτίωση των πρακτικών διαχείρισης ασφάλειας. |
el |
heal.abstract |
The scope of this diploma thesis, at the completion of studies at National Technical University of
Athens, School of Mechanical Engineering was the detection of risk patterns through the analysis of Safety
Air Incidents, using the SPSS software.
The research began with a statistical analysis of 116 safety incident reports during 2023. This
analysis required reviewing each safety report and categorizing the data to identify relevant risk patterns.
The initial step involved statistical analysis of factors such as date, time, workload at the time of
occurrence, event category, proximity, conflict geometry, radio-telephony communications, flight training
and pilot error, with a primary focus on the event category.
Subsequently, a hazard registry was created using the information provided in each safety report.
The identified hazards were categorized and labeled to detect potential risk patterns.
Finally, with both the statistical analysis and hazard registry developed, several risk patterns
emerged. These patterns were further analyzed using Ishikawa diagrams, leading to conclusions about the
nature of these risks and providing recommendations for improving safety management practices. |
en |
heal.advisorName |
Ναθαναήλ, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ναθαναήλ, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κηρυττόπουλος, Κωνστανστίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
93 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|