dc.contributor.author | Βιώνης, Στέφανος![]() |
el |
dc.contributor.author | Vionis, Stefanos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-04-04T07:16:57Z | |
dc.date.available | 2025-04-04T07:16:57Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61617 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29313 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σχεδιασμός αποσπώμενων λεωφορείων | el |
dc.subject | Πρόβλημα χρονοπρογραμματισμού λεωφορείων | el |
dc.subject | Μικτός ακέραιος γραμμικός προγραμματισμός | el |
dc.subject | Ηλεκτρικά λεωφορεία | el |
dc.subject | Χρονικά παράθυρα | el |
dc.subject | Gurobi | en |
dc.subject | Modular Bus Design | en |
dc.subject | Vehicle Scheduling Problem | en |
dc.subject | Python | en |
dc.subject | Electric buses | en |
dc.title | Μελέτη προβλήματος χρονοπρογραμματισμού οχημάτων για αποσπώμενα ηλεκτρικά λεωφορεία | el |
dc.title | Electric vehicle scheduling problem (E-VSP) for modular buses | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Civil Engineering | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-25 | |
heal.abstract | This study aims to incorporate the use of modular bus design into the existing formulation of electric bus multi-depot vehicle scheduling problem with time windows (EB-MDVSPTW). Every part of the original formulation is extended take into account the newly modular bus system. Our formulation considers the newly added locations for the coupling/ uncoupling tasks to be performed, their ability to be performed based on the trip requirements and also the impact they have on vehicle consumed energy and cost of operation. We introduce multiple constraints and linearize them when needed in order to maintain the Mixed Integer Linear Programming (MILP) formulation. The objective function is also extended to incorporate the additional factors of the modular units and ending in a multi-objective formulation. A toy-network is presented to show in detail the effects of our changes. Lastly, numerical experiments using Gurobi, are performed in order to examine the results of our formulation to computational times and performance costs. We manage to achieve a cost reduction of up to 19.85% at the best case scenario. Caution, though is advised because while achieving cost reduction the opposite effect can also be observed in certain cases. | en |
heal.abstract | Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην ενσωμάτωση της χρήσης του σχεδιασμού αποσπώμενων λεωφορείων στην υπάρχουσα διατύπωση του προβλήματος προγραμματισμού οχημάτων ηλεκτρικών λεωφορείων πολλαπλών σταθμών με χρονικά παράθυρα (EB-MDVSPTW). Κάθε μέρος της αρχικής διατύπωσης επεκτείνεται λαμβάνοντας υπόψη το νέο σύστημα αποσπώμενων λεωφορείων. Η διατύπωσή μας λαμβάνει υπόψη τις καινούργιες θέσεις για τις εργασίες ζεύξης/αποζεύξης που πρέπει να εκτελεστούν, την ικανότητά τους να εκτελούνται με βάση τις απαιτήσεις του ταξιδιού, τον αντίκτυπο που έχουν στην καταναλισκόμενη ενέργεια του οχήματος και το κόστος λειτουργίας. Εισάγουμε πολλαπλούς περιορισμούς και τους γραμμικοποιούμε όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρήσουμε τη διατύπωση του μικτού ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού (MILP). Η αντικειμενική συνάρτηση επεκτείνεται επίσης για να ενσωματώσει τους πρόσθετους παράγοντες των αποσπώμενων μονάδων και καταλήγει σε μια διατύπωση πολλαπλών στόχων. Παρουσιάζεται ένα δίκτυο με ιδεατά δεδομένα (Toy-Network) για να παρουσιαστούν λεπτομερώς τα αποτελέσματα των αλλαγών μας. Τέλος, πραγματοποιούνται αριθμητικά πειράματα με τη χρήση του λογισμικού βελτιστοποίησης Gurobi, προκειμένου να εξεταστούν τα αποτελέσματα της διατύπωσής μας στους υπολογιστικούς χρόνους και το κόστος απόδοσης. Καταφέρνουµε να επιτύχουµε µείωση του κόστους έως και 19.85% στο καλύτερο σενάριο. Συνιστάται ωστόσο, προσοχή, διότι ενώ επιτυγχάνεται μείωση του κόστους μπορεί να παρατηρηθεί και το αντίθετο αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις. | el |
heal.advisorName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Gkiotsalitis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Σιδηροδρομικής και Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 86 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: