HEAL DSpace

Πρόβλημα δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων με χρονικά παράθυρα και στοχαστικούς χρόνους διαδρομών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοστ, Βλαδισλάβ el
dc.contributor.author Kost, Vladyslav en
dc.date.accessioned 2025-04-04T07:23:11Z
dc.date.available 2025-04-04T07:23:11Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61619
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29315
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Ηλεκτρικό Λεωφορείο el
dc.subject MILP en
dc.subject Δρομολόγηση el
dc.subject Στοχαστικότητα el
dc.subject Περιορισμός Πιθανότητας el
dc.title Πρόβλημα δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων με χρονικά παράθυρα και στοχαστικούς χρόνους διαδρομών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Δημόσιες Συγκοινωνίες el
heal.classification Επιχειρησιακή έρευνα el
heal.classification Σχεδιασμός μεταφορικών συστημάτων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-11-04
heal.abstract H παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το πρόβλημα βελτιστοποίησης της δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων, πολλαπλών αμαξοστασίων, με χρονικά παράθυρα και στοχαστικούς χρόνους δρομολογίων με την διατύπωση ενός μοντέλου γραμμικού προγραμματισμού μεικτών-ακεραίων (MILP). Η εργασία αποσκοπεί να αναπτύξει ένα εργαλείο προγραμματισμού δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων το οποίο να λαμβάνει υπόψιν ακραίες συνθήκες δρομολόγησης, διατηρώντας όμως το επιχειρησιακό κόστος σε ανεκτά επίπεδα. Για την περίπτωση που υπάρχει η επιθυμία να ληφθούν υπόψιν ακραίες συνθήκες, αλλά σε μικρότερο βαθμό, εισάγεται ένας περιορισμός πιθανότητας. Κατασκευάζεται μοντέλο βελτιστοποίησης με κύριες μεταβλητές απόφασης: την επιλογή συνδέσμου δρομολόγησης οχήματος, την επιλογή γεγονότος φόρτισης και την χρονική στιγμή εκκίνησης εργασίας σε έναν κόμβο. Για το ορισμό των παραμέτρων των χρόνων διαδρομών υπηρεσίας, συλλέγονται και επεξεργάζονται πραγματικά δεδομένα GTFS-Realtime και GTFS-Static. Για 4 συνθετικά σενάρια δρομολόγησης των 10 δρομολογίων, επιλύεται ένα μοντέλο αναφοράς χωρίς στοχαστικούς χρόνους δρομολογίων, η εκδοχή του μοντέλου χωρίς και η εκδοχή του μοντέλου με περιορισμό πιθανότητας. Η επίλυση πραγματοποιείται με εμπορικό λογισμικό επίλυσης. Το επιχειρησιακό κόστος των προγραμμάτων δρομολόγησης υπολογισμένων με το μοντέλο χωρίς περιορισμό πιθανότητας είναι 49% με 75% υψηλότερο από το μοντέλο αναφοράς. Ενώ για τα προγράμματα δρομολόγησης υπολογισμένων με περιορισμό πιθανότητας και τιμή πιθανότητας α=80%, το επιχειρησιακό κόστος είναι 20% με 33% υψηλότερο από τα αποτελέσματα του μοντέλου αναφοράς. Πραγματοποιείται ανάλυση ευαισθησίας για την μεταβολή της τυπικής απόκλισης των χρόνων διαδρομής, όπου προκύπτει πως και οι 2 εκδοχές του μοντέλου επιδεικνύουν ευαισθησία. Η σημαντικότερη προσφορά της παρούσας εργασίας είναι η παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο μπορεί λυθεί το πρόβλημα δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων, λαμβάνοντας υπόψη αρκετούς παράγοντες όπως πολλαπλά αμαξοστάσια, πολλαπλούς σταθμούς φόρτισης και στοχαστικούς χρόνους δρομολογίων και το οποίο μπορεί να επεκταθεί περαιτέρω, παρέχοντας προγράμματα δρομολόγησης ανθεκτικά σε ακραίες συνθήκες και σε λελογισμένο επιχειρησιακό κόστος. el
heal.advisorName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Σιδηροδρομικής και Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 62 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα