dc.contributor.author | Κοστ, Βλαδισλάβ![]() |
el |
dc.contributor.author | Kost, Vladyslav![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-04-04T07:23:11Z | |
dc.date.available | 2025-04-04T07:23:11Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61619 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29315 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτρικό Λεωφορείο | el |
dc.subject | MILP | en |
dc.subject | Δρομολόγηση | el |
dc.subject | Στοχαστικότητα | el |
dc.subject | Περιορισμός Πιθανότητας | el |
dc.title | Πρόβλημα δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων με χρονικά παράθυρα και στοχαστικούς χρόνους διαδρομών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Δημόσιες Συγκοινωνίες | el |
heal.classification | Επιχειρησιακή έρευνα | el |
heal.classification | Σχεδιασμός μεταφορικών συστημάτων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-11-04 | |
heal.abstract | H παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το πρόβλημα βελτιστοποίησης της δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων, πολλαπλών αμαξοστασίων, με χρονικά παράθυρα και στοχαστικούς χρόνους δρομολογίων με την διατύπωση ενός μοντέλου γραμμικού προγραμματισμού μεικτών-ακεραίων (MILP). Η εργασία αποσκοπεί να αναπτύξει ένα εργαλείο προγραμματισμού δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων το οποίο να λαμβάνει υπόψιν ακραίες συνθήκες δρομολόγησης, διατηρώντας όμως το επιχειρησιακό κόστος σε ανεκτά επίπεδα. Για την περίπτωση που υπάρχει η επιθυμία να ληφθούν υπόψιν ακραίες συνθήκες, αλλά σε μικρότερο βαθμό, εισάγεται ένας περιορισμός πιθανότητας. Κατασκευάζεται μοντέλο βελτιστοποίησης με κύριες μεταβλητές απόφασης: την επιλογή συνδέσμου δρομολόγησης οχήματος, την επιλογή γεγονότος φόρτισης και την χρονική στιγμή εκκίνησης εργασίας σε έναν κόμβο. Για το ορισμό των παραμέτρων των χρόνων διαδρομών υπηρεσίας, συλλέγονται και επεξεργάζονται πραγματικά δεδομένα GTFS-Realtime και GTFS-Static. Για 4 συνθετικά σενάρια δρομολόγησης των 10 δρομολογίων, επιλύεται ένα μοντέλο αναφοράς χωρίς στοχαστικούς χρόνους δρομολογίων, η εκδοχή του μοντέλου χωρίς και η εκδοχή του μοντέλου με περιορισμό πιθανότητας. Η επίλυση πραγματοποιείται με εμπορικό λογισμικό επίλυσης. Το επιχειρησιακό κόστος των προγραμμάτων δρομολόγησης υπολογισμένων με το μοντέλο χωρίς περιορισμό πιθανότητας είναι 49% με 75% υψηλότερο από το μοντέλο αναφοράς. Ενώ για τα προγράμματα δρομολόγησης υπολογισμένων με περιορισμό πιθανότητας και τιμή πιθανότητας α=80%, το επιχειρησιακό κόστος είναι 20% με 33% υψηλότερο από τα αποτελέσματα του μοντέλου αναφοράς. Πραγματοποιείται ανάλυση ευαισθησίας για την μεταβολή της τυπικής απόκλισης των χρόνων διαδρομής, όπου προκύπτει πως και οι 2 εκδοχές του μοντέλου επιδεικνύουν ευαισθησία. Η σημαντικότερη προσφορά της παρούσας εργασίας είναι η παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο μπορεί λυθεί το πρόβλημα δρομολόγησης ηλεκτρικών λεωφορείων, λαμβάνοντας υπόψη αρκετούς παράγοντες όπως πολλαπλά αμαξοστάσια, πολλαπλούς σταθμούς φόρτισης και στοχαστικούς χρόνους δρομολογίων και το οποίο μπορεί να επεκταθεί περαιτέρω, παρέχοντας προγράμματα δρομολόγησης ανθεκτικά σε ακραίες συνθήκες και σε λελογισμένο επιχειρησιακό κόστος. | el |
heal.advisorName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Σιδηροδρομικής και Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 62 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: