HEAL DSpace

Ανάλυση ωφελειών της οικολογικής οδήγησης σε αστικό περιβάλλον και αυτοκινητόδρομο με προσομοιωτή οδήγησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σουσούνη, Μαρία Ιωάννα el
dc.contributor.author Sousouni, Maria Ioanna en
dc.date.accessioned 2025-04-08T10:36:28Z
dc.date.available 2025-04-08T10:36:28Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61643
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29339
dc.rights Default License
dc.subject Οικολογική οδήγηση el
dc.subject Προσομοιωτής οδήγησης el
dc.subject Διοξείδιο του άνθρακα el
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Παλινδρόμηση el
dc.title Ανάλυση ωφελειών της οικολογικής οδήγησης σε αστικό περιβάλλον και αυτοκινητόδρομο με προσομοιωτή οδήγησης el
dc.title Analysis of eco-driving benefits in urban and highway environments using driving simulator en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Παλινδρόμηση el
heal.classification Οικολογική οδήγηση el
heal.classification Προσομοιωτής οδήγησης el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-29
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι οι ωφέλειες που μπορεί να επιφέρει η οικολογική οδήγηση σε αστικές οδούς, καθώς και αυτοκινητόδρομους. Για τον σκοπό αυτό, διεξήχθη πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης με τη συμμετοχή 39 ατόμων νεαρής ηλικίας για τη συλλογή των οδικών δεδομένων, των οποίων τα χαρακτηριστικά συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου. Οι συμμετέχοντες οδήγησαν αρχικά με την καθημερινή τους συμπεριφορά (μη οικολογικά), κι έπειτα από σύντομη ενημέρωση για την οικολογική οδήγηση, οδήγησαν και οικολογικά. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με τη βοήθεια στατιστικών μοντέλων. Ειδικότερα, δημιουργήθηκαν μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης, καθώς επίσης και μοντέλα διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Τα μαθηματικά μοντέλα που αναπτύχθηκαν αφορούν την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, την εκπομπή μονοξειδίου του άνθρακα, την εκπομπή οξειδίων του αζώτου και την πιθανότητα ατυχήματος του οδηγού. Από την ανάλυση προέκυψε, ότι η οικολογική οδήγηση συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της εκπομπής του διοξειδίου του άνθρακα, του μονοξειδίου του άνθρακα, των οξειδίων του αζώτου καθώς και στην πιθανότητα εμπλοκής του οδηγού σε ατύχημα. Τέλος, παρατηρήθηκε πως από τους δύο τύπους οδών που εξετάστηκαν, στο αστικό περιβάλλον η εκπομπή ρύπων είναι μικρότερη σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο, σε αντίθεση με την πιθανότητα ατυχήματος, η οποία είναι μεγαλύτερη. el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 83 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής