HEAL DSpace

Διερεύνηση της επικίνδυνης συμπεριφοράς των οδηγών μέσω της αξιοποίησης δεδομένων οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θεοδωράκη, Ελένη Μαρία el
dc.contributor.author Theodoraki, Eleni Maria en
dc.date.accessioned 2025-04-11T08:16:17Z
dc.date.available 2025-04-11T08:16:17Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61675
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29371
dc.rights Default License
dc.subject Ανάλυση οδηγικής συμπεριφοράς el
dc.subject Ταξινόμηση οδηγικής συμπεριφοράς el
dc.subject Πρόβλεψη ατυχημάτων σε πραγματικό χρόνο, el
dc.subject Μηχανική μάθηση el
dc.subject Βαθιά μάθηση el
dc.title Διερεύνηση της επικίνδυνης συμπεριφοράς των οδηγών μέσω της αξιοποίησης δεδομένων οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ανάλυση δεδομένων el
heal.classification Ανάλυση δεδομένων el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-29
heal.abstract Ο στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η ανάπτυξη μοντέλων ταξινόμησης για την αναγνώριση της επικίνδυνης συμπεριφοράς του οδηγού σε τρία επίπεδα ασφαλείας. Για τον σκοπό αυτό συλλέχθηκαν χρήσιμα δεδομένα σχετιζόμενα με την συμπεριφορά του οδηγού μέσω ενός νατουραλιστικού πειράματος οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες για το Βέλγιο και την Αγγλία. Με βάση την επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων καθορίστηκαν τρία επίπεδα κινδύνου. Στο πρώτο μέρος των αναλύσεων αναπτύχθηκαν τρεις συνδυαστικοί αλγόριθμοι μηχανικής και βαθιάς μάθησης με σκοπό την ταξινόμηση της συμπεριφοράς των οδηγών σε ένα από τα τρία επίπεδα ασφαλείας, με το μοντέλο ‘Βαθύ Νευρωνικού Δικτύου (DNN)-Τυχαία Δάση (RF)’ να σημειώνει την υψηλότερη επίδοση και για τις δύο χώρες. Στο πλαίσιο διερεύνησης της επιρροής των παραγόντων οδήγησης στην αναγνώριση της επικίνδυνης οδήγησης, προέκυψαν ως σημαντικότερες η συνολική απόσταση του ταξιδιού, η ταχύτητα, η εμφάνιση ή μη απότομης επιτάχυνσης και η εμφάνιση ή μη απότομου φρεναρίσματος. Στο δεύτερο μέρος των αναλύσεων εξετάστηκε η επιρροή των οδηγικών χαρακτηριστικών στην πρόβλεψη των συνδυασμένων μοντέλων με την ανάπτυξη του αλγορίθμου Lime (Local Interpretable Model-agnostic explanations). Από τα αποτελέσματα προέκυψε ως σημαντικότερη μεταβλητή η εμφάνιση ή μη απότομης επιτάχυνσης και η εμφάνιση ή μη απότομου φρεναρίσματος στο Βέλγιο και η συνολική απόσταση του ταξιδιού και η εμφάνιση ή μη απότομης επιτάχυνσης στην Αγγλία. el
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάνη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 86 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής