dc.contributor.author | Soulis, Georgios![]() |
en |
dc.contributor.author | Σούλης, Γεώργιος![]() |
el |
dc.date.accessioned | 2025-04-11T09:42:09Z | |
dc.date.available | 2025-04-11T09:42:09Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61685 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29381 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτροκίνηση | el |
dc.subject | Υπεραστικά λεωφορεία | el |
dc.subject | Αναλυτική ιεράρχηση (AHP) | el |
dc.subject | Αξιολόγηση τεχνολογιών | el |
dc.subject | Βιώσιμες μεταφορές | el |
dc.subject | Electromobility | en |
dc.subject | Intercity buses | en |
dc.subject | Analytical Hierarchy Process (AHP) | en |
dc.subject | Technology assessment | en |
dc.subject | Sustainable Transport | en |
dc.title | Ανάπτυξη μεθοδολογίας αξιολόγησης τεχνολογιών υπεραστικών λεωφορείων με έφεση στην ηλεκτροκίνηση | el |
dc.title | Development of a methodology for the evaluation of long-distance buses with effect on electromobility | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακή Τεχνική | el |
heal.classification | Transportation engineering | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10 | |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η αξιολόγηση τεχνολογιών σε υπεραστικά λεωφορεία μέσω της ανάπτυξης μιας κατάλληλης μεθοδολογίας, με σκοπό την ανάδειξη της καταλληλότερης. Οι 4 τεχνολογίες που αξιολογήθηκαν είναι η ηλεκτροκίνηση, η πετρελαιοκίνηση, τα υβριδικά λεωφορεία και του φυσικού αερίου ( CNG ). Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή στις διάφορες τεχνολογίες και την ηλεκτροκίνηση, ενώ το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει μια βιβλιογραφική ανασκόπηση που χωρίζεται σε τρία μέρη: την ανάλυση της ηλεκτροκίνησης, τη σύγκριση των τεχνολογιών και την παρουσίαση σχετικών μελετών περίπτωσης (case studies). Η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε είναι η Αναλυτική Ιεράρχηση (AHP), κατά την οποία καθορίστηκαν 25 κριτήρια, κατανεμημένα σε πέντε κατηγορίες: τεχνολογικά, οικονομικά, κοινωνικά, λειτουργικά και περιβαλλοντικά. Οι προτεραιότητες των κριτηρίων και υποκριτηρίων προέκυψαν από τις συγκρίσεις μιας ομάδας συγκοινωνιολόγων μηχανικών που συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια που δημιουργήθηκαν για αυτό το σκοπό. Έπειτα από επεξεργασία μέσω της μεθόδου, σημαντικότερα κριτήρια κρίθηκαν τα περιβαλλοντικά και οικονομικά, με βαρύτητα 24% το καθένα, ακολουθούμενα από τα κοινωνικά (21%), τεχνολογικά (16%) και λειτουργικά (15%) ενώ σημαντικότερο υποκριτήριο υπολογίστηκε η αξιοπιστία της μετακίνησης με βαρύτητα 8% επι του συνόλου. Η τελική αξιολόγηση ανέδειξε τα υβριδικά λεωφορεία ως την πιο κατάλληλη τεχνολογία, ακολουθούμενα από τα πετρελαιοκίνητα, τα φυσικού αερίου και τα ηλεκτρικά. | el |
heal.abstract | This thesis aims to evaluate the technologies in intercity buses through the development of an appropriate methodology, in order to identify the most suitable one. The 4 technologies evaluated are electrification, diesel, hybrid buses and natural gas ( CNG ). The first chapter provides an introduction to the different technologies and electrification, while the second chapter includes a literature review divided into three parts: the analysis of electrification, the comparison of technologies and the presentation of relevant case studies. The methodology applied is the Analytical Hierarchy Process (AHP), in which 25 criteria were defined, divided into five categories: technological, economic, social, operational and environmental. The prioritization of the criteria and sub-criteria was derived from comparisons between a group of transport engineers who completed questionnaires created for this purpose. After processing the method, the most important criteria were considered to be environmental and economic, with a weight of 24% each, followed by social (21%), technological (16%) and operational (15%), while the most important sub-criterion was the reliability of the journey, with a weight of 8% of the total. The final evaluation identified hybrid buses as the most appropriate technology, followed by diesel, gas and electric buses. | en |
heal.advisorName | Kepaptsoglou, Konstantinos![]() |
en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Μητρόπουλος, Λάμπρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 182 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: