HEAL DSpace

Αριθμητική διερεύνηση της δυναμικής συμπεριφοράς των πλοίων KCS και ONRT με μέθοδο CFD

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ντουνιάς, Χρήστος el
dc.contributor.author Dounias, Christos en
dc.date.accessioned 2025-04-14T06:02:52Z
dc.date.available 2025-04-14T06:02:52Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61731
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29427
dc.rights Default License
dc.subject CFD en
dc.subject Roll Damping en
dc.subject StarCCM en
dc.subject Self Propulsion en
dc.subject Απόσβεση Διατοιχισμού el
dc.subject Υδροδυναμική el
dc.title Αριθμητική διερεύνηση της δυναμικής συμπεριφοράς των πλοίων KCS και ONRT με μέθοδο CFD el
heal.type bachelorThesis
heal.classification CFD en
heal.classification Roll Damping en
heal.classification Computational Fluid Dynamics en
heal.classification Self Propulsion en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-12-22
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνήθηκε δυναμική συμπεριφορά πλοίων σε κινήσεις διατοιχισμού με μέθοδο CFD. Τα μοντέλα των δύο πλοίων KCS (Korea Research Institute for Ships and Ocean Engineering Container Ship) και ONRT (Office of Naval Research Tumblehome 5613) τέθηκαν σε πείραμα διατοιχισμού με και χωρίς πρόσω ταχύτητα και μελετήθηκαν οι αποκρίσεις τους καθώς και η δυνατότητα της προσομοίωσης να περιγράψει το φυσικό φαινόμενο με ακρίβεια. Το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε είναι το STAR CCM+ της SIEMENS και οι αριθμητικοί υπολογισμοί έγιναν με την μέθοδο RANS (Reynolds Average Navier Stokes) και για την περιγραφή της τύρβης χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο k - e. Για την επίτευξη των προσομοιώσεων δημιουργήθηκε εικονική δεξαμενή ικανού μεγέθους, ως προς τα μοντέλα των πλοίων που μελετώνται, να αποτυπώσει τα φαινόμενα ροής χωρίς παρεμβολές (βάθους, ανάκλασής κυματισμών κλπ). Το πλέγμα που χρησιμοποιήθηκε κατασκευάστηκε ακολουθώντας, στο βαθμό που ήταν εφικτό, τις οδηγίες της ITTC (International Towing Tank Conference) αλλά και τις προτάσεις άλλων αντίστοιχων μελετών για την καλύτερη αποτύπωση των ιδιαιτεροτήτων του φαινομένου. Επιπρόσθετα μελετήθηκε το πείραμα αυτοπροωθούμενου πλοίου για το μοντέλο KCS για δύο ταχύτητες λειτουργίας. Για την προσθήκη προωστήριας μονάδας (έλικας) χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο εικονικού δίσκου (Virtual Disk) που παρέχει καλή ακρίβεια και μειωμένες απαιτήσεις πλέγματος και υπολογιστικού χρόνου έναντι της χρήσης φυσικής έλικας. Για τα αποτελέσματα κάθε πειράματος έγινε σύγκριση με τα αντίστοιχα πειραματικά ή και υπολογιστικά, εάν υπήρχαν, ώστε να επαληθευτεί η ακεραιότητα τους. Για τα δεδομένα του προβλήματος παρατηρήθηκε σχετική σύγκλιση των προσομοιώσεων (CFD) με τα δεδομένα πειραματικών δεξαμενών (EFD) ωστόσο οι φυσικοί περιορισμοί στην χρήση ικανότερων υπολογιστικών μονάδων και πυκνότερων και ακριβέστερων πλεγμάτων (mesh) δυσκολεύουν την επίτευξη καλύτερης σύγκλισης. el
heal.advisorName Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης el
heal.committeeMemberName Παπαδάκης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 69 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής