dc.contributor.author |
Ντουνιάς, Χρήστος
|
el |
dc.contributor.author |
Dounias, Christos
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-04-14T06:02:52Z |
|
dc.date.available |
2025-04-14T06:02:52Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61731 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29427 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
CFD |
en |
dc.subject |
Roll Damping |
en |
dc.subject |
StarCCM |
en |
dc.subject |
Self Propulsion |
en |
dc.subject |
Απόσβεση Διατοιχισμού |
el |
dc.subject |
Υδροδυναμική |
el |
dc.title |
Αριθμητική διερεύνηση της δυναμικής συμπεριφοράς των πλοίων KCS και ONRT με μέθοδο CFD |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
CFD |
en |
heal.classification |
Roll Damping |
en |
heal.classification |
Computational Fluid Dynamics |
en |
heal.classification |
Self Propulsion |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-12-22 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνήθηκε δυναμική συμπεριφορά πλοίων σε κινήσεις
διατοιχισμού με μέθοδο CFD. Τα μοντέλα των δύο πλοίων KCS (Korea Research Institute for Ships and
Ocean Engineering Container Ship) και ONRT (Office of Naval Research Tumblehome 5613) τέθηκαν
σε πείραμα διατοιχισμού με και χωρίς πρόσω ταχύτητα και μελετήθηκαν οι αποκρίσεις τους καθώς
και η δυνατότητα της προσομοίωσης να περιγράψει το φυσικό φαινόμενο με ακρίβεια.
Το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε είναι το STAR CCM+ της SIEMENS και οι αριθμητικοί
υπολογισμοί έγιναν με την μέθοδο RANS (Reynolds Average Navier Stokes) και για την περιγραφή της
τύρβης χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο k - e. Για την επίτευξη των προσομοιώσεων δημιουργήθηκε
εικονική δεξαμενή ικανού μεγέθους, ως προς τα μοντέλα των πλοίων που μελετώνται, να
αποτυπώσει τα φαινόμενα ροής χωρίς παρεμβολές (βάθους, ανάκλασής κυματισμών κλπ). Το
πλέγμα που χρησιμοποιήθηκε κατασκευάστηκε ακολουθώντας, στο βαθμό που ήταν εφικτό, τις
οδηγίες της ITTC (International Towing Tank Conference) αλλά και τις προτάσεις άλλων αντίστοιχων
μελετών για την καλύτερη αποτύπωση των ιδιαιτεροτήτων του φαινομένου.
Επιπρόσθετα μελετήθηκε το πείραμα αυτοπροωθούμενου πλοίου για το μοντέλο KCS για δύο
ταχύτητες λειτουργίας. Για την προσθήκη προωστήριας μονάδας (έλικας) χρησιμοποιήθηκε το
μοντέλο εικονικού δίσκου (Virtual Disk) που παρέχει καλή ακρίβεια και μειωμένες απαιτήσεις
πλέγματος και υπολογιστικού χρόνου έναντι της χρήσης φυσικής έλικας.
Για τα αποτελέσματα κάθε πειράματος έγινε σύγκριση με τα αντίστοιχα πειραματικά ή και
υπολογιστικά, εάν υπήρχαν, ώστε να επαληθευτεί η ακεραιότητα τους. Για τα δεδομένα του
προβλήματος παρατηρήθηκε σχετική σύγκλιση των προσομοιώσεων (CFD) με τα δεδομένα
πειραματικών δεξαμενών (EFD) ωστόσο οι φυσικοί περιορισμοί στην χρήση ικανότερων
υπολογιστικών μονάδων και πυκνότερων και ακριβέστερων πλεγμάτων (mesh) δυσκολεύουν την
επίτευξη καλύτερης σύγκλισης. |
el |
heal.advisorName |
Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδάκης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπύρου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
69 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|