HEAL DSpace

Parametric design & preliminary hydrodynamic optimization of high-speed planing craft

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Karadimas, Georgios en
dc.contributor.author Καραδήμας, Γιώργος el
dc.date.accessioned 2025-04-14T08:59:12Z
dc.date.available 2025-04-14T08:59:12Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61739
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29435
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Parametric Hull Design en
dc.subject Hydrodynamic Optimization en
dc.subject Ταχύπλοα Σκάφη el
dc.subject High-Speed Crafts en
dc.title Parametric design & preliminary hydrodynamic optimization of high-speed planing craft en
dc.title Παραμετρική σχεδίαση και υδροδυναμική βελτιστοποίηση ταχύπλοου σκάφους el
heal.type bachelorThesis
heal.classification High-Speed Crafts en
heal.classification Ταχύπλοα Σκάφη el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-04-09
heal.abstract This research is primarily focused on the hydrodynamic optimization a concept hull design originally provided by TECHNOHULL®, at the time of writing the biggest RIB shipyard in Greece, in regards of speed and seaworthiness. It encompasses the design phase, hydrodynamic analysis, optimization, and performance validation .The primary objective of this research is to design, analyze, and optimize a fast-planing boat with a focus on hydrodynamic performance. This involves the integration of parametric design software, hydrodynamic analysis tools, and physical model testing. Specifically, this study aims to: • Develop an initial design concept for a fast-planing boat, considering various hull shapes, propulsion systems, and performance criteria. • Utilize parametric 3D modeling to create a detailed and flexible boat design framework. • Employ advanced hydrodynamic analysis techniques to evaluate the boat's performance characteristics, such as resistance, power requirements, and seakeeping. • Optimize the boat's design iteratively to achieve the best balance between speed, efficiency, and seakeeping. • Provide insights into the implications of the findings for the broader field of fast planing boat design and hydrodynamics. en
heal.advisorName Grigoropoulos, Gregory en
heal.committeeMemberName Papadakis, George en
heal.committeeMemberName Zaraphonitis, George en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 109 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα