HEAL DSpace

Αρχιτεκτονική του ονείρου: το ανοίκειο στους κινηματογραφικούς χώρους του Luis Buñuel

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τρίκου, Ευανθία el
dc.contributor.author Trikou, Evanthia en
dc.date.accessioned 2025-04-24T10:50:06Z
dc.date.available 2025-04-24T10:50:06Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61769
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29465
dc.rights Default License
dc.subject Luis Buñuel en
dc.subject Σινεμά el
dc.subject Ανοίκειο el
dc.subject Σουρεαλισμός el
dc.subject Freud en
dc.subject Vidler el
dc.subject Κινηματογράφος el
dc.subject Uncanny en
dc.subject Surrealism en
dc.subject Dream en
dc.subject Freudian theory en
dc.subject Cinema en
dc.subject Film en
dc.subject Space en
dc.subject Irrational en
dc.title Αρχιτεκτονική του ονείρου: το ανοίκειο στους κινηματογραφικούς χώρους του Luis Buñuel el
dc.title Dream architecture: Luis Buñuel’s uncanny cinematic spaces en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture in motion pictures en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-02-04
heal.abstract Η εργασία εξετάζει τους μηχανισμούς που παράγουν ανοίκεια αίσθηση στο έργο του Luis Buñuel. Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζεται η ζωή και το κινηματογραφικό ύφος του σκηνοθέτη, αναδεικνύοντας τη σύνδεση των βιωμάτων του με τις θεματικές και τεχνικές του επιλογές. Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται το Σουρεαλιστικό κίνημα, η επίδραση της φροϋδικής θεωρίας σχετικά με την ερμηνεία του ονείρου, σε αυτό και η έννοια του «ανοίκειου», ώστε να διαμορφωθεί ένα θεωρητικό πλαίσιο για την ερμηνεία των μηχανισμών που χρησιμοποιεί ο Buñuel. Στο τρίτο μέρος, μέσα από τρεις ταινίες (Le charme discret de la bourgeoisie (1972), Le fantôme de la liberté (1974), Cet obscur objet du désir (1977)), εξετάζεται η ανορθολογική χρήση του χώρου και η συμβολή της στη δημιουργία ανοίκειας αίσθησης. Η ανάλυση βασίζεται σε συγκεκριμένες σκηνές και ερωτήματα που η απάντησή τους αποκαλύπτει τους δομικούς μηχανισμούς αυτής της κινηματογραφικής εμπειρίας. Η εργασία ολοκληρώνεται με συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο που ο Buñuel αξιοποιεί το ανοίκειο στον κινηματογράφο του. el
heal.abstract The paper explores the mechanisms that produce an uncanny feeling in the work of Luis Buñuel. In the first part, the director’s life and cinematic style are presented, highlighting the connection between his personal experiences and his thematic and technical choices. The second part analyzes the Surrealist movement, the influence of Freudian theory concerning dream interpretation, and the concept of the “uncanny,” in order to form a theoretical framework for interpreting the mechanisms employed by Buñuel. In the third part, through the analysis of three films (The Discreet Charm of the Bourgeoisie (1972), The Phantom of Liberty (1974), That Obscure Object of Desire (1977)), the irrational use of space is examined and its contribution to the creation of an uncanny atmosphere is explored. The analysis focuses on specific scenes and questions whose answers reveal the structural mechanisms behind this cinematic experience. The paper concludes with findings on how Buñuel uses the uncanny in his films. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής