dc.contributor.author |
Τρίκου, Ευανθία
|
el |
dc.contributor.author |
Trikou, Evanthia
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-04-24T10:50:06Z |
|
dc.date.available |
2025-04-24T10:50:06Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61769 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29465 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Luis Buñuel |
en |
dc.subject |
Σινεμά |
el |
dc.subject |
Ανοίκειο |
el |
dc.subject |
Σουρεαλισμός |
el |
dc.subject |
Freud |
en |
dc.subject |
Vidler |
el |
dc.subject |
Κινηματογράφος |
el |
dc.subject |
Uncanny |
en |
dc.subject |
Surrealism |
en |
dc.subject |
Dream |
en |
dc.subject |
Freudian theory |
en |
dc.subject |
Cinema |
en |
dc.subject |
Film |
en |
dc.subject |
Space |
en |
dc.subject |
Irrational |
en |
dc.title |
Αρχιτεκτονική του ονείρου: το ανοίκειο στους κινηματογραφικούς χώρους του Luis Buñuel |
el |
dc.title |
Dream architecture: Luis Buñuel’s uncanny cinematic spaces |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture in motion pictures |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2025-02-04 |
|
heal.abstract |
Η εργασία εξετάζει τους μηχανισμούς που παράγουν ανοίκεια αίσθηση στο έργο του Luis Buñuel.
Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζεται η ζωή και το κινηματογραφικό ύφος του σκηνοθέτη, αναδεικνύοντας τη σύνδεση των βιωμάτων του με τις θεματικές και τεχνικές του επιλογές.
Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται το Σουρεαλιστικό κίνημα, η επίδραση της φροϋδικής θεωρίας σχετικά με την ερμηνεία του ονείρου, σε αυτό και η έννοια του «ανοίκειου», ώστε να διαμορφωθεί ένα θεωρητικό πλαίσιο για την ερμηνεία των μηχανισμών που χρησιμοποιεί ο Buñuel.
Στο τρίτο μέρος, μέσα από τρεις ταινίες (Le charme discret de la bourgeoisie (1972), Le fantôme de la liberté (1974), Cet obscur objet du désir (1977)), εξετάζεται η ανορθολογική χρήση του χώρου και η συμβολή της στη δημιουργία ανοίκειας αίσθησης. Η ανάλυση βασίζεται σε συγκεκριμένες σκηνές και ερωτήματα που η απάντησή τους αποκαλύπτει τους δομικούς μηχανισμούς αυτής της κινηματογραφικής εμπειρίας.
Η εργασία ολοκληρώνεται με συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο που ο Buñuel αξιοποιεί το ανοίκειο στον κινηματογράφο του. |
el |
heal.abstract |
The paper explores the mechanisms that produce an
uncanny feeling in the work of Luis Buñuel.
In the first part, the director’s life and cinematic style
are presented, highlighting the connection between
his personal experiences and his thematic and
technical choices.
The second part analyzes the Surrealist movement,
the influence of Freudian theory concerning dream
interpretation, and the concept of the “uncanny,” in
order to form a theoretical framework for interpreting
the mechanisms employed by Buñuel.
In the third part, through the analysis of three films
(The Discreet Charm of the Bourgeoisie (1972), The Phantom of Liberty (1974), That Obscure Object of
Desire (1977)), the irrational use of space is
examined and its contribution to the creation of an
uncanny atmosphere is explored. The analysis
focuses on specific scenes and questions whose
answers reveal the structural mechanisms behind this
cinematic experience.
The paper concludes with findings on how Buñuel
uses the uncanny in his films. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|