HEAL DSpace

Σχεδίαση Ταχύπλοου Σκάφους Αναψυχής 12 μέτρων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αγγέλη, Ουρανία el
dc.contributor.author Angeli, Ourania en
dc.date.accessioned 2025-04-28T07:35:40Z
dc.date.available 2025-04-28T07:35:40Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61778
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29474
dc.rights Default License
dc.subject Αντίσταση el
dc.subject Υδροστατικά χαρακτηριστικά el
dc.subject Σχέδιο Γενικής Διάταξης el
dc.subject Εκλογή έλικας el
dc.title Σχεδίαση Ταχύπλοου Σκάφους Αναψυχής 12 μέτρων el
dc.title Design of a Recreational 12-m Speedboat en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυπηγική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-11-22
heal.abstract Στη διπλωματική αυτή εργασία επιχειρείται ο σχεδιασμός ταχυπλόου σκάφους αναψυχής ολικού μήκους 11.70 μέτρων. Η γάστρα έχει λόγο μήκους προς πλάτος ίσο με 3.25, αποτελώντας επέκταση για μικρότερα σκάφη της Συστηματικής Σειράς Ταχυπλόων Σκαφών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.), που καλύπτει λόγους από 4.00 έως 7.00. Για τον σκοπό αυτόν, αρχικά εξάγεται η καμπύλη αντίστασης του ταχυπλόου για τρεις διαφορετικές καταστάσεις φόρτωσης, βάσει των πειραματικών αποτελεσμάτων μοντέλου υπό κλίμακα για τις χαμηλές και της μεθόδου εκτίμησης αντίστασης κατά Savitsky για τις υψηλές ταχύτητες. Έπονται οι απαραίτητοι υδροστατικοί υπολογισμοί -με τη βοήθεια σχετικού εκτελέσιμου προγράμματος, ενώ τεκμηριώνεται και η κατάσταση φόρτωσης που υποτίθεται για την ακολουθούσα σχεδίαση. Με την ταυτόχρονη επιλογή μέγιστης ταχύτητας του ταχυπλόου -βάσει στοιχείων παρομοίων σκαφών της αγοράς- γίνεται και η εκλογή μηχανών με αποδοτική λειτουργία καυσίμου, για τις οποίες εξασφαλίζεται η επίτευξη της παραπάνω ταχύτητας. Ακολουθεί εκπόνηση Σχεδίου Γενικής Διάταξης -περιέχοντος τις κατάλληλες όψεις και τομές-, το οποίο -εκτός της ίδιας σημασίας-χρησιμοποιείται προς εξαγωγή της κατανομής βαρών και της στατικής διαγωγής στην κατάσταση φόρτωσης που μελετάται. Τελευταίο βήμα της σχεδίασης του ταχυπλόου σκάφους αναψυχής που επιχειρείται στην παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί η εκλογή κατάλληλης γι’ αυτό έλικας, συνοδευόμενη από έλεγχο σπηλαίωσης, ώστε να επιτυγχάνεται καλός βαθμός απόδοσης πρόωσης του συνολικού συστήματος, με ταυτόχρονη αποφυγή των δυσμενών διαβρωτικών -και όχι μόνον- φαινομένων σπηλαίωσης. el
heal.advisorName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής. Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 120 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής