dc.contributor.author |
Αγγέλη, Ουρανία
|
el |
dc.contributor.author |
Angeli, Ourania
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-04-28T07:35:40Z |
|
dc.date.available |
2025-04-28T07:35:40Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61778 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29474 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αντίσταση |
el |
dc.subject |
Υδροστατικά χαρακτηριστικά |
el |
dc.subject |
Σχέδιο Γενικής Διάταξης |
el |
dc.subject |
Εκλογή έλικας |
el |
dc.title |
Σχεδίαση Ταχύπλοου Σκάφους Αναψυχής 12 μέτρων |
el |
dc.title |
Design of a Recreational 12-m Speedboat |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ναυπηγική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-11-22 |
|
heal.abstract |
Στη διπλωματική αυτή εργασία επιχειρείται ο σχεδιασμός ταχυπλόου σκάφους αναψυχής ολικού μήκους 11.70 μέτρων. Η γάστρα έχει λόγο μήκους προς πλάτος ίσο με 3.25, αποτελώντας επέκταση για μικρότερα σκάφη της Συστηματικής Σειράς Ταχυπλόων Σκαφών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.), που καλύπτει λόγους από 4.00 έως 7.00. Για τον σκοπό αυτόν, αρχικά εξάγεται η καμπύλη αντίστασης του ταχυπλόου για τρεις διαφορετικές καταστάσεις φόρτωσης, βάσει των πειραματικών αποτελεσμάτων μοντέλου υπό κλίμακα για τις χαμηλές και της μεθόδου εκτίμησης αντίστασης κατά Savitsky για τις υψηλές ταχύτητες. Έπονται οι απαραίτητοι υδροστατικοί υπολογισμοί -με τη βοήθεια σχετικού εκτελέσιμου προγράμματος, ενώ τεκμηριώνεται και η κατάσταση φόρτωσης που υποτίθεται για την ακολουθούσα σχεδίαση. Με την ταυτόχρονη επιλογή μέγιστης ταχύτητας του ταχυπλόου -βάσει στοιχείων παρομοίων σκαφών της αγοράς- γίνεται και η εκλογή μηχανών με αποδοτική λειτουργία καυσίμου, για τις οποίες εξασφαλίζεται η επίτευξη της παραπάνω ταχύτητας. Ακολουθεί εκπόνηση Σχεδίου Γενικής Διάταξης -περιέχοντος τις κατάλληλες όψεις και τομές-, το οποίο -εκτός της ίδιας σημασίας-χρησιμοποιείται προς εξαγωγή της κατανομής βαρών και της στατικής διαγωγής στην κατάσταση φόρτωσης που μελετάται. Τελευταίο βήμα της σχεδίασης του ταχυπλόου σκάφους αναψυχής που επιχειρείται στην παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί η εκλογή κατάλληλης γι’ αυτό έλικας, συνοδευόμενη από έλεγχο σπηλαίωσης, ώστε να επιτυγχάνεται καλός βαθμός απόδοσης πρόωσης του συνολικού συστήματος, με ταυτόχρονη αποφυγή των δυσμενών διαβρωτικών -και όχι μόνον- φαινομένων σπηλαίωσης. |
el |
heal.advisorName |
Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής. Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
120 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|