dc.contributor.author |
Μπεφάνη, Καλλιόπη
|
el |
dc.contributor.author |
Befani, Kalliopi
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-04-28T09:32:05Z |
|
dc.date.available |
2025-04-28T09:32:05Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61792 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29488 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Dynamic Time Warping |
en |
dc.subject |
Κυκλοφοριακή συμφόρηση |
el |
dc.subject |
Traffic congestion |
en |
dc.subject |
Χώρο-χρονική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Spatio-temporal analysis |
en |
dc.subject |
Μοτίβο κυκλοφορίας |
el |
dc.subject |
Ομοιότητα χρονοσειρών |
el |
dc.subject |
Traffic patterns |
en |
dc.title |
Ανίχνευση γενικευμένων κυκλοφοριακών μοτίβων σε αστικά δίκτυα |
el |
dc.title |
Detection of generalized traffic patterns in urban networks |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ποσοτικές Μέθοδοι |
el |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-11-04 |
|
heal.abstract |
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελεί ένα από τα κυριότερα ζητήματα της λειτουργίας
των αυτοκινητοδρόμων. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο
εντοπισμός και η ανάλυση χωροχρονικών μοτίβων κορεσμού σε αστικά οδικά δίκτυα
με τη μέθοδο Dynamic Time Warping (DTW) που ανήκει στην κατηγορία της μη
επιβλεπόμενης μάθησης και είναι εξαιρετικά αποτελεσματική ως μέτρο ομοιότητας
χρονοσειρών. Η προτεινόμενη προσέγγιση εφαρμόζεται σε κυκλοφοριακά δεδομένα
από το δίκτυο φωρατών της Αθήνας για την περίοδο Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2023. Από
την ανάλυση προκύπτουν 3 διαφορετικά μοτίβα με διαφορετική διακύμανση ωριαίων
φόρτων ανά ημέρα (μικρή, αναμενόμενη και μεγάλη ημερήσια διακύμανση). Τα
αποτελέσματα δείχνουν ότι στο Κέντρο της Αθήνας και στα Νότια Προάστια εξαιτίας
της λειτουργίας του δικτύου στην ικανότητα αρκετές ώρες την ημέρα, τα μοτίβα
κυκλοφορίας που εντοπίζονται είναι συνεχώς πάνω από το μέσο μοτίβο ημερήσιας
χρονικής εξέλιξης ωριαίου φόρτου και εμφανίζουν μεγαλύτερη διακύμανση. Στις
υπόλοιπες περιοχές οι τιμές που καταγράφηκαν ήταν οι αναμενόμενες, δηλαδή κοντά
στις φυσιολογικές για τις ώρες εντός και εκτός αιχμής. Είναι προφανές ότι η σε βάθος
ανάλυση των μοτίβων σε συγκεκριμένες περιοχές θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως
εργαλείο διερεύνησης της έντασης και διάρκειας του κορεσμού, καθώς και για
μελλοντική ανάλυση της χωροχρονικής εξέλιξης της κυκλοφορίας. |
el |
heal.abstract |
Congestion is one of the main issues in the operation of motorways. The aim of this
thesis is to identify and analyze spatio-temporal saturation patterns in urban road
networks using the Dynamic Time Warping (DTW) method, which belongs to the
category of unsupervised learning and is highly effective as a measure of time series
similarity. The proposed approach is applied to traffic data from the Athens traffic light
network for the period February-March 2023. The analysis results in 3 different patterns
with different variation of hourly traffic volumes per day (small, expected and large
daily variation). The results show that in the center of Athens and in the southern
suburbs, due to the operation of the network at capacity for several hours per day, the
traffic patterns detected are consistently above the average pattern of daily hourly load
evolution and show a higher variation. In the remaining areas the values recorded were
as expected, meaning close to normal for on- and off-peak hours. It is apparent that an
in-depth analysis of the patterns in specific areas could be used as a tool to investigate
the intensity and duration of saturation, as well as for future analysis of the spatiotemporal evolution of traffic. |
en |
heal.advisorName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.advisorName |
Vlahogianni, Eleni |
en |
heal.committeeMemberName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
62 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|