HEAL DSpace

Ανάλυση της επήρειας αλκοόλ στη συμπεριφορά και την ασφάλεια του οδηγού σε αστικό περιβάλλον

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπουροπούλου, Σ. Θέμιδα el
dc.contributor.author Bouropoulou, S. Themida en
dc.date.accessioned 2025-05-02T09:19:12Z
dc.date.available 2025-05-02T09:19:12Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61844
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29540
dc.rights Default License
dc.subject Κατανάλωση αλκοόλ el
dc.subject Προσομοιωτής οδήγησης el
dc.subject Αστικό Περιβάλλον el
dc.subject Απόσταση απο προπορευμένο el
dc.subject Μέσος χρόνος αντίδρασης el
dc.subject Πιθανότητα ατυχήματος el
dc.subject Alcohol consumption en
dc.subject Driving simulator en
dc.subject Accident probability en
dc.subject Average reaction time en
dc.subject Headway distance en
dc.subject Urban environment en
dc.title Ανάλυση της επήρειας αλκοόλ στη συμπεριφορά και την ασφάλεια του οδηγού σε αστικό περιβάλλον el
dc.title Analysis of drink and drive on driven behavior and safety in urban environment en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αλκοόλ και οδήγηση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-10-29
heal.abstract Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των συνεπειών της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ σε αστικό περιβάλλον. Για την επίτευξη του στόχου, πραγματοποιήθηκε η πειραματική διαδικασία στον προσομοιωτή οδήγησης, μέσω της οποίας συλλέχθηκαν τα οδηγικά στοιχεία 35 συμμετεχόντων. Για την ολοκλήρωση της συλλογής των απαραίτητων δεδομένων έγινε επίσης ο προσδιορισμός των χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων μέσω έρευνας ερωτηματολογίου. Η οδήγηση από τους συμμετέχοντες πραγματοποιήθηκε σε τέσσερα (4) σενάρια, οδηγώντας την ίδια διαδρομή τέσσερις (4) φορές. Σε κάθε σενάριο υπήρχε διαφορετικό ποσοστό αλκοόλ στον οργανισμό, μετρημένο βάσει της μέτρησης Blood Alcohol Content (BAC), δηλαδή της συγκέντρωσης αλκοόλ στον οργανισμό. Τα ποσοστά ήταν 0% BAC, 0.03% BAC, 0.06% BAC και 0.09% BAC. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε μέσω στατιστικής ανάλυσης, και συγκεκριμένα με την ανάπτυξη στατιστικών μοντέλων γραμμικής και διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Τα μαθηματικά μοντέλα που έγιναν αποδεκτά, μετά από πληθώρα δοκιμών ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις, αφορούν τη μέση απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, τον μέσο χρόνο αντίδρασης, καθώς και ένα μοντέλο που αφορά στη πιθανότητα ατυχήματος. Τα βασικά συμπεράσματα είναι ότι όσο αυξάνεται το αλκοόλ στον οργανισμό, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα ατυχήματος στο αστικό περιβάλλον. Η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται, όσο αυξάνεται η κατανάλωση του αλκοόλ. Τέλος, όσο αυξάνεται το αλκοόλ στον οργανισμό, τόσο αυξάνεται ο μέσος χρόνος αντίδρασης του οδηγού να αντιμετωπίσει ξαφνικά συμβάντα. el
heal.abstract The aim of this thesis is to investigate the impact of driving under the influence of alcohol in urban environments. To achieve this goal, an experimental procedure was conducted using a driving simulator, through which the driving data of 35 participants were collected. To complete the necessary data collection, participants' characteristics were also determined through a questionnaire survey. Each participant drove four (4) times for each scenario. In each scenario, there was a different percentage of alcohol in the body, measured based on the Blood Alcohol Content (BAC) measurement, which is the concentration of alcohol in the body. The examined percentages were 0% BAC, 0.03% BAC, 0.06% BAC, and 0.09% BAC. The analysis of the results was done through statistical analysis, specifically by developing statistical models using linear and binomial logistic regression. The mathematical models that were accepted after numerous tests, ensuring they met the requirements, concerned the average distance from the vehicle in front, the average reaction time, and two models related to the probability of an accident The main conclusions are that as the amount of alcohol in the body increases, the likelihood of an accident in an urban environment also increases. The distance from the vehicle ahead decreases as alcohol consumption increases. Finally, as the alcohol level in the body rises, the driver's average reaction time to potential obstacles also increases. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.advisorName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Μπουρπούλου, Θέμιδα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 70 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής