dc.contributor.author |
Μαραγκός, Μάνθος
|
el |
dc.contributor.author |
Maragkos, Manthos
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-05-05T10:29:35Z |
|
dc.date.available |
2025-05-05T10:29:35Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61853 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29549 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μετρό Αθήνας |
el |
dc.subject |
Επιλογή μηχανήματος διάνοιξης |
el |
dc.subject |
Επέκταση μετρό προς Πειραιά |
el |
dc.subject |
Γεωτεχνική αξιολόγηση |
el |
dc.subject |
Τεχνικογεωλογική αξιολόγηση |
el |
dc.subject |
EPB TBM |
en |
dc.subject |
TBM selection |
en |
dc.subject |
Athens metro |
en |
dc.subject |
Geotechnical analysis |
en |
dc.subject |
Slurry TBM |
en |
dc.subject |
Σήραγγα |
el |
dc.subject |
Tunnel |
en |
dc.title |
Αξιολόγηση τεχνικογεωλογικών και γεωτεχνικών συνθηκών για την διερεύνηση καταλληλότερου τύπου μηχανήματος διάνοιξης στην επέκταση του μετρό προς Πειραιά, μεσοδιάστημα Νίκαια- Κορυδαλλός |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βρχαμηχανική |
el |
heal.classification |
Τεχνική γεωλογία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-11-08 |
|
heal.abstract |
Η διπλωματική αυτή εργασία έχει ως αντικείμενο την γεωτεχνική και τεχνικογεωλογική αξιολόγηση των συνθηκών της περιοχής επέκτασης του μετρό της Αθήνας προς Πειραιά και πιο συγκεκριμένα του μεσοδιαστήματος Νίκαια- Κορυδαλλός έναντι μηχανοποιημένου τρόπου εκσκαφής. Στα πλαίσια της εργασίας επιλέγεται ο καταλληλότερος τύπος μηχανήματος TBM για την διάνοιξη της σήραγγας που ερευνάται. Η απαίτηση για εφαρμογή μηχανοποιημένης διάνοιξης προέρχεται από την ανάγκη για γρήγορη περάτωση του έργου με την ελάχιστη διαταραχή του υπεδάφους και χωρίς να προκληθούν εκτεταμένες καθιζήσεις και αστοχίες στο αστικό περιβάλλον.
Αρχικά αναφέρονται στην εργασία τα γενικά στοιχεία του έργου που αφορούν την ιστορία του μετρό της Αθήνας, τη σκοπιμότητα του καθώς και τις μελλοντικές επεκτάσεις που θα πραγματοποιηθούν στο εγγύς μέλλον. Στην συνέχεια δίνεται το θεωρητικό υπόβαθρο της μελέτης αναλυτικά που περιλαμβάνει τόσο αναλυτικές πληροφορίες για την μηχανοποιημένη διάνοιξη σηράγγων και κάθε τύπο μηχανήματος όσο και όλες τις εργαστηριακές και επιτόπου δοκιμές που πραγματοποιούνται για να αξιολογηθούν και να περιγραφούν σωστά οι βραχώδεις και εδαφικοί σχηματισμοί που συναντώνται κατά μήκος του έργου.
Στην συνέχεια πραγματοποιείται η ανάλυση των γεωλογικών και υδρογεωλογικών συνθηκών των σχηματισμών που συναντώνται κατά μήκος του έργου και ο σχεδιασμός μιας πλήρους γεωλογικής τομής κατά μήκος του έργου που περιέχει όλες τις γεωλογικές ενότητες που εμφανίζονται.
Σε επόμενο κεφάλαιο πραγματοποιείται η τεχνικογεωλογική αξιολόγηση των σχηματισμών της περιοχής και η διάκριση τους σε τεχνικογεωλογικές ενότητες με αναλυτικό υπολογισμό των παραμέτρων κάθε ενότητας. Πιο συγκεκριμένα για τους βραχώδεις σχηματισμούς υπολογίζεται το GSI ενώ από τις δοθείσες γεωτρήσεις και μετά από στατική επεξεργασία υπολογίζονται τιμές για την μονοαξονική θλιπτική αντοχή άρρηκτου βράχου σci, για τον δείκτη ποιότητας βράχου RQD, για την διαπερατότητα k και το μέτρο ελαστικότητας άρρηκτου βράχου Εi ενώ για τους εδαφικούς σχηματισμούς αξιολογούνται και τα αποτελέσματα της δοκιμής πρότυπης διείσδυσης SPT. Αφού οριστούν οι τεχνικογεωλογικές ενότητες, ορίζονται και κάποιες τυπικές διατομές ώστε να προσομοιωθούν όσο πιο αντιπροσωπευτικά όλες οι συνθήκες που θα εμφανιστούν κατά μήκος του έργου.
Το επόμενο στάδιο της διπλωματικής αφορά τον διαχωρισμό της περιοχής μελέτης σε ζώνες γεωλογικής επικινδυνότητας. Συγκεκριμένα κριτήρια που ορίζει η βιβλιογραφία καθιστούν κάθε τμήμα ως χαμηλής ή υψηλής επικινδυνότητας όσων αφορά πιθανά προβλήματα ή καθιζήσεις που αναμένονται. Ο διαχωρισμός αυτός βοηθάει στην συνέχεια την επιλογή κατάλληλου τύπου μηχανήματος ΤΒΜ μέσα από πέντε διαφορετικούς τύπους μηχανήματος ολομέτωπης κοπής με αξιολόγηση της εφαρμογής κάθε μηχανήματος στο συγκεκριμένο τμήμα.
Το τελευταίο στάδιο της εργασίας περιλαμβάνει την ανάλυση της διάνοιξης της σήραγγας με το επιλεγμένο μηχάνημα TBM με την βοήθεια του προγράμματος πεπερασμένων στοιχείων RS2. Στο πρόγραμμα αυτό προσομοιώνονται κάποιες ενδεικτικές τυπικές διατομές και αφού συμπληρωθούν όλες οι βασικές παράμετροι που έχουν υπολογιστεί για κάθε τεχνικογεωλογική ενότητα που συναντάται στις τυπικές αυτές διατομές, μέσω αναλύσεων παρέχονται τιμές εδαφικών μετακινήσεων τόσο στην στέψη της σήραγγας όσο και στην επιφάνεια του εδάφους. Στόχος η ελαχιστοποίηση των καθιζήσεων, μέχρι το σημείο που θα βρίσκονται εντός ορίων ή ακόμα καλύτερα δεν θα επηρεάζουν πια καθόλου την επιφάνεια του εδάφους. |
el |
heal.advisorName |
Μαρίνος, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γερόλυμος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζερβός, Αντώνιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Γεωτεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
190 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|