dc.contributor.author | Γκιουρτζίδης, Ανέστης![]() |
el |
dc.contributor.author | Gkiourtzidis, Anestis![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-05-05T10:32:16Z | |
dc.date.available | 2025-05-05T10:32:16Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61854 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29550 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μικροκινητικότητα | el |
dc.subject | Αυτοδηλούμενη συμπεριφορά | el |
dc.subject | Χρήστες ηλεκτρικών πατινιών | el |
dc.subject | Απόψεις οδικής ασφάλειας | el |
dc.subject | Micromobility | en |
dc.subject | Self-reported behavior | en |
dc.subject | Electric scooter users | en |
dc.subject | Road safety attitudes | en |
dc.title | Κρίσιμοι παράγοντες ασφαλούς μικροκινητικότητας στην Ελλάδα | el |
dc.title | Critical factors of safe micromobility in Greece | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιολογία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-29 | |
heal.abstract | Η παρούσα Διπλωματική Εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των κρίσιμων παραγόντων που επηρεάζουν την ασφαλή μικροκινητικότητα στην Ελλάδα, εστιάζοντας στους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, πραγματοποιήθηκε περιγραφική ανάλυση ενός δείγματος 63 ατόμων που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά πατίνια, και αναπτύχθηκαν 9 μοντέλα διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης, χρησιμοποιώντας δεδομένα από την τρίτη έκδοση της διεθνούς έρευνας ESRA (E-Survey on Road Users’ Attitudes). Τα μοντέλα αυτά αναλύουν 9 εξαρτημένες μεταβλητές, οι οποίες περιγράφουν επικίνδυνες πρακτικές των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών, όπως και τις αυτοδηλούμενες απόψεις τους σχετικά με τις συμπεριφορές των πεζών και των οδηγών αυτοκινήτων. Οι μεγαλύτερης ηλικίας χρήστες και όσοι αναγνωρίζουν κινδύνους, όπως η ταχύτητα και η έλλειψη προσοχής, υιοθετούν πιο ασφαλείς πρακτικές. Η κοινωνική πίεση σε μια περιοχή επηρεάζει τη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφαλείας, ενώ οι γυναίκες εμφανίζουν πιο προσεκτική συμπεριφορά από τους άνδρες. Παρά την υποχρεωτική χρήση κράνους, πολλοί χρήστες δεν συμμορφώνονται, δείχνοντας την ανάγκη αυστηρότερης επιτήρησης και εκπαίδευσης. Στη βάση των ευρημάτων, διατυπώνονται προτάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών, οι οποίες περιλαμβάνουν αυστηρότερη επιτήρηση και στοχευμένες βελτιώσεις στις οδικές υποδομές. | el |
heal.abstract | This Diploma Thesis aims to investigate the critical factors influencing safe micromobility in Greece, focusing on electric scooter users. To achieve this goal, a descriptive analysis was conducted on a sample of 63 electric scooter users, and 9 binomial logistic regression models were developed based on data from the third edition of the international ESRA survey (E-Survey on Road Users’ Attitudes). These models analyze 9 dependent variables that describe risky practices of electric scooter users, as well as their self-reported views on pedestrian and car driver behaviors. Older users and those who recognize risks such as speed and lack of attention adopt safer practices. Social pressure within an area influences compliance with road safety rules, while women demonstrate more cautious behavior compared to men. Despite the mandatory use of helmets, many users do not comply, indicating the need for stricter enforcement and education. Based on the findings, several recommendations are proposed to improve the road safety of electric scooter users, including stricter law enforcement and targeted improvements to road infrastructure. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Yannis, George | en |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 86 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: