dc.contributor.author | Φασουλάκης, Κωνσταντίνος![]() |
el |
dc.contributor.author | Fasoulakis, Konstantinos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-05-05T11:14:40Z | |
dc.date.available | 2025-05-05T11:14:40Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61865 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29561 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πεζογέφυρα | el |
dc.subject | Τοξωτή | el |
dc.subject | Αποτίμηση | el |
dc.subject | Αποκατάσταση | el |
dc.subject | Αναρτήρες | el |
dc.title | Δομική αποτίμηση τοξωτής πεζογέφυρας και πρόταση αποκατάστασης | el |
dc.title | Structural assessment of an arch pedestrian bridge and restoration proposal | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Δομική αποτίμηση | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-11-11 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία σκοπό έχει την δομική αποτίμηση της υφιστάμενης τοξωτής μεταλλικής πεζογέφυρας. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του φορέα της πεζογέφυρας είναι ότι η μόνη σύνδεση του τόξου με το κατάστρωμα γίνεται μέσω τον αναρτήρων, τόσο το τόξο όσο και το κατάστρωμα εδράζονται στα ακρόβαθρα ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Η υφιστάμενη κατάσταση της κατασκευής φαίνεται ημιτελής από Αρχιτεκτονικής άποψης, και αυτό διότι δεν έχει ολοκληρωθεί η ξύλινη επένδυση του καταστρώματος που θα έδινε την μορφή του ξύλινου πολεμικού αρχαίου πλοίου ονόματι «τριήρης». Αρχικά, έγινε μια επίσκεψη στην τοποθεσία της κατασκευής με σκοπό την καταγραφή δεδομένων για τον φορέα, όσο αυτό ήταν δυνατόν. Έγινε καταγραφή των γενικών διαστάσεων του φορέα καθώς και των διατομών του. Κατά την επίσκεψη εντοπίστηκαν διαβρώσεις σε μέλη του φορέα, καθώς και σε συνδέσεις, με τα μέλη των αναρτήρων να έχουν τον μεγαλύτερο βαθμό διάβρωσης σε σχέση με τα υπόλοιπα μέλη του φορέα. Για την δομική αποτίμηση του φορέα έγινε η παραδοχή ότι έχει τοποθετηθεί η ξύλινη επένδυση μέχρι το ύψος των σπονδύλων του καταστρώματος. Με βάση την παραδοχή αυτή, έγινε στη συνέχεια ο υπολογισμός των φορτίων που προκαλεί ο άνεμος στην κατασκευή. Βέβαια, θεωρήθηκε ένα επιπλέον σενάριο αποτίμησης, χωρίς την ξύλινή επένδυση, σύμφωνα δηλαδή με την μορφή που έχει ο φορέας του καταστρώματος κατά την ημέρα της επίσκεψης. Αφού ολοκληρώθηκε το αριθμητικό προσομοίωμα, πραγματοποιήθηκαν οι αντίστοιχες αριθμητικές αναλύσεις. Σύμφωνα με τη στατική ανάλυση, προκύπτει ότι κατά την εμφάνιση των μέγιστων εγκάρσιων μετακινήσεων του καταστρώματος, εμφανίζονται και οι μέγιστες κατακόρυφες μετακινήσεις με φορά προς τα άνω. Οι προς τα άνω μετακινήσεις δεν είναι συμμετρικές ως προς το πλάτος του καταστρώματος. Κατά συνέπεια προκαλείται στροφή του καταστρώματος περί το διαμήκη άξονα του. Οι εν λόγω μετακινήσεις, από πλευράς φορτίων οφείλονται κατά κύριο λόγω στη δράση του ανέμου στην εγκάρσια διεύθυνση, καθώς και στην κατακόρυφη διεύθυνση με φορά προς τα άνω. Ενώ από πλευράς μόρφωσης του φορέα, αφενός στο ότι η επιφάνεια επιρροής από την στάθμη του δαπέδου του καταστρώματος -το οποίο θα λέγαμε ότι λειτουργεί και ως «διάφραγμα»- και άνω είναι μεγαλύτερη από την κάτω επιφάνεια επιρροής, και αφετέρου στο ότι οι αναρτήρες, είναι κατασκευασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να μην παραλαμβάνουν θλιπτικές δυνάμεις. Επιπρόσθετα, πραγματοποιήθηκαν στατικές αναλύσεις λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικούς συντελεστές δύναμης για την κατακόρυφη διεύθυνση του ανέμου, με σκοπό την διερεύνηση της επιρροής στις κατακόρυφες μετακινήσεις με φορά προς τα άνω. Τέλος, έγινε υπολογισμός ενός πρόσθετου μόνιμου φορτίου, που δύναται να τοποθετηθεί στο κατάστρωμα, με σκοπό τον περιορισμό των κατακόρυφων μετακινήσεων με φορά προς τα άνω. | el |
heal.abstract | This thesis aims to perform the structural assessment of the existing arched metal pedestrian bridge. A distinctive feature of the bridge’s structure is that the only connection between the arch and the deck is made through the rods, with both the arch and the deck resting independently on their respective abutments. The current condition of the structure appears incomplete from an architectural standpoint, as the wooden decking, which was intended to provide the appearance of the ancient wooden warship "trireme," has not been completed. In the early stage of this work, we visited the site to collect data regarding the structure as far as possible. General dimensions of the structure and its cross-sections were recorded. During the visit, corrosion was observed in several structural members, particularly in the hanger members, which exhibited the highest degree of corrosion compared to the other components. For the structural assessment of the bridge, it was assumed that the wooden decking had been installed up to the level of the deck's supports. Based on this assumption, calculations of wind loads and actions were performed for the structure. Additionally, an assessment scenario was considered, excluding the wooden decking, corresponding to the configuration of the structure as it appeared on the day of the visit. Once the numerical simulation was completed, the corresponding numerical analyses were carried out. According to the static analysis, it is concluded that the deck undergoes rotation about its longitudinal axis, resulting in significant vertical displacements in an upward direction. These displacements, from a load perspective, are primarily caused by the wind acting in the transverse direction, as well as in the vertical direction upwards. From a structural configuration standpoint, these displacements are due to the fact that the area of influence above the deck level—which also functions as a "diaphragm"—is larger than the area of influence below it. However, the hangers are designed in such a way that they do not carry compressive forces. Additionally, some analyses were performed taking into account different wind force coefficients in the vertical direction, aiming to investigate their influence on the upward vertical displacements. Finally, a calculation of an additional permanent load was also performed, targeting to limit the upward vertical displacements of the deck. | en |
heal.advisorName | Θανόπουλος, Πάυλος | el |
heal.advisorName | Thanopoulos, Pavlos | en |
heal.committeeMemberName | Γαντές, Χαράλαμπος | el |
heal.committeeMemberName | Λιγνός, Ξενοφών | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 121 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: