dc.contributor.author | Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος![]() |
el |
dc.contributor.author | Papadopoulos, Konstantinos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-05-07T06:37:14Z | |
dc.date.available | 2025-05-07T06:37:14Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61866 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29562 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οικονομία Περιβάλλοντος | el |
dc.subject | Εμπόριο Ρύπων | el |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Γραμμικά Προβλήματα | el |
dc.subject | Δίκαιη Κατανομή | el |
dc.title | Αποδοτική εξισορρόπηση αδειών εκπομπής αερίων θερμοκηπίου στον μηχανισμό EU-ETS | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Δίκαιη Κατανομή | el |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-12-04 | |
heal.abstract | The allocation of emission permits in cap-and-trade systems such as the European Union Emissions Trading System (EU ETS) plays a critical role in the system's fairness and efficiency. This thesis investigates the fairness of the EU ETS's free allocation mechanism, utilizing the principles of fair division and distributive justice, specifically focusing on Moulin's framework. We begin by providing a comprehensive background on cap-and-trade systems and the EU ETS, highlighting the importance of equitable permit distribution. Through data analysis and experiments, we explore the presence of horizontal equity in current allocation practices between EU member states. Our findings indicate significant disparities that suggest the need for a more nuanced allocation approach. To address this, we employ cluster analysis to identify groups of countries with similar economic and energy profiles, aiming to achieve a relaxed version of horizontal equity within these clusters. Despite this approach, unequal explanatory ability persists, indicating limitations in existing allocation mechanisms. In response, we propose a linear optimization model that incorporates the fitness principle of Moulin into its objective function, while allowing other fairness principles to be implemented through constraints. This model offers a flexible and straightforward method for achieving a balance between fairness and efficiency at both the country and sector levels. We compare our model with the Uniform Linear Mechanism from the literature, using synthetic data to assess performance. The results demonstrate that while our model may result in lower consumer surplus, it ensures higher profits for the firms involved, indicating a potential trade-off between efficiency and equity. This research contributes to the ongoing discourse on fair allocation in emissions trading systems, providing practical insights and methodologies for enhancing fairness in the EU ETS. Future work includes further refinement of the model and exploration of its implications on a broader scale. | en |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την κατανομή δωρεάν δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών Ρύπων (EU ETS), επιδιώκοντας να συνδυάσει την περιβαλλοντική αποδοτικότητα με αρχές δικαιοσύνης. Αρχικά, παρουσιάζεται η εξέλιξη και οι προκλήσεις του EU ETS, όπως η διαρροή άνθρακα, καθώς και οι διαφορετικές μέθοδοι κατανομής δικαιωμάτων που εφαρμόστηκαν ανά περίοδο του συστήματος. Στη συνέχεια, αναλύονται οι θεωρητικές βάσεις της δίκαιης διανομής πόρων, συμπεριλαμβανομένων των αρχών του Hervé Moulin (Αποζημίωση, Ανταμοιβή, Εξωγενή Δικαιώματα, Ικανότητα Χρήσης), που παρέχουν ένα πλαίσιο αξιολόγησης. Η εργασία διερευνά αρχικά την οριζόντια ισότητα στις κατανομές μέσω στατιστικών μεθόδων, χωρίς όμως επαρκή εξήγηση των διαφορών. Για να βελτιωθεί η ερμηνευτική ικανότητα, εφαρμόζεται ανάλυση συσταδοποίησης (clustering), ομαδοποιώντας τις χώρες σε πιο ομοιογενείς ομάδες. Παρά την πρόοδο, τα αποτελέσματα υποδεικνύουν την ανάγκη για μια πιο δομημένη, βελτιστοποιημένη προσέγγιση. Προτείνεται έτσι ένα γραμμικό μοντέλο βελτιστοποίησης που συνδυάζει οικολογικούς και οικονομικούς στόχους με αρχές δικαιοσύνης. Το μοντέλο ενσωματώνει δεδομένα όπως πληθυσμό, ΑΕΠ και ιστορικές κατανομές αδειών ρύπων, στοχεύοντας σε μια δίκαιη και βιώσιμη λύση. Τέλος, συγκρίνονται τα αποτελέσματά του με έναν θεωρητικά βέλτιστο μηχανισμό (Uniform Linear Mechanism, ULM). Αν και ο ULM αποδίδει βέλτιστα υπό ιδανικές συνθήκες, το προτεινόμενο μοντέλο είναι πιο ευέλικτο και εφαρμόσιμο σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα, επιτυγχάνοντας μια ισορροπία μεταξύ δικαιοσύνης και αποδοτικότητας. Η εργασία κλείνει με προτάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις, επιδιώκοντας μια πιο ολοκληρωμένη, δίκαιη και αποτελεσματική πολιτική κατανομής δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. | el |
heal.advisorName | Φωτάκης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Φωτάκης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Παγουρτζής, Αριστείδης | el |
heal.committeeMemberName | Βουλόδημος, Αθανάσιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 180 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: