dc.contributor.author |
Τζάκης, Αθανάσιος
|
el |
dc.contributor.author |
Tzakis, Athanasios
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-05-07T06:47:46Z |
|
dc.date.available |
2025-05-07T06:47:46Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61869 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29565 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εναλλακτικά καύσιμα |
el |
dc.subject |
LNG |
en |
dc.subject |
Δείκτης Έντασης Άνθρακα |
el |
dc.subject |
CII |
en |
dc.subject |
Μεθανόλη |
el |
dc.subject |
Βιοκαύσιμα |
el |
dc.title |
Επίδραση εναλλακτικών καυσίμων στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε πλοία Bulk Carrier |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Εναλλακτικά Καύσιμα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-09-05 |
|
heal.abstract |
Η κλιματική αλλαγή έχει καταστήσει αναγκαία την αλλαγή των παραδοσιακών τακτικών ακόμη και στην ναυτιλία. Οι πλοιοκτήτες αλλά και όλοι οι εμπλεκόμενοι στις θαλάσσιες μεταφορές καλούνται να αντιμετωπίσουν την πρόκληση του φαινομένου του θερμοκηπίου, την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση και την ανάγκη για μείωση εκπομπών άνθρακα αλλάζοντας τις μέχρι τώρα διαδεδομένες πρακτικές. Βασικός πυλώνας στην προσπάθεια αυτής της αλλαγής είναι η χρήση εναλλακτικών καυσίμων με σκοπό την μείωση των εκπομπών των πλοίων και τη βελτίωση της ενεργειακής τους αποδοτικότητας.
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την επίδραση τριών εναλλακτικών καυσίμων (LNG, μεθανόλη, βιοκαύσιμα) στο προφίλ εκπομπών των πλοίων. Ακόμη, βασικός στόχος της εργασίας είναι η μελέτη της απόδοσης των πλοίων τύπου bulk carriers σε σύγκριση με τον απαιτούμενο κανονισμό του δείκτη για μείωση της έντασης άνθρακα (CII) από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Στην εργασία παρατίθεται ένα εκτενές θεωρητικό υπόβαθρο που εξηγεί την ανάγκη για αλλαγή της πεπατημένης στα ναυτιλιακά καύσιμα και συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το σημερινό επίπεδο στην χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία. Στο υπολογιστικό μέρος της εργασίας γίνεται μελέτη του δείκτη CII για έναν στόλο bulk carriers για συμβατικά και εναλλακτικά καύσιμα. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις που προκύπτουν από τους υπολογισμούς. |
el |
heal.advisorName |
Παπαδόπουλος, Χρήστος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δημόπουλος, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυρίδης, Δημήτρης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
92 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|