dc.contributor.author | Χονδρέλης, Ορέστης![]() |
el |
dc.contributor.author | Chondrelis, Orestis![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-05-21T10:30:08Z | |
dc.date.available | 2025-05-21T10:30:08Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61920 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29616 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κρουαζιερόπλοια | el |
dc.subject | Πράσινη Ναυτιλία | el |
dc.subject | Μπαταρίες | el |
dc.subject | Βιοκαύσιμα | el |
dc.subject | Υδρογόνο | el |
dc.subject | Cruise Ships | en |
dc.subject | Green Shipping | en |
dc.subject | LNG | en |
dc.subject | Batteries | en |
dc.subject | Biofuels | en |
dc.title | Οικονομική μελέτη αξιολόγησης διαφορετικών τεχνολογιών πρόωσης με βάση το καύσιμο, ως προς την εφαρμογή τους σε κρουαζιερόπλοια | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θαλάσσιες Μεταφορές | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-10-30 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μια οικονομική αξιολόγηση εναλλακτικών καυσίμων πρόωσης, εφαρμοσμένα σε κρουαζιερόπλοια. Στο πλαίσιο της μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία και στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και άλλους θεσμούς, οι πλοιοκτήτες καλούνται να βρουν λύσεις φιλικές στο περιβάλλον, οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων που εκπέμπουν μηδενικούς ή λιγότερους ρύπους σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα. Έτσι έχουν μελετηθεί ως προς την οικονομική και περιβαλλοντική σκοπιά καύσιμα όπως το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο, οι Μπαταρίες, τα Βιοκαύσιμα, το Υδρογόνο, η Μεθανόλη και η Αμμωνία. Αφού εξετάστηκαν τα χαρακτηριστικά τους, στη συνέχεια έγινε μια οικονομική αξιολόγηση για χρήση σε Κρουαζιερόπλοια, σε σύγκριση με την αξιοποίηση ενός συμβατικού καυσίμου, του Marine Gasoil. Στο τέλος εξάγονται τα ανάλογα συμπεράσματα και δίνονται απαντήσεις για το ποια καύσιμα είναι οικονομικώς προτιμότερο να επενδύσει κάποιος αυτήν τη στιγμή, καθώς και για ποια από αυτά θα χρειαστούν περαιτέρω έρευνες και τεχνολογικές εξελίξεις, ώστε να καθίστανται αυτά εφικτές λύσεις στο κοντινό μέλλον για την πράσινη μετάβαση. | el |
heal.abstract | The present study provides an economic evaluation of alternative propulsion fuels applied to cruise ships. As part of the transition to green shipping and the achievement of the goals set by the International Maritime Organization and other institutions, shipowners are called upon to find environmentally friendly solutions, which include, among others, the use of alternative fuels that emit zero or fewer pollutants compared to conventional fuels. Fuels such as Liquefied Natural Gas, Batteries, Biofuels, Hydrogen, Methanol, and Ammonia have been studied from both an economic and environmental perspective. After examining their characteristics, an economic evaluation was made for their use on cruise ships, in comparison with the use of a conventional fuel, Marine Gasoil. In the end, relevant conclusions are drawn, and answers are provided regarding which fuels are economically preferable to invest in at the moment, as well as which of these will require further research and technological developments to become feasible solutions for the green transition in the near future. | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδάκης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Δημόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 116 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: