dc.contributor.author |
Κονίδας, Χρήστος
|
el |
dc.contributor.author |
Konidas, Christos
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-05-26T09:42:54Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61949 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29645 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μηχανήματα έργου |
el |
dc.subject |
Κατανάλωση καυσίμου |
el |
dc.subject |
Ενεργειακή αξιολόγηση |
el |
dc.subject |
Εργοτάξιο |
el |
dc.subject |
Construction machinery |
en |
dc.subject |
Heavy construction equipment |
en |
dc.subject |
Energy consumption evaluation |
en |
dc.subject |
Construction specifications |
en |
dc.title |
Δημιουργία πλαισίου για την ενεργειακή αξιολόγηση μηχανημάτων έργου μέσω της σύγκρισης με προδιαγραφές των κατασκευαστών |
el |
dc.title |
Framework for worksite plants' energy consumption evaluation through comparison with construction machinery product specifications |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Project Management |
en |
heal.dateAvailable |
2026-05-25T21:00:00Z |
|
heal.access |
embargo |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-13 |
|
heal.abstract |
Η κατανάλωση καυσίμου των μηχανημάτων έργου στα κατασκευαστικά έργα αποτελεί έναν καθοριστικό παράγοντα στην διαμόρφωση του κόστους του έργου. Η αναζήτηση ορίων μέσα στα οποία θα ήταν ωφέλιμο να κινούνται οι καταναλώσεις αυτές, αποτελεί κομβικό εργαλείο στα χέρια κάθε ιδιοκτήτη ενός μηχανήματος έργου, ώστε να μπορεί να ελέγχει εάν η κατανάλωση που παρατηρεί στο πεδίο, συνάδει με αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής στις προδιαγραφές του. Με την παρούσα εργασία προτείνονται δύο τρόποι προσέγγισης των επιθυμητών ορίων, ανάλογα την επιφόρτιση του μηχανήματος, αντλώντας δεδομένα από εγχειρίδια κατασκευαστών μηχανημάτων έργου. Τα όρια προσεγγίστηκαν μέσω συναρτήσεων κατανάλωσης με μεταβλητή την ισχύ, οι οποίες προέκυψαν με γραμμική παρεμβολή μεταξύ των δεδομένων, αλλά και ορίζοντας ανηγμένους συντελεστές διαιρώντας τα λίτρα καυσίμου ανά ώρα λειτουργίας με την ισχύ του εκάστοτε μηχανήματος. Οι δύο προσεγγίσεις, εφαρμόστηκαν στην συνέχεια σε πραγματικά δεδομένα κατανάλωσης από εργοτάξια μεγάλης κατασκευαστικής εταιρίας, κατατάσσοντάς τα σε κατηγορία επιφόρτισης. Στις περισσότερες κατηγορίες έργου τα μοντέλα λειτουργούν με ακρίβεια και δίνουν, σύντομα, αποτέλεσμα στην οριοθέτηση των καταναλώσεων, απαιτώντας σαν μοναδική είσοδο την ισχύ των μηχανημάτων. Συνεπώς, με μία φυσική μεταβλητή, μπορεί κανείς να προσεγγίσει τα επιθυμητά όρια κατανάλωσης, για κάθε μηχάνημα έργου. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με την απουσία ελεύθερων, ως προς την πρόσβαση, πληροφοριών - καταναλώσεων καυσίμου για τα περισσότερα μηχανήματα έργου, δίνει αξία στην παρούσα εργασία, προσφέροντας λύση σε όποιον επιθυμεί να ελέγξει πως τα μηχανήματα έργου ανταποκρίνονται ενεργειακά. |
el |
heal.abstract |
The fuel consumption of construction machinery is a determining factor in project cost formation. The search for limits within it would be reasonable for these consumptions to move is a key tool in the hands of every owner of a machine, so that he can check if the consumption he observes in the field is consistent with that proposed by the manufacturer in his specifications. With this diploma thesis, two ways of approaching the desired limits are proposed, depending on the load of the machine, drawing data from manuals of construction equipment manufacturers. The limits were approximated through variable power consumption functions, which were obtained by linear interpolation between the data, but also by defining reduced factors, dividing the liters of fuel per hour of operation by the power of the respective machine. The two approaches were then applied to real consumption data of a large construction company, classifying them in a charge category. In most construction machinery, the models work accurately and produce fast results in the delimitation of the consumptions, requiring as the only input the power of the machines. Thus, with only one physical variable, anyone can approach the desired consumption limits, for each machine. This, combined with the absence of fuel consumption information for most construction equipment, freely accessible, gives value to this diploma thesis, offering a solution to anyone who want to check how his machines respond energetically. |
en |
heal.advisorName |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ναθαναήλ, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
102 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|