dc.contributor.author | Pittakaras, Antreas![]() |
en |
dc.contributor.author | Πιττάκαρας, Αντρέας![]() |
el |
dc.date.accessioned | 2025-05-26T10:35:15Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61959 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29655 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διαγνωστική Στροβιλοκινητήρων | el |
dc.subject | Παρακολούθηση Κατάστασης Κινητήρα | el |
dc.subject | Ανάπτυξη Λογισμικού | el |
dc.subject | Ανίχνευση Απότομων Αλλαγών | el |
dc.subject | Υπογραφές Βλαβών | el |
dc.subject | Diagnostics | en |
dc.subject | Engine Health Monitoring | en |
dc.subject | Software Development | en |
dc.subject | Step Change Detection | en |
dc.subject | Fault Signatures | en |
dc.title | Development of a software for monitoring and diagnosis of aircraft engines using flight data | en |
dc.title | Ανάπτυξη λογισμικού για την παρακολούθηση και διάγνωση βλαβών αεροπορικών κινητήρων από δεδομένα πτήσης | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Gas Turbine Diagnostics | en |
heal.classification | Διαγνωστική Αεριοστροβίλων | el |
heal.dateAvailable | 2026-05-25T21:00:00Z | |
heal.language | en | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2025-02 | |
heal.abstract | Η Παρακολούθηση Κατάστασης Κινητήρων (Engine Health Monitoring EHM) αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της συντήρησης αεροπορικών κινητήρων, διασφαλίζοντας την αξιοπιστία της λειτουργίας τους και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς αξιοπλοΐας. Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να αξιολογούν συνεχώς την κατάσταση των κινητήρων τους, προκειμένου να διατηρούν την απόδοσή τους στα βέλτιστα επίπεδα και να αποτρέπουν απρόβλεπτες αστοχίες. Η διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην παρακολούθηση της υγείας αεριοστρόβιλων στον τομέα της αεροπορίας, χρησιμοποιώντας πραγματικά δεδομένα πτήσης που αποκτώνται απευθείας από το αεροσκάφος. Για τον σκοπό αυτό, αναπτύχθηκε ένα λογισμικό μέσω της εφαρμογής Microsoft Visual Studio. Το λογισμικό, επιτρέπει την εισαγωγή μη επεξεργασμένων δεδομένων πτήσης και τη μετατροπή τους σε δομημένη μορφή για περαιτέρω διαγνωστική ανάλυση. Μέσω του περιβάλλοντος του, προσφέρει εκτενή οπτικοποίηση δεδομένων με χρήση εργαλείων γραφημάτων, επιτρέποντας την παρακολούθηση και αξιολόγηση της απόδοσης των κινητήρων. Ένα βασικό χαρακτηριστικό της εφαρμογής είναι η υλοποίηση Γραμμικού Μοντέλου (Linear Model - LM), το οποίο δημιουργεί μια κατάσταση αναφοράς για τον κινητήρα αποκλειστικά βάσει των δεδομένων πτήσης. Αυτό εξαλείφει την ανάγκη χρήσης εξωτερικών μοντέλων που απαιτούν βαθμονόμηση, παρέχοντας μια απλοποιημένη αλλά αποτελεσματική μέθοδο εκτίμησης της απόδοσης. Επιπλέον, το περιβάλλον ενσωματώνει αλγόριθμο ανίχνευσης απότομων μεταβολών, ο οποίος επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίζουν αιφνίδιες αλλαγές στη συμπεριφορά του κινητήρα και να διερευνούν τα αίτιά τους μέσω των διαγνωστικών εργαλείων της εφαρμογής. Το αναπτυγμένο σύστημα παρέχει μια φιλική και κατανοητή προς τον χρήστη πλατφόρμα ενισχύοντας την ικανότητά ανάλυσης της κατάστασης υγείας των κινητήρων, δίνοντας την δυνατότητα ανίχνευσης ανωμαλιών και βελτιστοποίησης του προγραμματισμού συντήρησης. Χάρη στην αξιοποίηση πραγματικών δεδομένων πτήσης, χωρίς την ανάγκη εξωτερικών μοντέλων, η εφαρμογή αποτελεί μια πρακτική και ευέλικτη λύση για τις αεροπορικές εταιρείες που επιδιώκουν να βελτιώσουν τις εσωτερικές διαδικασίες συντήρησης. | el |
heal.abstract | Engine Health Monitoring (EHM) is a critical aspect of aircraft engine maintenance, ensuring operational reliability and compliance with airworthiness regulations. Airline operators must continuously assess the health of their engines to maintain optimal performance and prevent unexpected failures. This thesis focuses on the EHM of gas turbine engines in the aviation industry by utilizing real flight data acquired directly from the aircraft. To facilitate this process, a software application was developed using Microsoft Visual Studio, enabling the import of raw flight data and its transformation into a structured format for further diagnostic analysis. The software provides comprehensive data visualization through multiple plotting tools, allowing users to monitor and assess engine performance trends effectively. A key feature of the application is the implementation of a linear model (LM) approach, which establishes a reference state for the engine, based solely on flight data. This eliminates the need for external engine models that require calibration, offering a simplified yet effective method for performance assessment. Additionally, the application incorporates a step-change detection algorithm, allowing users to identify abrupt shifts in engine behavior and investigate their root causes using built-in diagnostic tools. The developed software provides a user-friendly and efficient platform for powerplant engineers, enhancing their ability to analyze engine health, detect anomalies, and optimize maintenance planning. By leveraging flight data without reliance on external models, the software offers a practical and scalable solution for airline operators seeking to improve their in-house EHM capabilities. | en |
heal.advisorName | Aretakis, N. | en |
heal.committeeMemberName | Mathioudakis, K. | en |
heal.committeeMemberName | Giannakoglou, K. | en |
heal.committeeMemberName | Aretakis, N. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 96 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: