dc.contributor.author |
Παπαζαφειροπούλου, Μαρίνα
|
|
dc.contributor.author |
Papazafeiropoulou, Marina
|
|
dc.date.accessioned |
2025-06-17T05:25:25Z |
|
dc.date.available |
2025-06-17T05:25:25Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62057 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29753 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδοστρώματα |
el |
dc.subject |
Τεχνητή Νοημοσύνη |
el |
dc.subject |
Μηχανές Μάθησης |
el |
dc.subject |
Ομαλότητα |
el |
dc.subject |
Pavements |
en |
dc.subject |
Artificial Intelligence |
en |
dc.subject |
Machine Learning |
en |
dc.subject |
Roughness Index |
en |
dc.title |
Τεχνητή Νοημοσύνη και οδοστρώματα - Εφαρμογή στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς οδοστρωμάτων |
el |
dc.title |
Artificial Intelligence and pavements - Application to pavements' behavior prediction |
en |
dc.contributor.department |
Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Pavement Engineering |
en |
heal.classification |
Οδοστρώματα |
el |
heal.classification |
Τεχνητή Νοημοσύνη |
el |
heal.classification |
Machine Learning |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2025-03-21 |
|
heal.abstract |
Οι υφιστάμενες μέθοδοι αξιολόγησης, συντήρησης και σχεδιασμού των οδοστρωμάτων βασίζονται σε μοντέλα και ελέγχους, τα οποία μπορεί να απαιτούν χρόνο, ανθρώπινο δυναμικό ή να είναι κοστοβόρα. Η ενσωμάτωση της Tεχνητής Nοημοσύνης στη μηχανική των οδοστρωμάτων εξελίσσει τις μεθόδους αυτές μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο διεξαγωγής τους και αυξάνοντας την αποδοτικότητα τους. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, διερευνάται η εφαρμογή διαφόρων μοντέλων με σκοπό την καλύτερη δυνατή πρόβλεψη τιμών του δείκτη ομαλότητας των οδοστρωμάτων. Τέσσερα μοντέλα βασισμένα στην Τεχνητή Νοημοσύνη αναπτύχθηκαν και εκπαιδεύτηκαν χρησιμοποιώντας δεδομένα τιμών ομαλότητας οδοστρώματος για τον εντοπισμό ακολουθιών και τη δημιουργία αξιόπιστων προβλέψεων για τιμές του δείκτη ομαλότητας. Τα μοντέλα ενσωματώνουν διάφορους αλγορίθμους μηχανικής μάθησης για την ανάλυση των μετρήσεων που έχουν διεξαχθεί στο υπό μελέτη οδικό τμήμα. Η συγκριτική ανάλυση των επιδόσεων των μοντέλων αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα και τους περιορισμούς κάθε προσέγγισης, καταδεικνύοντας τις δυνατότητες των μεθοδολογιών που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς των οδοστρωμάτων μέσα από επιμέρους χαρακτηριστικά τους, όπως είναι και η ομαλότητα τους. |
el |
heal.abstract |
Existing methods of pavement evaluation, maintenance and design are based on models and testing, which can be time-consuming, manpower-intensive or costly. The integration of AI into pavement engineering is evolving these methods by significantly reducing time and increasing efficiency. In this thesis, the application of different models is investigated in order to best predict pavement roughness index values. Four AI-based models were developed and trained using pavement roughness index data to identify sequences and generate reliable predictions of roughness index values. The models incorporate various machine learning algorithms to analyze the measurements taken on the road section under study. The comparative analysis of the models' performance highlights the advantages and limitations of each approach, demonstrating the potential of Artificial Intelligence-based methodologies for predicting pavement behaviour through individual characteristics such as roughness. |
en |
heal.advisorName |
Πλατή, Χριστίνα |
|
heal.advisorName |
Plati, Christina |
|
heal.committeeMemberName |
Πλατή, Χριστίνα |
|
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
|
heal.committeeMemberName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
|
heal.committeeMemberName |
Plati, Christina |
|
heal.committeeMemberName |
Giannis, George |
|
heal.committeeMemberName |
Loizos, Andreas |
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Πολιτικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
74 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|