HEAL DSpace

Ανάπτυξη Δυναμικού Μοντέλου Μπαταριών Λιθίου για Εφαρμογές Ηλεκτροκίνησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ποταμιάς, Δημήτριος Γ
dc.contributor.author Potamias, Dimitrios
dc.date.accessioned 2025-06-17T06:30:29Z
dc.date.available 2025-06-17T06:30:29Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62072
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29768
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μπαταρία ιόντων λιθίου el
dc.subject μπαταρία LiFePO4 el
dc.subject δυναμικό μοντέλο el
dc.subject προσομοίωση el
dc.subject Σύστημα Διαχείρισης Μπαταρίας el
dc.subject Lithium Ion Batteries en
dc.subject LiFePO4 cell en
dc.subject dynamic model en
dc.subject simulation en
dc.subject thermal behavior en
dc.title Ανάπτυξη Δυναμικού Μοντέλου Μπαταριών Λιθίου για Εφαρμογές Ηλεκτροκίνησης el
dc.contributor.department Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Battery management System el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2010-09-01
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη των μπαταριών ιόντων λιθίου οι οποίες, εξαιτίας των ανώτερων χαρακτηριστικών επίδοσης, αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε εφαρμογές ηλεκτροκίνησης. Η ανάλυση επικεντρώνεται στη μελέτη μπαταριών τύπου LiFePO4 οι οποίες χαρακτηρίζονται από εξαιρετική χημική και θερμική σταθερότητα , μεγάλη τιμή ειδικής ισχύος και χαμηλό κόστος (λόγω διαθεσιμότητας του σιδήρου). Οι ιδιότητες αυτές τις καθιστούν κατάλληλες για χρήση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στη συνέχεια επιλέγεται κατάλληλο μοντέλο ικανό να αποτυπώνει τη δυναμική απόκριση της μπαταρίας. Πραγματοποιείται η υλοποίηση του σε Matlab/Simulink. Βάσει μιας ταχείας πειραματικής μεθόδου, επιτυγχάνεται η παραμετροποίηση του μοντέλου προκειμένου να προσομοιώνεται με ακρίβεια η συμπεριφορά της μπαταρίας τύπου LiFePO4 της εταιρίας GBP. Στο μοντέλο προστίθεται η δυνατότητα υπολογισμού των απωλειών ισχύος και της θερμοκρασίας λειτουργίας της μπαταρίας. Τα αποτελέσματα της προσομοίωσης του μοντέλου αντιπαραβάλλονται με αυτά των μετρήσεων. el
heal.abstract The purpose of this thesis is the study of Lithium‐Ion batteries which, due to their superior performance characteristics, are playing an increasingly important role in electromotive applications. The analysis focuses on the study of LiFePO4 batteries. Their exceptional chemical and thermal stability offers increased safety which is of great importance in the case of automotive applications. In addition, the low cost of the raw material and their high specific power makes them even more competitive. A battery model capable of predicting the behavior of the cell under dynamic conditions is selected and implemented in Matlab/Simulink. Using a rapid test procedure upon a specific LiFePO4 cell, the parameters of the model are extracted. The model is enhanced with the ability to predict the power loss and the temperature variations during charge and discharge. Simulation results are compared with the experimental data and conclusions are drawn. en
heal.sponsor ΕΜΠ el
heal.advisorName Κλαδάς, Αντώνιος Γ.
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος Γ.
heal.committeeMemberName Μανιάς, Στέφανος Ν.
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος Α.
heal.academicPublisher Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 170 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα