HEAL DSpace

Μελέτη αντικεραυνικής προστασίας πλοίων Επίδραση της ατμόσφαιρας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βλαχοκώστας, Ευθύμιος Αλέξανδρος Β.
dc.contributor.author Vlachokostas, Efthimios Alexandros
dc.date.accessioned 2025-06-17T10:00:08Z
dc.date.available 2025-06-17T10:00:08Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62095
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29791
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ραδιενεργα στοιχεία el
dc.subject Αγωγιμα υλικά el
dc.subject παράπλευρες εκκενώσεις, el
dc.subject κεραυνικό ρεύμα el
dc.subject αντικεραυνική προστασία el
dc.subject διάβρωση el
dc.subject thunderstorms en
dc.subject lightning current en
dc.subject sideflashes en
dc.subject lightning protection en
dc.subject corrosion en
dc.title Μελέτη αντικεραυνικής προστασίας πλοίων Επίδραση της ατμόσφαιρας el
dc.contributor.department Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ατμόσφαιρα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2009-09-01
heal.abstract Στην εργασία αυτή γίνεται προσπάθεια αξιολόγησης της ατμόσφαιρας και των ρύπων για την αύξηση της συχνότητας των ηλεκτρικών καταιγίδων και της έντασης αυτών. Επειδή τα οικονομικά μεγέθη είναι αρκετά υψηλά, κυρίως στην αεροπλοΐα και ναυσιπλοΐα, απαιτείται ιδιαίτερος σχεδιασμός της προστασίας έναντι των υπερτάσεων που δημιουργούνται. Βιβλιογραφικά αναφέρονται διάφοροι τρόποι διάταξης των ηλεκτροδίων αποφόρτισης των ηλεκτρικών ρευμάτων. Η καταλληλότητα και επιλογή της μεθόδου εξαρτάται προφανώς από το σχήμα του πλοίου, το μέγεθος και τα υπερυψωμένα τμήματα τα οποία φέρουν τα όργανα επικοινωνίας ή πλοήγησης. Ένα καλό σύστημα αντικεραυνικής προστασίας πρέπει να περιλαμβάνει πλάκα στα ύφαλα κυρίως του πλοίου, ώστε το ρεύμα να μεταφέρεται στο νερό, χωρίς να προκαλούνται βλάβες στην ίσαλο γραμμή. Μεγαλύτερη προστασία επιτυγχάνεται με ηλεκτρόδια siedarc. Τα πλοία επειδή κινούνται κυρίως σε θαλασσινό νερό υφίστανται εύκολα διάβρωση με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ασυνέχειες και το ρεύμα του κεραυνού αντί να οδηγείται προς το νερό να μεταφέρεται στο εσωτερικό του πλοίου προκαλώντας βλάβες, όχι μόνο στα υλικά του πλοίου αλλά και σε ανθρώπινες ζωές. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται τόσο για την κατασκευή του πλοίου όσο και για τα ηλεκτρόδια πρέπει να έχουν αντοχή στο διαβρωτικό περιβάλλον της θάλλασας. Σήμερα δεν επαρκεί μόνον ο σχεδιασμός της ηλεκτρικής προστατευτικής διάταξης, αλλά πρέπει να αναζητηθούν αγώγιμα πολυμερή, όπως π.χ. η πολυπυρρόλη, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα ως προστατευτικά υλικά και αγωγοί. Τα υλικά αυτά θα μπορούσαν να παίζουν τον ρόλο της βαφής, ενώ παράλληλα θα επιτρέπουν τα ηλεκτρικά φορτία του κεραυνού να διοχετεύονται στο νερό. el
heal.abstract In this work we tried to estimate the role of atmospheric pollution on the increase of thunderstorms and their intensity. Since the economic and catastrophic effects are very damaging mainly in aviation and navigation, a special planning of protection is required against the hypertensions that are created from lightning. Several ways of patterns of grounding strip electrodes have been reported in literature that inject the electric currents into the water in order to eliminate the risk of direct lightning and to prevent fires and thus to protect the boats. Obviously, the appropriateness and choice of method depends on the scheme of the boat, the size and the overhead conducting fittings. One optimum protective lightning system contains a ground plate at the keel of the boat. This system will protect the waterline region of the boat. It was found that the siedarc electrodes show the best protection over induced currents. Since the boats travel mainly in sea water, they suffer easily of erosion leading to shape discontinuities and the lightning current does not flow to the water but it migrates to the interior of the boat causing damage, not only to the fittings but also to human lives. The materials that are used for the manufacturing of boats and also the electrodes should have resistance in the corrosive environment of the sea. Nowadays, the planning of lightning protection system in itself is not sufficient, but researchers should investigate for new conducting materials, such as, polymers like polypyrrole, that might be used simultaneously as protective material and conductor. These materials could also play the role of dye, while at the same time they allow the electric charges of lightning to flow into the water. en
heal.sponsor ΕΜΠ el
heal.advisorName Σταθόπουλος, Ιωάννης Α. el
heal.committeeMemberName Σταθόπουλος, Ιωάννης Α. el
heal.academicPublisher Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 83 σ.
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα