dc.contributor.author |
Παραχεράκης, Δημήτριος
|
el |
dc.contributor.author |
Κάρκα, Βασιλική
|
el |
dc.contributor.author |
Paracherakis, Dimitrios
|
en |
dc.contributor.author |
Karka, Vasiliki
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-07-23T07:37:20Z |
|
dc.date.available |
2025-07-23T07:37:20Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62180 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29876 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σχολείο |
el |
dc.subject |
Παιδί |
el |
dc.subject |
Υπαίθριος χώρος |
el |
dc.subject |
Αυλή |
el |
dc.subject |
Νέο Ψυχικό Αθήνα |
el |
dc.title |
Καθάπερ ευδαίμων χώρα: σχολικό συγκρότημα στο Νέο Ψυχικό |
el |
dc.title |
Locus Felicis: school complex in N. Psychiko |
en |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Locus Felicis, School Complex In N. Psychiko |
en |
heal.classification |
Σχεδιασμός σχολείου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2025-02-13 |
|
heal.abstract |
Σε συνέχεια της ερευνητικής μας εργασίας με τίτλο «Σχολικοί Αύλειοι Σχηματισμοί ως οργανωτική αρχή παιδαγωγίας» ερευνήθηκε ο σχεδιασμός σχολικού συγκροτήματος στο Νέο Ψυχικό Αττικής, που περιλαμβάνει βαθμίδες βρεφονηπιακού – νηπιαγωγείου και δημοτικού, ως πεδίο εφαρμογής του θεωρητικού υποβάθρου που αναλύθηκε.
Η διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη σύνθεση ενός πολυδύναμου κέντρου πολυφασματικής μόρφωσης με την αξιοποίηση του διαμορφωμένου εσωτερικού και εξίσου εξωτερικού χώρου και όχι την αντικατάσταση του φανταστικού κόσμου των παιδιών.
Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο της σύνθεσης αποτέλεσε η επαφή με την πόλη και η ένταξη του συγκροτήματος στο πυκνό πολεοδομικό πλαίσιο της Αθήνας παρά σε ένα απομονωμένο αδόμητο περιβάλλον. Ο σχεδιασμός του συγκροτήματος επιδιώκει την επικοινωνία με την πόλη, εντάσσει δημόσιες λειτουργίες και προσκαλεί τους πολίτες σε συνδιαλλαγή με τους μαθητές σε ένα προστατευμένο περιβάλλον.
Βασικό εγχείρημα ήταν η ισοβαρής μελέτη και δημιουργία κλειστών και ανοικτών χώρων, υπαίθριων και ευμεγεθών προαυλίων. Στόχος αυτού αποτέλεσε η διαδραστική μάθηση και αυτοπαιδεία, καθώς και η αποκόμιση από τους μαθητές των οφελών της επαφής με τη φύση. |
el |
heal.abstract |
Following our research work titled “Schoolyard Formations as an Organizational Principle of Pedagogy”, the design of a school complex in Neo Psychiko, Attica, which includes levels of nursery, kindergarten and primary school, was investigated as a field of application for the theoretical background that was analyzed.
The diploma thesis discusses the composition of a multifunctional center for multifaceted education by utilizing the designed interior and equally exterior space, and not by replacing the children’s imaginary world.
A particularly important element of the composition was the contact with the city and the integration of the complex into the dense urban fabric of Athens rather than in an isolated undeveloped environment. The design of the complex aims to communicate with the city, incorporates public functions, and invited citizens to interact with students in a protected environment.
The main endeavor was the balanced study and creation of enclosed and open spaces, outdoor courtyards and large yards. The goal of this was interactive learning and self-education, as well as the students reaping the benefits of contact with nature. |
en |
heal.advisorName |
Γκικαπέππας, Βασίλειος |
el |
heal.advisorName |
Ghikapeppas, Vasileios |
en |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
150 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|