HEAL DSpace

Εφαρμογές των σύνθετων υλικών σε πολεμικά πλοία – Κανονισμοί κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γρυλλάκης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Gryllakis, Georgios en
dc.date.accessioned 2025-07-28T07:26:35Z
dc.date.available 2025-07-28T07:26:35Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62195
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29891
dc.rights Default License
dc.subject Σύνθετα υλικά el
dc.subject Πολεμικά πλοία el
dc.subject Υποβρύχια el
dc.subject Κανονισμοί el
dc.subject Πυρασφάλεια el
dc.subject Composite materials en
dc.subject Naval ships en
dc.subject Submarines en
dc.subject Regulations en
dc.subject Fire resistance en
dc.title Εφαρμογές των σύνθετων υλικών σε πολεμικά πλοία – Κανονισμοί κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας el
dc.title Applications of composite materials in naval ships – Construction, maintenance, and operation regulations en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Σύνθετα υλικά el
heal.classification Composite materials en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-02-27
heal.abstract Στην παρούσα εργασία εξετάζονται εφαρμογές σύνθετων υλικών σε πολεμικά πλοία και υποβρύχια, με έμφαση στα ινώδη σύνθετα υλικά πολυμερικής μήτρας, καθώς και στους κανονισμούς που ρυθμίζουν την κατασκευή, επιθεώρηση, συντήρηση και λειτουργία τους. Η ανάλυση των εφαρμογών αφορά σε παγκόσμιο επίπεδο, από την αρχική αξιοποίηση των σύνθετων υλικών μέχρι τις πιο πρόσφατες εξελίξεις και τις μελλοντικές δυνατότητες τους. Αναλύοντας κάθε εφαρμογή επιδιώκεται η αιτιολόγηση της επιλογής των χρησιμοποιούμενων υλικών. Ειδικότερα, εμφανής είναι η προτίμηση χρήσης σύνθετων υλικών για την κατασκευή μικρών σκαφών, ενώ στα μεγαλύτερα πλοία συνήθεις είναι πλέον υβριδικές σχεδιάσεις με χαλύβδινη γάστρα και υπερκατασκευή από σύνθετα υλικά. Στον τομέα των ναρκοθηρευτικών πλοίων το fiberglass αποτελεί από το 1960 υλικό επιλογής για την κατασκευή τους, τα τελευταία χρόνια όμως το ενδιαφέρον στρέφεται και σε μεταλλικές κατασκευές μη-μαγνητικού χάλυβα. Στα υποβρύχια υπάρχει επίσης ευρεία αξιοποίηση των σύνθετων υλικών, με εξαίρεση τα ανθεκτικά σε πίεση κελύφη. Οι εξεταζόμενοι κανονισμοί περιλαμβάνουν στρατιωτικά πρότυπα και εγχειρίδια, καθώς και κανονισμούς νηογνωμόνων. Στους βρετανικούς στρατιωτικούς κανονισμούς δίνεται έμφαση σε κατασκευές fiberglass. Οι αμερικανικοί στρατιωτικοί κανονισμοί καλύπτουν ευρύτερο φάσμα υλικών, ενώ συμπεριλαμβάνονται κανονισμοί πυρασφάλειας και μη-καταστροφικού ελέγχου. Από τους κανονισμούς νηογνωμόνων που μελετήθηκαν, ο DNV παρέχει πληρέστερη κάλυψη για πολεμικά πλοία από σύνθετα υλικά, ενώ οι BV και LR απαιτούν ειδική εξέταση κάθε περίπτωσης. Όσον αφορά στη συμπεριφορά σε πυρκαγιά, τα ενισχυμένα με ίνες πλαστικά (FRP) δεν είναι άκαυστα, εμποδίζουν όμως τη διάδοση της φωτιάς σε παρακείμενους χώρους ως μονωτές της θερμότητας. Με διάφορες μεθοδεύσεις, ωστόσο, μπορεί να επιτευχθεί ικανοποιητική αντοχή σε πυρκαγιά, ενώ υπάρχουν κανονισμοί που προδιαγράφουν την ασφαλή χρήση τους σε πλοία επιφανείας και υποβρύχια. el
heal.abstract This thesis examines the applications of composite materials in naval ships and submarines, with an emphasis on polymer matrix composites, as well as the regulations governing their construction, inspection, maintenance, and operation. The analysis of applications covers a global scope, from their initial uses to the latest developments and future potential. Each application is analyzed with the aim of justifying the selection of the materials used. Specifically, there is a clear preference for the use of composite materials for constructing small boats and crafts, while for larger ships, hybrid designs are common nowadays, featuring a steel hull with a composite superstructure. In the field of mine-hunting vessels, fiberglass has been the material of choice since the 1960s, however, recent years have seen a growing interest in non-magnetic steel constructions. Submarines also make extensive use of composite materials, with the exception of pressure-resistant hulls. The examined regulations include military standards and manuals, as well as classification society regulations. The British military regulations focus on fiberglass constructions, while the U.S. military regulations cover a broader range of materials and include fire safety and non-destructive testing. Among the classification societies studied, DNV provides the most comprehensive coverage for military ships made of composite materials, while BV and LR require case-by-case assessments. Regarding fire behavior, fiber-reinforced plastics (FRP) are not fireproof but do prevent the spread of fire to adjacent areas by acting as thermal insulators. With various methods, adequate fire resistance can be achieved, and there are regulations in place for the safe use of these materials in ships and submarines. en
heal.advisorName Τσούβαλης, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 229 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής