HEAL DSpace

Προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας σε πυκνοδομημένη γειτονιά με έντονη παρόδια στάθμευση - Η περίπτωση των Αμπελοκήπων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δάμαϊ, Δαμιάνο el
dc.contributor.author Damai, Damiano en
dc.date.accessioned 2025-07-28T07:56:30Z
dc.date.available 2025-07-28T07:56:30Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62203
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29899
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Στάθμευση el
dc.subject Ποδήλατο el
dc.subject Κινητικότητα el
dc.subject Βιωσιμότητα el
dc.subject Μεταφορές el
dc.subject Parking en
dc.subject Cycling en
dc.subject Mobility en
dc.subject Sustainability en
dc.subject Transportation en
dc.title Προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας σε πυκνοδομημένη γειτονιά με έντονη παρόδια στάθμευση - Η περίπτωση των Αμπελοκήπων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Βιώσιμη κινητικότητα el
heal.classification Sustainable mobility en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-02-17
heal.abstract Η στάθμευση αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες πόλεις. Ο αυξανόμενος πληθυσμός και αριθμός οχημάτων που εντοπίζεται στη σύγχρονη πυκνοδομημένη πόλη, εντείνει σημαντικά την εύρεση θέσεων στάθμευσης από τους κατοίκους με συνέπειες τόσο για την κυκλοφορία όσο και για την ποιότητα ζωής των πολιτών και αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην εφαρμογή πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας. Η διπλωματική εργασία αυτή εξετάζει την κατάσταση της παρόδιας και μη παρόδιας στάθμευσης σε μία πυκνοδομημένη αστική περιοχή και διερευνεί τα αίτια που οδηγούν στην εξάντληση της προσφερόμενης στάθμευσης. Εκτός αυτού, επιδιώκεται να εξεταστεί αν, και σε ποιο βαθμό, είναι δυνατή η εφαρμογή μίας ριζοσπαστικής πολιτικής βιώσιμης κινητικότητας που ενθαρρύνει την χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς εντός ενός περιβάλλοντος έντονης παρόδιας στάθμευσης, οι επιπτώσεις μίας τέτοιας εφαρμογής στο ισοζύγιο στάθμευσης της περιοχής καθώς και μέθοδοι αντιμετώπισης των επιπτώσεων αυτών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη παράνομη στάθμευση και πως αυτή εκδηλώνεται στη περιοχή μελέτης. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε καταγραφή της παρόδιας και μη παρόδιας στάθμευσης σε μία πυκνοδομημένη αστική περιοχή με υψηλή ζήτηση στάθμευσης και ανάλυση των δημογραφικών, κοινωνικών, οικονομικών και πολεοδομικών χαρακτηριστικών αυτής ώστε να εντοπιστούν τα αίτια και οι παράγοντες που επηρεάζουν την ζήτηση και την προσφορά της στάθμευσης καθώς και τυχόν ανισότητες εντός της περιοχής. Η μη παρόδια στάθμευση καταγράφηκε μέσω διαθέσιμων στατιστικών στοιχείων, ενώ για τη παρόδια πραγματοποιήθηκε επίγεια καταγραφή. Τέλος, προτάθηκε μία πρόταση προώθησης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας σε επίπεδο γειτονιάς όπου αναλύθηκαν παρεμβάσεις και μέτρα πολιτικής που μπορούν να βελτιώσουν το ισοζύγιο στάθμευσης και να αποθαρρύνουν την χρήση του αυτοκινήτου καθώς και δείκτες παρακολούθησης της μελλοντικής προόδου. Με βάση τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας, διαπιστώθηκε ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά και τη ζήτηση στάθμευσης εντός ενός πυκνοδομημένου αστικού ιστού είναι, σε μεγαλύτερο βαθμό, οικονομικής φύσεως (max R2 = 0,76) με τα πολεοδομικά χαρακτηριστικά να επηρεάζουν σε μικρότερο βαθμό τις συνθήκες στάθμευσης (max R2 = 0,47). Παρ’ όλα αυτά, το περιβάλλον αυτό μπορεί να απορροφήσει την εφαρμογή μικρής κλίμακας παρεμβάσεων και εύκολα πραγματοποιήσιμων μέτρων πολιτικής χωρίς να επηρεάζει ιδιαίτερα το ισοζύγιο στάθμευσης. Έτσι, κρίνεται ότι τα οφέλη των πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας υπερτερούν των πιθανών προβλημάτων που δημιουργεί η έλλειψη θέσεων στάθμευσης σε ένα πυκνοδομημένο αστικό περιβάλλον και ενθαρρύνεται η εφαρμογή τέτοιων μέτρων ώστε να βελτιωθεί το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων, να αυξηθεί το επίπεδο ασφαλείας της οδού και να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα σεβασμού προς το αστικό περιβάλλον και όλων των χρηστών του. el
heal.abstract Parking is one of the most significant issues faced by modern cities. Growing populations and increasing numbers of vehicles in densely built urban areas significantly intensify the difficulty for residents in finding parking spaces, with consequences for both traffic and the quality of life of citizens. It also poses a major obstacle to the implementation of sustainable mobility policies. This thesis examines the state of on-street and off-street parking in a densely built urban area and investigates the causes leading to the exhaustion of available parking spaces. Furthermore, it aims to examine whether – and to what extent – the application of radical sustainable mobility policies encouraging the use of alternative transportation modes are feasible in an environment with high on-street parking demand, the impact of such policies on the area's parking balance, and methods of addressing them. Special emphasis is given to illegal parking and how it manifests in the study area. To achieve this, a survey of on-street and off-street parking in a densely built urban area with high parking demand was conducted, along with an analysis of its demographic, social, economic, and urban planning characteristics in order to identify the causes and factors influencing demand and supply of parking, as well as any inequalities within the area. Off-street parking was recorded through available statistical data, while on-street parking was recorded through fieldwork. Finally, a plan promoting sustainable urban mobility at a neighbourhood level was proposed, which analysed interventions and policy measures that can improve the parking balance and discourage car use, as well as indicators to monitor future progress. Based on the results of this study, it was found that the factors influencing the supply and demand for parking in a densely built urban environment are primarily economic in nature (max R2 = 0,76), with urban planning characteristics having a smaller impact on parking conditions (max R2 = 0,47). Nevertheless, this environment can absorb the implementation of small-scale interventions and easily achievable policy measures without significantly affecting the parking balance. Therefore, it is concluded that the benefits of sustainable mobility policies outweigh the potential problems caused by the lack of parking spaces in a densely built urban environment. The implementation of such measures is encouraged to improve residents' quality of life, enhance road safety, and foster a culture of respect for the urban environment and all of its users. en
heal.advisorName Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.committeeMemberName Στρατηγέα, Αναστασία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 80 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα