HEAL DSpace

Εξέταση της ενεργειακής απόδοσης πλοίου με βάση το δείκτη EEDI

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Πάντζος, Ιωάννης el
dc.contributor.author Pantzos, Ioannis en
dc.date.accessioned 2025-07-30T07:04:45Z
dc.date.available 2025-07-30T07:04:45Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62220
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29916
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Απόδοση el
dc.subject Αντιστάσεις el
dc.subject Δείκτης el
dc.subject Κυματισμοί el
dc.subject Άνεμος el
dc.subject EEDI en
dc.subject Methods en
dc.subject Propulsion en
dc.subject Maxsurf en
dc.subject Weather en
dc.title Εξέταση της ενεργειακής απόδοσης πλοίου με βάση το δείκτη EEDI el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ενεργειακή Απόδοση Πλοίου el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-02-24
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ενεργειακή απόδοση πλοίου με τη βοήθεια του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI), ο οποίος αποτελεί βασικό εργαλείο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία. Η εργασία επικεντρώνεται στην ανάλυση και την υπολογιστική αξιολόγηση του δείκτη για διαφορετικές καταστάσεις λειτουργίας και φόρτωσης πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις υφιστάμενες κανονιστικές απαιτήσεις όσο και επιπρόσθετους παράγοντες που επηρεάζουν την ενεργειακή απόδοση. Αρχικά, παρουσιάζεται το γενικότερο πρόβλημα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, καθώς και οι στρατηγικές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών CO₂. Στη συνέχεια, αναλύεται το κανονιστικό πλαίσιο του EEDI, περιγράφοντας τις διαδοχικές φάσεις εφαρμογής του και τα όρια ενεργειακής απόδοσης που επιβάλλονται στα νέα πλοία, ενώ παράλληλα εξετάζεται ο τύπος υπολογισμού του δείκτη. Στην εργασία πραγματοποιείται η υπολογιστική διαδικασία του EEDI για το υπό μελέτη πλοίο σύμφωνα με τον ΙΜΟ, λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικές καταστάσεις φόρτωσης και ποσοστά φόρτισης της κύριας μηχανής. Για τον υπολογισμό χρησιμοποιείται το λογισμικό Propulsion. Επιπλέον, η ανάλυση επεκτείνεται στη μελέτη της πρόσθετης αντίστασης λόγω ανέμου και κυματισμών και υπολογίζονται οι αντίστοιχοι τροποποιημένοι δείκτες και ο δείκτης EEDIweather, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τον συντελεστή καιρού fw, για δύο διαφορετικές καταστάσεις θάλασσας, με στόχο την εκτίμηση της πραγματικής ενεργειακής απόδοσης του πλοίου σε ρεαλιστικές συνθήκες. Τέλος, υπολογίζεται ο συνδυαστικός δείκτης EEDI, ο οποίος προκύπτει από όλα τα προφίλ λειτουργίας που έχουν μελετηθεί, συνοψίζονται τα αποτελέσματα και παρουσιάζονται τα κύρια συμπεράσματα της μελέτης, ενώ παράλληλα προτείνονται κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα. Μερικοί επιπρόσθετοι υπολογισμοί που δεν συμπεριλαμβάνονται στην ανάλυση μπορούν να βρεθούν στο Παράρτημα. el
heal.abstract The current diploma thesis examines the energy efϐiciency of a ship using the Energy Efϐiciency Design Index (EEDI), which serves as a key tool for reducing greenhouse gas emissions in the maritime sector. The study focuses on the analysis and computational evaluation of the index under different operating and loading conditions, considering both existing regulatory requirements and additional factors inϐluencing energy efϐiciency. Initially, the general issue of greenhouse gas emissions in shipping is presented, along with the strategies of the International Maritime Organization (IMO) and the European Union for reducing CO₂ emissions. Subsequently, the regulatory framework of the EEDI is analyzed, describing its successive implementation phases and the energy efϐiciency limits imposed on new ships, while also examining the calculation formula of the index. The study includes the computational process of the EEDI for the examined ship according to IMO guidelines, taking into account different loading conditions and main engine load percentages. The calculation is performed using the Propulsion software. Additionally, the analysis extends to the study of added resistance due to wind and waves, and the corresponding modiϐied indices and the EEDIweather index, which considers the weather factor fw, are calculated for two different sea states to assess the ship’s actual energy efϐiciency under realistic conditions. Finally, the combined EEDI index, derived from all the studied operational proϐiles, is calculated. The results are summarized, and the main conclusions of the study are presented, while recommendations for future research are also provided. Additional calculations not included in the main analysis can be found in the Appendix. en
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Δημήτριος, Κονοβέσης el
heal.committeeMemberName Γρηγόρης, Γρηγορόπουλος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 89 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα