dc.contributor.author | Ντοάς, Δημήτριος![]() |
el |
dc.contributor.author | Ntoas, Dimitrios![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-08-26T10:14:46Z | |
dc.date.available | 2025-08-26T10:14:46Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62234 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29930 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ψηφιοποίηση | el |
dc.subject | Μοντελοποίηση | el |
dc.subject | Αλγόριθμος | el |
dc.subject | Weather Routing | en |
dc.subject | Optimization | en |
dc.subject | Routing | en |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Digitalization | en |
dc.title | Αξιολόγηση της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών στην επιλογή της βέλτιστης διαδρομής. Μελέτη περίπτωσης: Πλοίο ακτοπλοΐας στη διαδρομή Πειραιάς-Ηράκλειο | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Βελτιστοποίηση | el |
heal.classification | Ναυπηγική | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2025-02-19 | |
heal.abstract | Στην εποχή μας η τεχνολογία ολοένα και αυξάνεται ανοίγοντας νέα μονοπάτια δράσης της στον τομέα της Ναυτιλίας και των Θαλάσσιων Μεταφορών. Στον τομέα της βελτιστοποίησης των θαλάσσιων μεταφορών, έχει συντελεστεί μια βαθιά εξέλιξη μέσω της ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και γενικότερα της ψηφιοποίησης των δεδομένων. Έχουν υιοθετηθεί διάφορες μεθοδολογίες για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχονται, με αποτέλεσμα αξιοσημείωτες εξελίξεις στην αποδοτικότητα και την απόδοση στον τομέα της ναυτιλίας. Κάποια ενδεικτικά παραδείγματα τέτοιων μεθοδολογιών είναι η εύρεση της βέλτιστης διαδρομής σε μία ακτοπλοϊκή γραμμή με χρήση αλγορίθμων, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην προληπτική συντήρηση των πλοίων, στο σχεδιασμό των πλοίων κτλ. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής εργασίας θα ασχοληθούμε με το μοντέλο του weather routing, το οποίο χρησιμοποιείται για τη βελτιστοποίηση θαλάσσιων διαδρομών. Ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία θα αναφέρουμε και αναλύσουμε κάποια βασικά στοιχεία για το πλοίο, διάφορα μοντέλα weather routing τα οποία έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς, καθώς και θα περιγραφεί αναλυτικά ο κώδικας που θα κατασκευαστεί από εμάς. Πιο συγκεκριμένα θα πραγματοποιήσουμε μια μελέτη χρησιμοποιώντας δύο πλοία που ταξιδεύουν κατά μήκος μιας συγκεκριμένης διαδρομής, όπως για παράδειγμα η διαδρομή Πειραιάς – Ηράκλειο. Τα βήματα που θα ακολουθήσουμε είναι τα εξής: • Ανάλυση της βασικής διαδρομής: Το πρώτο πλοίο θα ακολουθήσει τη συμβατική διαδρομή που συνήθως ακολουθούν τα περισσότερα πλοία. Από αυτό, θα συλλέξουμε δεδομένα για διάφορες παραμέτρους, όπως ο χρόνος ταξιδιού, η κατανάλωση καυσίμων και άλλες σχετικές μετρήσεις. Αυτό θα χρησιμεύσει ως το σενάριο ελέγχου, παρέχοντας μια βασική γραμμή σύγκρισης • Ανάλυση βελτιστοποιημένης διαδρομής: Το δεύτερο πλοίο θα πλοηγείται χρησιμοποιώντας μια διαδρομή που καθορίζεται από έναν αλγόριθμο που υλοποιείται στη γλώσσα προγραμματισμού Python. Αυτός ο αλγόριθμος θα αναλύσει ιστορικά δεδομένα μετεωρολογικών πληροφοριών για το συγκεκριμένο δρομολόγιο (καιρικά δεδομένα για τον μήνα Απρίλιο 2023). Χρησιμοποιώντας τεχνικές βελτιστοποίησης οι οποίες θα αναλυθούν εκτενώς στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία, ο αλγόριθμος θα προσδιορίσει τη βέλτιστη διαδρομή που ελαχιστοποιεί το χρόνο ταξιδιού και την κατανάλωση καυσίμων. Μετά την εφαρμογή αυτής της μεθοδολογίας και τη συλλογή των δεδομένων που προκύπτουν, θα πραγματοποιήσουμε μια συγκριτική ανάλυση. Αυτή θα περιλαμβάνει την αξιολόγηση των επιδόσεων της βελτιστοποιημένης διαδρομής σε σχέση με τη βασική διαδρομή από την άποψη της μείωσης του χρόνου ταξιδιού, της αποδοτικότητας καυσίμων και του συνολικού οικονομικού και περιβαλλοντολογικού αντικτύπου. Αυτό θα παράσχει πληροφορίες σχετικά με τα οικονομικά και οικολογικά οφέλη, αναδεικνύοντας τη δυνατότητα τέτοιων αλγορίθμων βελτιστοποίησης διαδρομών, να προσφέρουν μεγάλη βελτίωση στις ναυτιλιακές λειτουργίες τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη. | el |
heal.abstract | In our time, technology is constantly increasing, opening up new paths of action in the field of Shipping and Maritime Transport. In the field of optimizing maritime transport, a profound evolution has taken place through the integration of artificial intelligence (AI) and, more generally, the digitization of data. Various methodologies have been adopted to exploit the possibilities provided, resulting in remarkable developments in efficiency and performance in the shipping sector. Some indicative examples of such methodologies are finding the optimal route on a coastal shipping line using algorithms, the use of artificial intelligence in preventive maintenance of ships, in ship design, etc. In the context of this specific master's thesis, we will deal with the weather routing model, which is used to optimize sea routes. By reviewing the literature, we will report and analyze some basic elements about the ship, various weather routing models that have been developed over time, as well as the code that will be built by us will be described in detail. More specifically, we will conduct a study using two ships traveling along a specific route, such as the Piraeus – Heraklion route. The steps that we will follow are as follows: • Analysis of the basic route: The first ship will follow the conventional route that most ships usually follow. From this, we will collect data on various parameters, such as travel time, fuel consumption and other relevant measurements. This will serve as the control scenario, providing a baseline for comparison • Analysis of the optimized route: The second ship will navigate using a route determined by an algorithm implemented in the Python programming language. This algorithm will analyze historical meteorological information data for the specific route (weather data for the month of April 2023). Using optimization techniques that will be extensively analyzed in this thesis, the algorithm will determine the optimal route that minimizes travel time and fuel consumption. After applying this methodology and collecting the resulting data, we will conduct a comparative analysis. This will include evaluating the performance of the optimized route relative to the baseline route in terms of travel time reduction, fuel efficiency, and overall economic and environmental impact. This will provide information on the economic and ecological benefits, highlighting the potential of such route optimization algorithms to provide a major improvement in shipping operations from both an economic and environmental perspective. | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης | el |
heal.committeeMemberName | Θεμελής, Νίκος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 97 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: