dc.contributor.author |
Κούστας, Σπυρίδων
|
el |
dc.contributor.author |
Koustas, Spiridon
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-08-26T11:41:02Z |
|
dc.date.available |
2025-08-26T11:41:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62237 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29933 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Φωτοβολταϊκά Συστήματα |
el |
dc.subject |
Πλοίο |
el |
dc.subject |
Αξιολόγηση |
el |
dc.subject |
Photovoltaic Systems |
en |
dc.subject |
Assessment |
en |
dc.subject |
Ships |
en |
dc.title |
Τεχνοοικονομική αξιολόγηση και μελέτη για χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε πλοία |
el |
dc.title |
Techno-economic assessment and study for the use of photovoltaic systems on ships |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Ναυπηγική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2025-02-19 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια τεχνοοικονομική αξιολόγηση και μελέτη της εγκατάστασης ενός ΦΒ συστήματος σε ένα πλοίο. Η διάρθρωσή της έχει γίνει σε δύο βασικά μέρη, στο θεωρητικό υπόβαθρο και στην μελέτη εγκατάστασης ενός συστήματος επί ενός υπάρχοντος πλοίου.
Το θεωρητικό υπόβαθρο περιλαμβάνει τρία κεφάλαια, στα οποία παρατίθενται οι απαραίτητες γνώσεις για την κατανόηση της λειτουργίας μιας ΦΒ εγκατάστασης. Διασαφηνίζονται όροι όπως ημιαγωγός, φωτοβολταϊκό φαινόμενο και γενικότερα η φυσική στην οποία βασίζεται η μετατροπή της ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική. Επίσης περιγράφονται αναλυτικά τα μέρη που συναποτελούν ένα ΦΒ σύστημα.
Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει δύο κεφάλαια. Το ένα κεφάλαιο αποτελεί ουσιαστικά μια εισαγωγή για την εφαρμογή των ΦΒ συστημάτων στα πλοία με μια σύντομη περιγραφή του ηλεκτρικού συστήματος ενός πλοίου, των υπέρ και κατά της εφαρμογής αυτής καθώς και ορισμένων παραδειγμάτων με πλοία στα οποία έχουν ήδη εγκατασταθεί ΦΒ συστήματα.
Το δεύτερο κεφάλαιο αποτελεί τη λεπτομερή μελέτη του σχεδιασμού ενός ΦΒ συστήματος σε ένα υπάρχων πλοίο για την κάλυψη μέρους των ενεργειακών του αναγκών. Ο τύπος του πλοίου επιλέχτηκε κατόπιν αξιολόγησης της καταλληλότητας όλων των τύπων πλοίων για μια τέτοια μετασκευή και η ιδιαιτερότητα της εργασίας είναι ότι το ΦΒ σύστημα σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη δυνατή παραγωγή ΦΒ ενέργειας στο διατιθέμενο χώρο. Παρουσιάζεται η ανάλυση των παραγόντων που οδήγησαν στη βέλτιστη επιλογή τόσο αποδοτικά όσο και οικονομικά για κάθε ένα από τα επιμέρους συστήματα που συναποτελούν την εγκατάσταση και μέσω του υπολογισμού της συνολικής παραγόμενης ενέργειας γίνεται η επιλογή των καταναλώσεων που θα εξυπηρετεί το ΦΒ σύστημα. Τέλος, γίνεται οικονομική αξιολόγηση του ΦΒ συστήματος μέσα από τον υπολογισμό και σύγκριση του κόστους εγκατάστασης και του κέρδους από την εξοικονόμηση καυσίμων. Καταλήγουμε επομένως σε ένα συμπέρασμα για το αν μια τέτοια μετασκευή θα ήταν προσοδοφόρα για την πλοιοκτήτρια εταιρεία και αν θα μπορούσε να αποτελέσει και την αφετηρία για ανάλογες μετασκευές στο μέλλον. |
el |
heal.advisorName |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Προυσαλίδης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
145 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|