HEAL DSpace

Τεχνοοικονομική αξιολόγηση και μελέτη για χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε πλοία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κούστας, Σπυρίδων el
dc.contributor.author Koustas, Spiridon en
dc.date.accessioned 2025-08-26T11:41:02Z
dc.date.available 2025-08-26T11:41:02Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62237
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29933
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” el
dc.rights Default License
dc.subject Φωτοβολταϊκά Συστήματα el
dc.subject Πλοίο el
dc.subject Αξιολόγηση el
dc.subject Photovoltaic Systems en
dc.subject Assessment en
dc.subject Ships en
dc.title Τεχνοοικονομική αξιολόγηση και μελέτη για χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε πλοία el
dc.title Techno-economic assessment and study for the use of photovoltaic systems on ships en
heal.type masterThesis
heal.classification Ναυπηγική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-02-19
heal.abstract Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια τεχνοοικονομική αξιολόγηση και μελέτη της εγκατάστασης ενός ΦΒ συστήματος σε ένα πλοίο. Η διάρθρωσή της έχει γίνει σε δύο βασικά μέρη, στο θεωρητικό υπόβαθρο και στην μελέτη εγκατάστασης ενός συστήματος επί ενός υπάρχοντος πλοίου. Το θεωρητικό υπόβαθρο περιλαμβάνει τρία κεφάλαια, στα οποία παρατίθενται οι απαραίτητες γνώσεις για την κατανόηση της λειτουργίας μιας ΦΒ εγκατάστασης. Διασαφηνίζονται όροι όπως ημιαγωγός, φωτοβολταϊκό φαινόμενο και γενικότερα η φυσική στην οποία βασίζεται η μετατροπή της ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική. Επίσης περιγράφονται αναλυτικά τα μέρη που συναποτελούν ένα ΦΒ σύστημα. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει δύο κεφάλαια. Το ένα κεφάλαιο αποτελεί ουσιαστικά μια εισαγωγή για την εφαρμογή των ΦΒ συστημάτων στα πλοία με μια σύντομη περιγραφή του ηλεκτρικού συστήματος ενός πλοίου, των υπέρ και κατά της εφαρμογής αυτής καθώς και ορισμένων παραδειγμάτων με πλοία στα οποία έχουν ήδη εγκατασταθεί ΦΒ συστήματα. Το δεύτερο κεφάλαιο αποτελεί τη λεπτομερή μελέτη του σχεδιασμού ενός ΦΒ συστήματος σε ένα υπάρχων πλοίο για την κάλυψη μέρους των ενεργειακών του αναγκών. Ο τύπος του πλοίου επιλέχτηκε κατόπιν αξιολόγησης της καταλληλότητας όλων των τύπων πλοίων για μια τέτοια μετασκευή και η ιδιαιτερότητα της εργασίας είναι ότι το ΦΒ σύστημα σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη δυνατή παραγωγή ΦΒ ενέργειας στο διατιθέμενο χώρο. Παρουσιάζεται η ανάλυση των παραγόντων που οδήγησαν στη βέλτιστη επιλογή τόσο αποδοτικά όσο και οικονομικά για κάθε ένα από τα επιμέρους συστήματα που συναποτελούν την εγκατάσταση και μέσω του υπολογισμού της συνολικής παραγόμενης ενέργειας γίνεται η επιλογή των καταναλώσεων που θα εξυπηρετεί το ΦΒ σύστημα. Τέλος, γίνεται οικονομική αξιολόγηση του ΦΒ συστήματος μέσα από τον υπολογισμό και σύγκριση του κόστους εγκατάστασης και του κέρδους από την εξοικονόμηση καυσίμων. Καταλήγουμε επομένως σε ένα συμπέρασμα για το αν μια τέτοια μετασκευή θα ήταν προσοδοφόρα για την πλοιοκτήτρια εταιρεία και αν θα μπορούσε να αποτελέσει και την αφετηρία για ανάλογες μετασκευές στο μέλλον. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 145 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής