| dc.contributor.author | Μυριδάκης, Σταύρος-Σπυρίδων
|
el |
| dc.contributor.author | Myridakis, Stavros-Spyridon
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-08-29T08:54:44Z | |
| dc.date.available | 2025-08-29T08:54:44Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62247 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29943 | |
| dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας” | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Αεροπορικές Μετακινήσεις NBA | el |
| dc.subject | Εκπομπές CO2 | el |
| dc.subject | Περιβαλλοντικό Αποτύπωμα | el |
| dc.subject | Στρατηγικές Μείωσης Εκπομπών | el |
| dc.subject | Βιωσιμότητα στον Αθλητισμό | el |
| dc.subject | NBA Air Travel | en |
| dc.subject | CO2 Emissions | en |
| dc.subject | Carbon Footprint | en |
| dc.subject | Sustainability in Sports | en |
| dc.subject | Emission Reduction Strategies | en |
| dc.title | Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αεροπορικών ταξιδιών στον επαγγελματικό αθλητισμό: Η περίπτωση του NBA σε βάθος δεκαετίας (2013- 2024) | el |
| dc.title | The environmental impact of air travel in professional sport: The case of the NBA over a ten-year period (2013-2024) | en |
| heal.type | masterThesis | |
| heal.classification | Αεροπορικές μεταφορές | el |
| heal.classification | Μείωση ανθρακικού αποτυπώματος | el |
| heal.language | el | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-02-25 | |
| heal.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξετάζει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις αεροπορικές μετακινήσεις των ομάδων του NBA κατά την κανονική διάρκεια της σεζόν, καλύπτοντας την περίοδο από το 2013 έως το 2024. Στόχος της είναι η καταγραφή και ανάλυση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, κυρίως CO2, που προκύπτουν από τις πτήσεις των ομάδων, καθώς και η αναζήτηση στρατηγικών για τη μείωση αυτών των εκπομπών, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του NBA και την προώθηση της βιωσιμότητας στον αθλητισμό. Η αλληλεπίδραση του αθλητισμού με το περιβάλλον είναι συνεχώς αυξανόμενη, γεγονός που καθιστά αναγκαία την αναγνώριση της περιβαλλοντικής του επίδρασης. Ειδικότερα, πολλές ομάδες και οργανισμοί συνειδητοποιούν τη σημασία της μέτρησης των εκπομπών CO2 και της εφαρμογής βιώσιμων πρακτικών για τη μείωσή τους. Η ανάλυση του αποτυπώματος άνθρακα του NBA, εστιάζοντας στις αεροπορικές μετακινήσεις των ομάδων, αποσκοπεί στην κάλυψη του κενού στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και στη δημιουργία μιας βάσης για περαιτέρω ανάπτυξη του θέματος. Η μελέτη επικεντρώνεται στις αεροπορικές πτήσεις για τους εκτός έδρας αγώνες των ομάδων κατά τη διάρκεια της κανονικής περιόδου, εξετάζοντας μόνο τις πτήσεις μεταξύ αεροδρομίων, και εξαιρώντας άλλες σχετικές μετακινήσεις, όπως η μεταφορά από και προς τα αεροδρόμια ή τα γήπεδα, καθώς και άλλες πηγές εκπομπών, όπως η παρουσία των ομάδων στους αγώνες και οι διανυκτερεύσεις τους. Τα δεδομένα μετακίνησης των ομάδων περιλαμβάνουν το πρόγραμμα των αγώνων, τα αεροδρόμια που χρησιμοποιούνται για τις πτήσεις, τα αεροσκάφη που επιλέγονται για τις μετακινήσεις, καθώς και τυχόν μοτίβα ταξιδιών που εκτελούνται βάσει του προγράμματος των αγώνων. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε από αξιόπιστες και ποικίλες πηγές, λόγω της έλλειψης πλήρων και επίσημων στοιχείων από το NBA και άλλους σχετικούς οργανισμούς, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία πιο απαιτητική. Τα δεδομένα προήλθαν από δημοσιογραφικά άρθρα, αθλητικές αναφορές, δημόσιες ανακοινώσεις και άλλες έγκυρες πηγές που παρείχαν πληροφορίες για τις πτήσεις και τα μοτίβα ταξιδιών. Ωστόσο, λόγω των περιορισμένων επίσημων στοιχείων, πραγματοποιήθηκαν λογικές υποθέσεις για την κάλυψη των κενών πληροφόρησης και την εξασφάλιση της ακρίβειας της εκτίμησης των εκπομπών CO2, προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία και η ακριβής ανάλυση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η μεθοδολογία για την εκτίμηση των εκπομπών CO2 στην παρούσα εργασία ακολουθεί μια συστηματική και λεπτομερή διαδικασία, η οποία βασίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής. Αεροπορίας (ICAO) για τον υπολογισμό των εκπομπών από αεροσκάφη. Αρχικά, χρησιμοποιείται η μέθοδος Haversine για τον υπολογισμό των αποστάσεων των πτήσεων μεταξύ αεροδρομίων, λαμβάνοντας υπόψη την καμπυλότητα της Γης. Στη συνέχεια, οι διορθωμένες αποστάσεις αξιοποιούνται για τον υπολογισμό των εκπομπών CO2, με τη χρήση δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου από το πρότυπο του ICAO και την εφαρμογή πολυωνυμικής παλινδρόμησης, ώστε να συσχετιστεί ακριβώς η κατανάλωση καυσίμου με την απόσταση που διανύεται. Τέλος, ο χημικός συντελεστής εκπομπών CO2 που χρησιμοποιείται είναι 3,15, ο οποίος υποδεικνύει την ποσότητα CO2 που εκλύεται ανά μονάδα καυσίμου που καταναλώνεται. Μετά την ολοκλήρωση των υπολογισμών, τα αποτελέσματα επιτρέπουν την εις βάθος ανάλυση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκαλούν οι μετακινήσεις των ομάδων του NBA τα τελευταία δέκα χρόνια. Από τη μελέτη των δεδομένων προκύπτουν σαφείς τάσεις και κρίσιμα συμπεράσματα σχετικά με τις εκπομπές CO2 και την εξέλιξή τους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα είναι η μείωση των εκπομπών και των αποστάσεων που διανύουν οι ομάδες, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19, όταν οι περιορισμοί στις αεροπορικές πτήσεις είχαν ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των ταξιδιών. Αν και υπήρξε αύξηση στις πτήσεις και τις αποστάσεις μετά την άρση των περιορισμών, η ανάλυση δείχνει ότι οι εκπομπές CO2 παραμένουν σε επίπεδα σημαντικά χαμηλότερα από τις χρονιές πριν την πανδημία, αναδεικνύοντας τις επιπτώσεις των μέτρων περιορισμού και των αλλαγών στη λειτουργία της λίγκας. Επιπλέον, η εργασία εντοπίζει ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με τις διαφοροποιήσεις στις εκπομπές CO2 των ομάδων, οι οποίες σχετίζονται άμεσα με τη γεωγραφική τους θέση και τον τύπο των αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται για τις μετακινήσεις τους. Σημαντικό ρόλο στην εκτίμηση των εκπομπών διαδραματίζει και η γεωγραφική κατανομή των ομάδων, καθώς η βελτιστοποίηση του προγράμματος των αγώνων μπορεί να μειώσει τις συνολικές αποστάσεις που καλύπτονται, άρα και τις εκπομπές. Ειδικότερα, οι ομάδες της δυτικής περιφέρειας, λόγω της μεγαλύτερης γεωγραφικής διασποράς τους, καταγράφουν περισσότερες εκπομπές CO2 σε σχέση με τις ομάδες της ανατολικής περιφέρειας. Αυτό καθιστά τις ομάδες της δυτικής περιφέρειας ιδιαίτερα σημαντικές για την ανάπτυξη στρατηγικών μείωσης των εκπομπών CO2, όπως η βελτιστοποίηση του προγράμματος αγώνων και η αναδιάρθρωση των γεωγραφικών διαχωρισμών, με στόχο τη μείωση των αποστάσεων και της περιβαλλοντικής επίπτωσης. Η μελέτη προτείνει στρατηγικές για τη μείωση των εκπομπών CO2, εστιάζοντας σε δύο βασικούς παράγοντες που προκύπτουν από τα ευρήματα της τελευταίας δεκαετίας: τη γεωγραφική κατανομή των ομάδων και τον τύπο των αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται για τις μετακινήσεις τους. Από την ανάλυση των δεδομένων της δεκαετίας, καθίσταται σαφές ότι η γεωγραφική θέση των ομάδων και η διασπορά τους στις διάφορες περιοχές των ΗΠΑ συμβάλλουν σημαντικά στις εκπομπές CO2. Μία από τις πιο αποτελεσματικές προσεγγίσεις είναι η αναδιάρθρωση των ομάδων σε διαφορετικά Conferences ή Divisions, με στόχο τη μείωση των αποστάσεων και των εκπομπών μέσω μιας νέας δομής του NBA και ενός βελτιωμένου προγράμματος αγώνων. Αν και η αναδιάρθρωση ξεπερνά τα πλαίσια αυτής της εργασίας, προτείνεται η μεταφορά της έδρας ομάδων σε άλλες πόλεις με καλύτερη γεωγραφική τοποθέτηση, προκειμένου να μειωθούν οι ταξιδιωτικές αποστάσεις και οι εκπομπές CO2. Τα δεδομένα της δεκαετίας δείχνουν ότι οι ομάδες του Northwest Division, όπως οι Portland Trail Blazers και Minnesota Timberwolves, ταξιδεύουν σε αποστάσεις μεγαλύτερες από τον μέσο όρο. Η επιλογή της μεταφοράς της έδρας των Minnesota Timberwolves προέρχεται από τη γεωγραφική τους θέση, καθώς αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη διασπορά σε σχέση με τις άλλες ομάδες του Division τους αλλά και με τις υπόλοιπες ομάδες του Conference τους. Αυτό το γεγονός αυξάνει τις εκπομπές CO2 λόγω των μεγάλων αποστάσεων που διανύονται. Στην περίπτωση αυτή, η μεταφορά της έδρας των Minnesota Timberwolves σε πόλεις όπως το Las Vegas, το Seattle, την St. Louis ή την Kansas City μπορεί να μεταβάλει σημαντικά τις εκπομπές. Εξετάζοντας την υφιστάμενη σεζόν 2023-2024, οι τελευταίες δύο πόλεις (St. Louis και Kansas City) προσφέρουν τη βέλτιστη λύση με μια εκτιμώμενη μείωση της τάξης του 1%. Αντίστοιχα, η επιλογή του τύπου αεροσκάφους είναι εξίσου σημαντική για τη μείωση των εκπομπών CO2. Η χρήση μικρότερων αεροσκαφών, όπως το Boeing 737, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 χωρίς να επηρεάζει την άνεση των παικτών. Η ανάλυση της σεζόν 2023-2024 δείχνει ότι αν όλες οι ομάδες χρησιμοποιούσαν το Boeing 737, θα μπορούσαν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές CO2 του NBA κατά 20,2%. Συμπερασματικά, αν και το NBA δεν έχει υιοθετήσει πλήρως αυτές τις στρατηγικές, η μελέτη καταδεικνύει ότι η βελτιστοποίηση της γεωγραφικής κατανομής των ομάδων και η επιλογή βιώσιμων αεροσκαφών μπορεί να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα χωρίς να επηρεαστεί η λειτουργία του οργανισμού. Το NBA, ως ηγετικός οργανισμός στον αθλητισμό, έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος και να προωθήσει τη βιωσιμότητα στον αθλητισμό, στηρίζοντας τις παγκόσμιες προσπάθειες κατά της κλιματικής αλλαγής. | el |
| heal.abstract | This master's thesis examines the environmental impacts of NBA teams' air travel during the regular season, covering the period from 2013 to 2024. It aims to record and analyze the greenhouse gas emissions—mainly CO₂—generated by the teams' flights and explore strategies for reducing these emissions to decrease the NBA's environmental footprint and promote sustainability in sports. The interplay between sports and the environment is continually growing, making it necessary to acknowledge its environmental impact. In particular, many teams and organizations are recognizing the importance of measuring CO₂ emissions and implementing sustainable practices to reduce them. The analysis of the NBA's carbon footprint, focusing on the teams' air travel, aims to fill the gap in the existing literature and create a foundation for further development of the subject. The study focuses on air flights for the teams' away games during the regular season, examining only flights between airports and excluding other related travel—such as transfers to and from airports or arenas—as well as other sources of emissions, like the teams' presence at games and their overnight stays. The travel data include the game schedule, the airports used for the flights, the aircraft chosen for the trips, and any travel patterns undertaken based on the game schedule. Data collection was carried out using reliable and diverse sources, and the lack of complete and official data from the NBA and other relevant organizations made the process more challenging. The data were obtained from journalistic articles, sports reports, public announcements, and other credible sources that provided information about the flights and travel patterns. However, due to the limited official data, logical assumptions were made to fill in the gaps and ensure the accuracy of the CO₂ emissions estimates, ensuring both the reliability and the precise analysis of the environmental impacts. The methodology for estimating CO₂ emissions in this work follows a systematic and detailed process based on the International Civil Aviation Organization (ICAO) guidelines for calculating aircraft emissions. Initially, the Haversine method was used to calculate the distances between airports, considering the Earth's curvature. Then, the adjusted distances are used to calculate the CO₂ emissions by employing fuel consumption data from the ICAO standard and applying polynomial regression to accurately correlate fuel consumption with the distance traveled. Finally, the chemical factor for CO₂ emissions used is 3.15, which indicates the amount of CO₂ emitted per unit of fuel consumed. After completing the calculations, the results allow for an in-depth analysis of the environmental impacts caused by the air travel of NBA teams over the past decade. The study of the data reveals clear trends and critical conclusions regarding CO₂ emissions and their evolution during this period. One of the most significant findings is the reduction in emissions and travel distances by the teams, particularly during the COVID-19 pandemic when restrictions on air travel led to a drastic decrease in trips. Although there was an increase in flights and distances after the restrictions were lifted, the analysis shows that CO₂ emissions remain at levels significantly lower than in the years before the pandemic, highlighting the impact of the restriction measures and the changes in the league's operations. Additionally, the study identifies interesting conclusions regarding differences in CO₂ emissions among teams, which are directly related to their geographic location and the type of aircraft used for their travel. The geographic distribution of the teams also plays an important role in estimating emissions, as optimizing the game schedule can reduce the total distances covered and, therefore, the emissions. In particular, teams in the Western Conference, due to their greater geographic dispersion, record higher CO₂ emissions compared to teams in the Eastern Conference. Western Conference teams are especially significant when developing strategies to reduce CO₂ emissions, such as optimizing the game schedule and restructuring geographic divisions to reduce travel distances and environmental impact. The study proposes strategies for reducing CO₂ emissions, focusing on two key factors that emerged from the last decade's findings: the teams' geographic distribution and the type of aircraft used for their travel. The decade's data clearly show that the teams' geographic locations and dispersion across various United States regions significantly contribute to CO₂ emissions. One of the most effective approaches is to restructure the teams into different Conferences or Divisions, aiming to reduce travel distances and emissions through a new NBA structure and an improved game schedule. Although restructuring is beyond the scope of this work, it is suggested that relocating teams' home bases to cities with a more advantageous geographic position could reduce travel distances and CO₂ emissions. Data from the decade show that teams in the Northwest Division, such as the Portland Trail Blazers and the Minnesota Timberwolves, travel distances above average. The choice to relocate the home base of the Minnesota Timberwolves stems from their geographic position, as they have the greatest dispersion compared to other teams in both their Division and their Conference. This fact increases CO₂ emissions due to the longer distances traveled. In this case, relocating the Minnesota Timberwolves' home base to cities like Las Vegas, Seattle, St. Louis, or Kansas City could significantly alter the emissions. Examining the current 2023-2024 season, the latter two cities (St. Louis and Kansas City) offer the best solution, with an estimated reduction of around 1%. Similarly, the choice of aircraft type is equally important in reducing CO₂ emissions. The use of smaller aircraft, such as the Boeing 737, could reduce CO₂ emissions without affecting player comfort. The 2023-2024 season analysis indicates that if all teams used the Boeing 737, the NBA's total CO₂ emissions could be reduced by 20.2%. In conclusion, although the NBA has not fully adopted these strategies, the study demonstrates that optimizing the geographic distribution of teams and selecting sustainable aircraft can reduce the organization's environmental footprint without disrupting its operations. As a leading sports organization, the NBA has the potential to contribute to environmental protection and promote sustainability in sports, thereby supporting global efforts against climate change. | en |
| heal.advisorName | Μαρινάκης, Ευάγγελος | el |
| heal.committeeMemberName | Μαρινάκης, Ευάγγελος | el |
| heal.committeeMemberName | Δούκας, Χρυσόστομος | el |
| heal.committeeMemberName | Καρέλλας, Σωτήριος | el |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 92 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: