HEAL DSpace

Ανάπτυξη συστήματος κάρτας κινητικότητας στην Αθήνα και αποδοχή των μετακινουμένων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τζουτζούλης, Δημοσθένης- Μάριος el
dc.contributor.author Tzoutzoulis, Dimosthenis- Marios en
dc.date.accessioned 2025-08-29T10:47:55Z
dc.date.available 2025-08-29T10:47:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62252
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29948
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Τεχνο-οικονομικά συστήματα” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Κάρτα κινητικότητας el
dc.subject Βιώσιμη αστική κινητικότητα el
dc.subject Μέσα μαζικής μεταφοράς el
dc.subject Περιβαλλοντική συνείδηση el
dc.subject Λογιστική παλινδρόμηση el
dc.subject Mobility card en
dc.subject Sustainable urban mobility en
dc.subject Public transport en
dc.subject Environmental awareness en
dc.subject Logistic regression en
dc.title Ανάπτυξη συστήματος κάρτας κινητικότητας στην Αθήνα και αποδοχή των μετακινουμένων el
heal.type masterThesis
heal.classification Οδική Ασφάλεια el
heal.classification Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα el
heal.classification Μέσα Μαζικής Μεταφοράς el
heal.classification Ανάπτυξη Κάρτας Κινητικότητας el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-02-19
heal.abstract Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος "κάρτας κινητικότητας" (mobility card) για την Αθήνα, το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και την προώθηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) μέσω κινήτρων και ανταμοιβών, ενώ εξετάζει και τον βαθμό αποδοχής της από τους μετακινούμενους . Η έρευνα αξιολογεί την προθυμία των πολιτών να υιοθετήσουν βιώσιμες μεθόδους μετακίνησης, όπως ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια και συστήματα Park & Ride και παράλληλα μελετά την επίδραση οικονομικών κινήτρων, της άνεσης, της ασφάλειας και της περιβαλλοντικής συνείδησης στην αποδοχή της mobility card. Επιπλέον, συγκρίνονται δύο εναλλακτικοί τύποι καρτών, η Basic και η Premium, με την υφιστάμενη κάρτα κινητικότητας, εστιάζοντας σε παράγοντες όπως το κόστος, η μείωση του χρόνου μετακίνησης και τα οικονομικά οφέλη. Για το σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο τεσσάρων (4) ενοτήτων με τη μέθοδο της δεδηλωμένης προτίμησης για 9 υποθετικά σενάρια με διακυμάνσεις των μεταβλητών της μεταβολής του χρόνου, των οικονομικών οφελών σε άλλους παρόχους κινητικότητας και της βελτίωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και συμπληρώθηκε από 115 μετακινούμενους στην Αθήνα. Έπειτα, αναπτύχθηκαν ένα μοντέλο διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης και ένα πολυωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι η αύξηση του χρόνου διαδρομής, οδηγεί σε μείωση της πιθανότητας επιλογής μια εκ των δύο εναλλακτικών καρτών κινητικότητας ενώ η αύξηση της βελτίωσης του περιβάλλοντος έχει θετική επίδραση στην πιθανότητα προτίμησής τους. Επιπρόσθετα η συμβολή της τεχνολογίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, έχει θετική επιρροή στην αποδοχή και χρήση του ολοκληρωμένου συστήματος «Κάρτα Κινητικότητας». Τέλος, οι γυναίκες παρουσιάζουν μια θετική ανταπόκριση στην χρήση του συγκεκριμένου συστήματος, όπως αντίστοιχα και το ετήσιο ατομικό εισόδημα, ανεξάρτητα από το μέγεθός του. el
heal.abstract The objective of this Diploma Thesis is the development of an integrated "mobility card" system for Athens, designed to promote sustainable urban mobility and enhance the use of public transport through benefits and rewards. At the same time, it examines the level of citizen’s acceptance to use a system like this. This research, also explores the willingness of people to use alternative, more environmentally friendly means of transport such as bicycles. Furthermore, two alternative card options, Basic and Premium Card, are examined and compared with the existing one. For the purpose of the Diploma Thesis, data was collected through a questionnaire survey, using stated preference methodology. The questionnaire included four sections and presented nine hypothetical scenarios, varying aspects like travel time, financial benefits, and environmental improvement and it was answered by 115 participants. A binary and a multinomial logistic regression model were developed for the analysis. The results demonstrate that an increase in travel time leads to the reduction of the probability to choose either of the two new mobility cards, while an increase at the environmental improvement has a positive impact in using them. Additionally, the role of the technology at public transport has a positive influence at using this mobility card system. Finally, women show a positive response to as does annual income, regardless of its level. en
heal.advisorName Ασκούνης, Δημήτριος el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Ασκούνης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 91 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα