dc.contributor.author | Τζουτζούλης, Δημοσθένης- Μάριος![]() |
el |
dc.contributor.author | Tzoutzoulis, Dimosthenis- Marios![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-08-29T10:47:55Z | |
dc.date.available | 2025-08-29T10:47:55Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62252 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29948 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Τεχνο-οικονομικά συστήματα” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κάρτα κινητικότητας | el |
dc.subject | Βιώσιμη αστική κινητικότητα | el |
dc.subject | Μέσα μαζικής μεταφοράς | el |
dc.subject | Περιβαλλοντική συνείδηση | el |
dc.subject | Λογιστική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Mobility card | en |
dc.subject | Sustainable urban mobility | en |
dc.subject | Public transport | en |
dc.subject | Environmental awareness | en |
dc.subject | Logistic regression | en |
dc.title | Ανάπτυξη συστήματος κάρτας κινητικότητας στην Αθήνα και αποδοχή των μετακινουμένων | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Οδική Ασφάλεια | el |
heal.classification | Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα | el |
heal.classification | Μέσα Μαζικής Μεταφοράς | el |
heal.classification | Ανάπτυξη Κάρτας Κινητικότητας | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2025-02-19 | |
heal.abstract | Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος "κάρτας κινητικότητας" (mobility card) για την Αθήνα, το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και την προώθηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) μέσω κινήτρων και ανταμοιβών, ενώ εξετάζει και τον βαθμό αποδοχής της από τους μετακινούμενους . Η έρευνα αξιολογεί την προθυμία των πολιτών να υιοθετήσουν βιώσιμες μεθόδους μετακίνησης, όπως ποδήλατα, ηλεκτρικά πατίνια και συστήματα Park & Ride και παράλληλα μελετά την επίδραση οικονομικών κινήτρων, της άνεσης, της ασφάλειας και της περιβαλλοντικής συνείδησης στην αποδοχή της mobility card. Επιπλέον, συγκρίνονται δύο εναλλακτικοί τύποι καρτών, η Basic και η Premium, με την υφιστάμενη κάρτα κινητικότητας, εστιάζοντας σε παράγοντες όπως το κόστος, η μείωση του χρόνου μετακίνησης και τα οικονομικά οφέλη. Για το σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο τεσσάρων (4) ενοτήτων με τη μέθοδο της δεδηλωμένης προτίμησης για 9 υποθετικά σενάρια με διακυμάνσεις των μεταβλητών της μεταβολής του χρόνου, των οικονομικών οφελών σε άλλους παρόχους κινητικότητας και της βελτίωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και συμπληρώθηκε από 115 μετακινούμενους στην Αθήνα. Έπειτα, αναπτύχθηκαν ένα μοντέλο διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης και ένα πολυωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι η αύξηση του χρόνου διαδρομής, οδηγεί σε μείωση της πιθανότητας επιλογής μια εκ των δύο εναλλακτικών καρτών κινητικότητας ενώ η αύξηση της βελτίωσης του περιβάλλοντος έχει θετική επίδραση στην πιθανότητα προτίμησής τους. Επιπρόσθετα η συμβολή της τεχνολογίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, έχει θετική επιρροή στην αποδοχή και χρήση του ολοκληρωμένου συστήματος «Κάρτα Κινητικότητας». Τέλος, οι γυναίκες παρουσιάζουν μια θετική ανταπόκριση στην χρήση του συγκεκριμένου συστήματος, όπως αντίστοιχα και το ετήσιο ατομικό εισόδημα, ανεξάρτητα από το μέγεθός του. | el |
heal.abstract | The objective of this Diploma Thesis is the development of an integrated "mobility card" system for Athens, designed to promote sustainable urban mobility and enhance the use of public transport through benefits and rewards. At the same time, it examines the level of citizen’s acceptance to use a system like this. This research, also explores the willingness of people to use alternative, more environmentally friendly means of transport such as bicycles. Furthermore, two alternative card options, Basic and Premium Card, are examined and compared with the existing one. For the purpose of the Diploma Thesis, data was collected through a questionnaire survey, using stated preference methodology. The questionnaire included four sections and presented nine hypothetical scenarios, varying aspects like travel time, financial benefits, and environmental improvement and it was answered by 115 participants. A binary and a multinomial logistic regression model were developed for the analysis. The results demonstrate that an increase in travel time leads to the reduction of the probability to choose either of the two new mobility cards, while an increase at the environmental improvement has a positive impact in using them. Additionally, the role of the technology at public transport has a positive influence at using this mobility card system. Finally, women show a positive response to as does annual income, regardless of its level. | en |
heal.advisorName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 91 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: