| dc.contributor.author |
Μανιταρά, Ευαγγελία
|
el |
| dc.contributor.author |
Manitara, Evangelia
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-08-29T11:33:43Z |
|
| dc.date.available |
2025-08-29T11:33:43Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62257 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.29953 |
|
| dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Τεχνο-οικονομικά συστήματα” |
el |
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων |
el |
| dc.subject |
Συνεχής Βελτίωση |
el |
| dc.subject |
Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις |
el |
| dc.subject |
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας |
el |
| dc.subject |
Ποιότητα |
el |
| dc.subject |
Human Resource Management |
en |
| dc.subject |
Continuous Improvement |
en |
| dc.subject |
Total Quality Management |
en |
| dc.subject |
Small and Medium-sized Enterprises |
en |
| dc.subject |
Quality |
en |
| dc.title |
Ο ρόλος της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων στη διατήρηση υψηλής ποιότητας παραγωγής στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις |
el |
| heal.type |
masterThesis |
|
| heal.classification |
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων |
el |
| heal.language |
el |
|
| heal.access |
free |
|
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-01-27 |
|
| heal.abstract |
Στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον, η ποιότητα αναδεικνύεται ως θεμελιώδης προϋπόθεση για την επιτυχία και την ανταγωνιστικότητα. Η υιοθέτηση στρατηγικών που εστιάζουν στην ποιότητα δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας αποτελεί μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία διοίκησης που στοχεύει στη συνεχή βελτίωση και την ικανοποίηση του πελάτη και ενισχύει την επιχείρηση στην προσπάθεια επίτευξης αυξημένης απόδοσης και μετρήσιμων αποτελεσμάτων, καθώς και στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα των επιχειρήσεων παγκοσμίως και συμβάλλουν καθοριστικά στη δημιουργία θέσεων εργασίας και την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Ωστόσο, αντιμετωπίζουν μοναδικές προκλήσεις, όπως είναι οι περιορισμένοι πόροι, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και η απουσία στρατηγικού σχεδιασμού και δομών διοίκησης. Μέσω μιας ανάλυσης SWOT, η παρούσα μελέτη αναδεικνύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στη συνέχεια εξετάζει τις προκλήσεις, αλλά και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν στην προσπάθεια ποιοτικής βελτίωσης.
Οι ανθρώπινοι πόροι είναι η πηγή για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος λόγω της ικανότητάς τους να μετατρέπουν τους άλλους πόρους σε αποτελέσματα. Μέσα από την ανάπτυξη και αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου, οι οργανισμοί μπορούν να επιτύχουν υψηλότερα επίπεδα απόδοσης, καινοτομίας και προσαρμοστικότητας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Η επένδυση στους ανθρώπινους πόρους αποτελεί το κλειδί για τη δημιουργία ενός εργατικού δυναμικού υψηλής απόδοσης και δέσμευσης. Καθώς οι οργανισμοί αντιμετωπίζουν ολοένα και πιο σύνθετες προκλήσεις στο παγκόσμιο επιχειρηματικό τοπίο, οι οργανισμοί που θα καταφέρουν να ενσωματώσουν αποτελεσματικά τις πρακτικές Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων στη συνολική τους στρατηγική, θα είναι εκείνοι που θα επιτύχουν μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και επιτυχία στο μέλλον.
Η οικοδόμηση ποιότητας στους ανθρώπους είναι η σημαντικότερη επένδυση για κάθε οργανισμό που στοχεύει στην αριστεία. Η παρούσα εργασία αναδεικνύει και αναλύει τον καθοριστικό ρόλο της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων, στην προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων δρα ως καταλύτης για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος συνεχούς βελτίωσης και συμμετοχής των εργαζομένων. Τέλος, προτείνονται στρατηγικές Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων που ενισχύουν και προάγουν τον προσανατολισμό στην ποιότητα, προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. |
el |
| heal.abstract |
In the modern globalized business environment, quality emerges as a fundamental prerequisite for success and competitiveness. Adopting quality-focused strategies is no longer just an option, but an imperative necessity for businesses seeking to survive and grow. Total Quality Management is a comprehensive management philosophy aimed at continuous improvement and customer satisfaction, enhancing the company's efforts to achieve increased performance and measurable results, as well as gaining a competitive advantage.
Small and Medium Sized Enterprises represent the majority of businesses worldwide and contribute significantly to job creation and global economic growth. However, they face unique challenges, such as limited resources, lack of specialized personnel, and absence of strategic planning and management structures. Through an extensive SWOT analysis, this study highlights the distinctive characteristics of small and medium-sized enterprises and then examines the challenges and opportunities they face in their quest for quality improvement.
Human resources are the source for achieving competitive advantage, due to their ability to transform other resources into results. Through the development and utilization of human capital, organizations can achieve higher levels of performance, innovation, and adaptability in the ever-changing business environment. Investing in human resources is key to creating a high-performing and committed workforce. As organizations face increasingly complex challenges in the global business landscape, those that manage to effectively integrate Human Resource Management practices into their overall strategy will be the ones to achieve long-term sustainability and success in the future.
Building quality into people is the most important investment for any organization aiming for excellence. This study emphasizes in the crucial role of Human Resource Management in the effort to upgrade the quality of small and medium-sized enterprises. Human Resource Management acts as a catalyst for creating an environment of continuous improvement and employee participation. Finally, Human Resource Management strategies that enhance and promote quality orientation, adapted to the specific characteristics of small and medium-sized enterprises, are proposed. |
en |
| heal.advisorName |
Ψαρράς, Ιωάννης |
el |
| heal.committeeMemberName |
Ψαρράς, Ιωάννης |
el |
| heal.committeeMemberName |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Ασημακόπουλος, Βασίλειος |
el |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών |
el |
| heal.academicPublisherID |
ntua |
|
| heal.numberOfPages |
106 σ. |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|