| dc.contributor.author | Κουτσόλουκας, Λούκας
|
el |
| dc.contributor.author | Koutsoloukas, Loukas
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-09-02T10:01:38Z | |
| dc.date.available | 2025-09-02T10:01:38Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62314 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30010 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Δυναμικές μετρήσεις | el |
| dc.subject | Μοντελοποίηση | el |
| dc.subject | TruckSim | en |
| dc.subject | Multibody | en |
| dc.title | Μετρήσεις δυναμικής συμπεριφοράς φορτηγού οχήματος και μοντελοποίηση αυτού | el |
| dc.title | Measurement of the dynamic behavior of a heavy vehicle and its modelling | en |
| heal.type | bachelorThesis | |
| heal.classification | Δυναμική Οχημάτων | el |
| heal.classification | Vehicle Dynamics | en |
| heal.language | el | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-02-24 | |
| heal.abstract | Ένα λογισμικό προσομοίωσης της δυναμικής συμπεριφοράς οχημάτων χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους, όπως είναι η ανάλυση της δυναμικής των οχημάτων, η ανάπτυξη ενεργητικών ή παθητικών υποσυστημάτων και ο υπολογισμός των επιδόσεων αυτών. Για τα παραπάνω απαιτείται η χρήση ενός μαθηματικού μοντέλου του οχήματος το οποίο μπορεί να προσομοιώνει ένα υπαρκτό ή ένα ιδεατό όχημα. Ένα μαθηματικό μοντέλο υπαρκτού φορτηγού οχήματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μελέτη της δυναμικής του συμπεριφοράς έπειτα από αλλαγές όπως είναι η τοποθέτηση υπερκατασκευής. Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία παρουσιάζεται η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την ανάπτυξη μαθηματικού μοντέλου υπαρκτού φορτηγού οχήματος στο λογισμικό TruckSim με την χρήση δυναμικών μετρήσεων. Η συλλογή και επεξεργασία των μετρήσεων αποτελούν τα θεμέλιά για την ανάπτυξη του μοντέλου. Αρχικά, παρουσιάζεται η πειραματική διαδικασία λήψης των μετρήσεων και οι αισθητήρες που χρησιμοποιήθηκαν, ακολούθως παρουσιάζονται οι μετρήσεις, οι οποίες αναλύονται και αξιοποιούνται κατάλληλα στο μαθηματικό μοντέλο. Η ανάπτυξη του μαθηματικού μοντέλου στο λογισμικό αρχίζει με την επιλογή του κατάλληλου μοντέλου που προσομοιώνει το φορτηγό και εισάγονται τα γνωστά μεγέθη του (π.χ. μάζα, θέση κέντρου μάζας κ.ά.). Συνεχίζοντας, προσομοιώνονται οι συνθήκες στην οποίες έγιναν οι μετρήσει με την κατασκευή διαδρομών αντίστοιχων με αυτές του πειράματος και διεξάγεται ανάλυση ευαισθησίας σε τυπικές παραμέτρους του φορτηγού οχήματος που δε μπορούν να μετρηθούν απευθείας. Από την ανάλυση ευαισθησίας επιλέγονται οι κατάλληλες παράμετροι για κάθε διαδρομή και πραγματοποιούνται οι απαραίτητες αλλαγές για την καλύτερη προσαρμογή του μοντέλου για όλες τις διαδρομές. Τέλος, συγκρίνεται το τελικό μοντέλο με τις δυναμικές μετρήσεις των διαδρομών. Τελικά, στην παρούσα Διπλωματική Εργασία παρουσιάζεται μια μεθοδολογία με την οποία με την χρήση μικρού όγκου δεδομένων μπορεί να αναπτυχθεί ένα ικανοποιητικά ακριβές μαθηματικό μοντέλο οχήματος. Η διεξαγωγή μετρήσεων της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος σε απλές διαδρομές που διαχωρίζουν την διαμήκη, εγκάρσια και κατακόρυφη δυναμική του φορτηγού αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη του μοντέλου και την εκτίμηση των άγνωστων σταθερών με μεγαλύτερη ακρίβεια. | el |
| heal.advisorName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
| heal.committeeMemberName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
| heal.committeeMemberName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
| heal.committeeMemberName | Χασαλεύρης, Αθανάσιος | el |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 130 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: