dc.contributor.author | Καπετανάκη, Αικατερίνη![]() |
el |
dc.contributor.author | Μαλισιάνος, Γεράσιμος![]() |
el |
dc.contributor.author | Kapetanaki, Aikaterini![]() |
en |
dc.contributor.author | Malisianos, Gerasimos![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2025-09-04T10:23:15Z | |
dc.date.available | 2025-09-04T10:23:15Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62339 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30035 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Δυνητική πραγματικότητα | el |
dc.subject | Χωρικοποίηση | el |
dc.subject | Ποίηση | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.subject | Γραφή | el |
dc.subject | Επιτέλεση | el |
dc.subject | Θεατρικός χώρος | el |
dc.subject | Αφηγηματικές δυνατότητες | el |
dc.subject | Σκηνογραφία | el |
dc.subject | Virtual reality | en |
dc.subject | Spatialization | en |
dc.subject | Poetry | en |
dc.subject | Writing | en |
dc.subject | Ttheater | en |
dc.subject | Heterotopia | en |
dc.subject | Performance | en |
dc.subject | Theatrical space | en |
dc.subject | Scenography | en |
dc.subject | Narrative potentialities | en |
dc.title | Αναδιπλώσεις του δυνητικού: περιπτώσεις χωρικοποίησης στην γραφή, στην ποίηση και στο θέατρο | el |
dc.title | Unfoldings of the virtual: cases of spatialization in writing, poetry and theater | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Virtual reality in art | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2025-06-25 | |
heal.abstract | Η εργασία παρουσιάζει μια διερεύνηση της έννοιας της δυνητικής πραγματικότητας και του τρόπου με τον οποίο αυτή χωρικοποιείται μέσα από καλλιτεχνικές πρακτικές, με επίκεντρο τη γραφή, την ποίηση και το θέατρο. Μέσα από φιλοσοφικές και θεωρητικές προσεγγίσεις (Pierre Lévy, Michel Foucault, Gaston Bachelard, Βαγγέλης Κάσσος), επιχειρείται να αναδειχθεί ο χώρος ως πεδίο έκφρασης του δυνητικού — όχι μόνο ως σκηνικό ή φόντο, αλλά ως δυναμικό εργαλείο αφήγησης και εμπειρίας. Η ποίηση μελετάται ως φορέας ονειρικών και εσωτερικών χώρων, το θέατρο ως τόπος επιτέλεσης της ετεροτοπίας και της φαντασιακής πραγματικότητας, ενώ η γραφή εξετάζεται ως διαδικασία ενεργοποίησης πολλαπλών πιθανών κόσμων. Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο το δυνητικό και ο χώρος συναντώνται σε μορφές που υπερβαίνουν τη γραμμικότητα, τη ρεαλιστική αναπαράσταση και τα παραδοσιακά όρια ταυτότητας, χρόνου και δράσης. Η μελέτη φιλοδοξεί να συμβάλει σε έναν ευρύτερο προβληματισμό γύρω από την καλλιτεχνική εμπειρία ως χωρική, πολυεπίπεδη και ανοιχτή προς το ενδεχόμενο. | el |
heal.abstract | This thesis explores the notion of virtual reality and how it becomes spatialized through artistic practices, focusing on writing, poetry, and theater. Drawing from philosophical and theoretical frameworks (Pierre Lévy, Michel Foucault, Gaston Bachelard, Vaggelis Kassos), the work presents space not merely as a backdrop, but as an active medium of expression and experience. Poetry is examined as a field of internal and dream-like spatialities, theater as a site of performative heterotopias and imaginative realities, and writing as a process that activates multiple possible worlds. The aim is to highlight how the potential and the spatial intersect in forms that transcend linear narrative, realist representation, and conventional constructs of identity, time, and action. The study seeks to open a broader dialogue about artistic experience as spatial, layered, and inherently open to the possible. | en |
heal.tableOfContents | 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.1 Στόχος της εργασίας 1.2 Η σημασία της Εικονικής Πραγματικότητας μέσα από τους ορισμούς 1.3 Ιστορική επισκόπηση της εικονικής πραγματικότητας 2. Η ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 2.1 Η δυνητική πραγματικότητα μέσα από το βλέμμα των φιλοσόφων και των θεωρητικών 3. Η ΧΩΡΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΗΤΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΝ 20ο ΑΙΩΝΑ 3.1 Η δυνητική πραγματικότητα στην Ποίηση του Dmitri Prigov, Κ.Π.Καβάφη και Δημοσθένη Αγραφιώτη 3.2 Η δυνητική πραγματικότητα στο Θέατρο χωρίς ερμηνευτικό υποκείμενο 3.3 Η δυνητική πραγματικότητα στην Γραφή του Joyce, Proust και Woolf 4. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ 4.1 Συμπεράσματα 4.2 Ανάλυση της εργασίας 4.3 Οι “Αναδιπλώσεις του δυνητικού” στην αρχιτεκτονική ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: