dc.contributor.advisor |
Μιχαηλίδης, Παναγιώτης |
el |
dc.contributor.author |
Μιχαλάκη, Παρασκευή Χ.
|
el |
dc.contributor.author |
Michalaki, Paraskevi C.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-05-16T10:51:24Z |
|
dc.date.available |
2012-05-16T10:51:24Z |
|
dc.date.copyright |
2012-04-06 |
- |
dc.date.issued |
2012-05-16 |
|
dc.date.submitted |
2012-04-06 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6233 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11435 |
|
dc.description |
73 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι ο προσδιορισμός των παραγόντων που καθορίζουν τον αριθμό των ιδιωτικών μέσων μετακίνησης (αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών) στην περιοχή της Αθήνας την περίοδο 1995-2006. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται μηνιαία στοιχεία χρονοσειρών 12 ετών τα οποία περιελάμβαναν κυρίως δημογραφικά και κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού, όπως επίσης και στοιχεία χρόνου και εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης. Η στατιστική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη των δύο μοντέλων είναι η πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση και από την εφαρμογή της λαμβάνονται πληροφορίες σχετικά με τις ελαστικότητες των προσδιοριστικών παραγόντων.
Προκύπτει ότι τα δύο μέσα μετακίνησης επηρεάζονται, εν γένει, από παρόμοιους παράγοντες, αλλά ενίοτε με διαφορετικό τρόπο. Είναι φανερό ότι τόσο το κόστος αγοράς όσο και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του οχήματος επιδρούν στην επιλογή του καταναλωτή. Χαρακτηριστικά, η αύξηση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος ή του εισοδήματος επηρεάζουν θετικά το πλήθος των αυτοκινήτων (παράγοντας που σχετίζεται με το κόστος αγοράς), ενώ η αύξηση της τιμής του καυσίμου στρέφει τους καταναλωτές προς ένα οικονομικότερο, ως προς τα λειτουργικά έξοδα, μέσο, τη μοτοσυκλέτα. |
el |
dc.description.abstract |
The aim of this thesis is the determination of the factors that have a significant effect on the number of the private means of transport (automobiles and motorcycles) in the area of Athens in the period 1995-2006. For this purpose, a 12-year monthly time series dataset is used, concerning mostly the demographic and socio-economic characteristics of the population, as well as time variables and alternative means of transport. The statistic method that is used is the multiple linear regression analysis and the models provide information on the various elasticities.
Results suggest that the two means of transport are, generally, affected by similar factors, although in some cases in a different way. It is apparent that the purchase, operational and maintenance costs influence the choice of consumers. Characteristically, an increase in the Gross Domestic Product or the income, has a positive effect on the demand for cars (a factor that relates to the purchase cost), while an increase in the fuel price turn the consumers towards a more economical, from the operational cost’s point of view, means, the motorcycle. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Παρασκευή Χ. Μιχαλάκη |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Ιδιωτικά μέσα μετακίνησης |
el |
dc.subject |
Ζήτηση αυτοκινήτων |
el |
dc.subject |
Ζήτηση μοτοσυκλετών |
el |
dc.subject |
Οικονομική των μεταφορών |
el |
dc.subject |
Κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες |
el |
dc.subject |
Private vehicles ownership |
en |
dc.subject |
Car ownership |
en |
dc.subject |
Motorcycle ownership |
en |
dc.subject |
Transport economics |
en |
dc.subject |
Socioeconomic determinants |
en |
dc.title |
Οι προσδιοριστικοί παράγοντες του αριθμού οχημάτων ιδιωτικής χρήσης στην Αθήνα (1995-2006): Μια ποσοτική-στατιστική ανάλυση |
el |
dc.title.alternative |
The Determinant Factors of the Number of Private Vehicles in Athens (1995-2006): a Quantitative – Statistical Analysis |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-03-14 |
- |
dc.date.modified |
2012-04-06 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Καρλαύτης, Ματθαίος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Μηλιός, Ιωάννης |
el |
dc.contributor.committeemember |
Καρλαύτης, Ματθαίος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Μηλιός, Ιωάννης |
el |
dc.contributor.committeemember |
Μιχαηλίδης, Παναγιώτης |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου. |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-05-16 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-05-16 |
- |