HEAL DSpace

Οι προσδιοριστικοί παράγοντες του αριθμού οχημάτων ιδιωτικής χρήσης στην Αθήνα (1995-2006): Μια ποσοτική-στατιστική ανάλυση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Μιχαηλίδης, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Μιχαλάκη, Παρασκευή Χ. el
dc.contributor.author Michalaki, Paraskevi C. en
dc.date.accessioned 2012-05-16T10:51:24Z
dc.date.available 2012-05-16T10:51:24Z
dc.date.copyright 2012-04-06 -
dc.date.issued 2012-05-16
dc.date.submitted 2012-04-06 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6233
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11435
dc.description 73 σ. el
dc.description.abstract Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι ο προσδιορισμός των παραγόντων που καθορίζουν τον αριθμό των ιδιωτικών μέσων μετακίνησης (αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών) στην περιοχή της Αθήνας την περίοδο 1995-2006. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται μηνιαία στοιχεία χρονοσειρών 12 ετών τα οποία περιελάμβαναν κυρίως δημογραφικά και κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού, όπως επίσης και στοιχεία χρόνου και εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης. Η στατιστική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη των δύο μοντέλων είναι η πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση και από την εφαρμογή της λαμβάνονται πληροφορίες σχετικά με τις ελαστικότητες των προσδιοριστικών παραγόντων. Προκύπτει ότι τα δύο μέσα μετακίνησης επηρεάζονται, εν γένει, από παρόμοιους παράγοντες, αλλά ενίοτε με διαφορετικό τρόπο. Είναι φανερό ότι τόσο το κόστος αγοράς όσο και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του οχήματος επιδρούν στην επιλογή του καταναλωτή. Χαρακτηριστικά, η αύξηση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος ή του εισοδήματος επηρεάζουν θετικά το πλήθος των αυτοκινήτων (παράγοντας που σχετίζεται με το κόστος αγοράς), ενώ η αύξηση της τιμής του καυσίμου στρέφει τους καταναλωτές προς ένα οικονομικότερο, ως προς τα λειτουργικά έξοδα, μέσο, τη μοτοσυκλέτα. el
dc.description.abstract The aim of this thesis is the determination of the factors that have a significant effect on the number of the private means of transport (automobiles and motorcycles) in the area of Athens in the period 1995-2006. For this purpose, a 12-year monthly time series dataset is used, concerning mostly the demographic and socio-economic characteristics of the population, as well as time variables and alternative means of transport. The statistic method that is used is the multiple linear regression analysis and the models provide information on the various elasticities. Results suggest that the two means of transport are, generally, affected by similar factors, although in some cases in a different way. It is apparent that the purchase, operational and maintenance costs influence the choice of consumers. Characteristically, an increase in the Gross Domestic Product or the income, has a positive effect on the demand for cars (a factor that relates to the purchase cost), while an increase in the fuel price turn the consumers towards a more economical, from the operational cost’s point of view, means, the motorcycle. en
dc.description.statementofresponsibility Παρασκευή Χ. Μιχαλάκη el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ιδιωτικά μέσα μετακίνησης el
dc.subject Ζήτηση αυτοκινήτων el
dc.subject Ζήτηση μοτοσυκλετών el
dc.subject Οικονομική των μεταφορών el
dc.subject Κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες el
dc.subject Private vehicles ownership en
dc.subject Car ownership en
dc.subject Motorcycle ownership en
dc.subject Transport economics en
dc.subject Socioeconomic determinants en
dc.title Οι προσδιοριστικοί παράγοντες του αριθμού οχημάτων ιδιωτικής χρήσης στην Αθήνα (1995-2006): Μια ποσοτική-στατιστική ανάλυση el
dc.title.alternative The Determinant Factors of the Number of Private Vehicles in Athens (1995-2006): a Quantitative – Statistical Analysis en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-03-14 -
dc.date.modified 2012-04-06 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Μηλιός, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.committeemember Μηλιός, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Μιχαηλίδης, Παναγιώτης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-05-16 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-05-16 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής