dc.contributor.author |
Κωνσταντίνου, Αλέξανδρος
|
el |
dc.contributor.author |
Μπόκος, Γεώργιος-Μάριος
|
el |
dc.contributor.author |
Konstantinou, Alexandros
|
en |
dc.contributor.author |
Bokos, George
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-09-04T11:22:18Z |
|
dc.date.available |
2025-09-04T11:22:18Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62341 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Επαυξημένη πραγματικότητα |
el |
dc.subject |
Σχεδιαστική διαδικασία |
el |
dc.subject |
Σκίτσο AR |
el |
dc.subject |
Χωρική αντίληψη |
el |
dc.subject |
Χωρική ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο |
el |
dc.subject |
Augmented reality |
en |
dc.subject |
Design workflow |
en |
dc.subject |
AR sketching |
en |
dc.subject |
Spatial perception |
en |
dc.subject |
Real-time spatial feedback |
en |
dc.title |
Σχεδιάζοντας στο χώρο: η συμβολή του επαυξημένου σκίτσου στην χωρική αντίληψη, στο αρχικό στάδιο της συνθετικής διαδικασίας |
el |
dc.title |
Designing in space: the contribution of augmented 3D sketching to spatial perception, at the initial stage of the compositional process |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture -- Computer-aided design |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2025-06-20 |
|
heal.abstract |
Αυτή η εργασία διερευνά τη συμβολή της επαυξημένης
πραγματικότητας (AR) στη διαδικασία του αρχιτεκτονικού
σχεδιασμού, με ιδιαίτερη έμφαση στο αρχιτεκτονικό σκίτσο
ως μέσο για δημιουργική εξερεύνηση και χωρική έρευνα κατά
τα πρώτα στάδια του σχεδιασμού. Στόχος είναι να εξεταστεί
πώς η AR μπορεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της
δισδιάστατης φύσης των αρχικών σκίτσων και της
τρισδιάστατης χωρικής αντίληψης, ενισχύοντας έτσι την
εννοιολογική σκέψη στα πρώιμα στάδια της ανάπτυξης του
σχεδιασμού. Το πειραματικό πλαίσιο δομήθηκε σε δύο φάσεις.
Στην πρώτη φάση, η σχεδίαση AR εφαρμόστηκε σε ελεγχόμενο
περιβάλλον για να διερευνηθεί η αμφίδρομη μετάφρασημεταξύ δισδιάστατων σκίτσων και τρισδιάστατης μορφής,
χωρίς εξωτερικούς περιορισμούς. Στη δεύτερη φάση, οι ίδιες
τεχνικές εφαρμόστηκαν σε ένα φυσικό μοντέλο κλίμακας
1:50, με στόχο τον σχεδιασμό μιας οργανικής δομής στέγης.
Τα ευρήματα καταδεικνύουν τις δυνατότητες της AR ως
εργαλείου για την αρχιτεκτονική συλλογιστική, ιδιαίτερα σε
εκπαιδευτικά και ερευνητικά πλαίσια. Αντί να προτείνει
αντικατάσταση της διαδικασίας σχεδιασμού, η μελέτη
διερευνά πώς μπορεί να εμπλουτιστεί ουσιαστικά μέσω της ενσωμάτωσης τεχνολογιών AR. |
el |
heal.abstract |
This paper investigates the contribution of augmented
reality (AR) to the architectural design process, with a
particular focus on the architectural sketch as a
medium for creative exploration and spatial inquiry
during the early stages of design. The aim is to examine
how AR can bridge the gap between the two-dimensional
nature of initial sketches and three-dimensional spatial
perception, thereby enhancing conceptual thinking in
the early phases of design development. The
experimental framework was structured in two phases.
In the first phase, AR sketching was applied in a
controlled environment to explore the bidirectional translation between 2D sketches and 3D form, without
external constraints. In the second phase, the same
techniques were applied to a physical 1:50 scale model,
with the goal of designing an organic canopy structure.
The findings demonstrate the potential of AR as a tool
for architectural reasoning, particularly within
educational and research-oriented contexts. Rather than
proposing a replacement of the design
process, the study investigates how it can be
meaningfully enriched through the integration of AR
technologies. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|