| dc.contributor.author | Σκέμπας, Πέτρος Τζων
|
el |
| dc.contributor.author | Skempas, Petros Tzon
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-09-09T07:13:44Z | |
| dc.date.available | 2025-09-09T07:13:44Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62391 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30087 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
| dc.subject | Equality | en |
| dc.subject | Ισότητα | el |
| dc.subject | Άτομα με Αναπηρίες | el |
| dc.subject | Συμπερίληψη | el |
| dc.subject | Γεωπληροφοριακά Συστήματα | el |
| dc.subject | People with Disabilities | en |
| dc.subject | Inclusion | en |
| dc.subject | Geographic Information Systems | en |
| dc.title | Ανάλυση δικτύου & αξιολόγηση αστικής προσβασιμότητας για Α.με.Α Μελέτη εφαρμογής : Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού | el |
| dc.title | Network analysis & assessment of pedestrian accessibility for people with disabilities : A case study within the municipality of Psychikon – Filothei, Attiki, Greece | en |
| heal.type | bachelorThesis | |
| heal.classification | Geographic Information Systems | en |
| heal.classification | Urban Planning | en |
| heal.language | el | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-02-04 | |
| heal.abstract | H έλλειψη εφαρμογής ολοκληρωμένων πολιτικών Αστικού Σχεδιασμού, στοχεύοντας στη καθιέρωση ίσων όρων προσβασιμότητας για όλους, παραμένει ένα μείζον θέμα προς επίλυση τοποθετούμενο στο επίκεντρο των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Προκειμένου μια πόλη να θεωρηθεί βιώσιμη, πρέπει πρωτίστως να θωρακιστεί από τη ραγδαία εξάπλωση του φαινομένου της Αστικοποίησης και να άρει το επίμονο αποτύπωμα ασύμφορων σχεδιαστικών αρχών του περασμένου αιώνα. Προς αυτή τη κατεύθυνση, αναδύονται προτεραιότητες συνυφασμένες με τις έννοιες της Συμπερίληψης και της Ανθεκτικότητας ως συστατικά εξέχουσας σημασίας για τον Αστικό Σχεδιασμό. Οι αναθεωρημένοι στρατηγικοί στόχοι θέτουν ως αδιαπραγμάτευτη συνθήκη την υιοθέτηση μιας ολιστικής, ανθρωποκεντρικής προσέγγισης .Η παρούσα Διπλωματική Εργασία, στηρίζεται στην ήδη εκτεταμένη ερευνητική λίστα ανάλυσης, και αξιολόγησης των συνθηκών προσβασιμότητας που επικρατούν στις αστικές περιοχές, υπογραμμίζοντας την αδιαμφισβήτητη συμβολή των Γεωπληροφοριακών Συστημάτων (ΓΣ), ως ένα εκ των θεμελιωδών εργαλείων γεφύρωσης χώρο-κοινωνικών ανισοτήτων του 21ου αιώνα. Στο πλαίσιο αυτό, καταστρώθηκε ένα συμπαγές μεθοδολογικό πλάνο για την πιλοτική καταγραφή, επεξεργασία, αποτύπωση και αξιολόγηση υποδομικών παραμέτρων μικρο-κλίμακας (micro-scale pedestrian accessibility parameters) που συναντώνται σε δίκτυα πεζοδρομίων. Οι εν λόγω σχεδιαστικές παράμετροι αντλήθηκαν από τις Ευρωπαϊκές κατευθυντήριες αρχές «Καθολικού Σχεδιασμού» και έχουν ενσωματωθεί επισήμως στο εθνικό θεσμικό πλαίσιο με την δημοσιοποίηση σχετικής Εφημερίδος της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 6213/2022). | el |
| heal.abstract | The lack of well-rounded Urban Planning policies, aimed at establishing equitable accessibility standards for everyone, remains a significant issue at the forefront of modern metropolitan townscapes.For a contemporary city to be considered sustainable, it must primarily shield itself from the rapid pace of Urbanization and address the persistence of outdated design principles deriving from the past century. In this context, priorities emphasizing the concepts of Resilience and Inclusion emerge as crucial components of revised Urban Planning guidelines. Urban sustainability and public health goals underline the imperative adoption of a holistic, human-centered approach. This study relies on extensive, prior research into the quantification and assessment of urban accessibility conditions, highlighting the undisputed contribution of Geographical Information Systems as one of the cornerstones of bridging spatial and social issues in the 21st century. Within this reasoning course, a robust methodological plan was developed aiming to track down, evaluate and map the compliance of micro-scale pedestrian accessibility factors with proven influence on the mobility of Persons with Disabilities (PwD’s) along existing sidewalk networks. Key findings suggest the presence of significant design inconsistencies in the studied sidewalk networks, making it rather impossible for vulnerable social groups to reach vital everyday destinations in most cases. Furthermore, the study confirms that the wide spectrum of GIS-based services both for detailed spatial analysis and also from an interactive perspective of routing Web-GIS services, can be harnessed by stakeholders in the Urban Planning process, aiming to reverse restraining living conditions for PwD’s, thus promoting social justice in today’s streetscapes. | en |
| heal.advisorName | Χατζηχρήστος, Θωμάς | el |
| heal.advisorName | Xatzichristos, Thomas | en |
| heal.committeeMemberName | Δάρρα, Αθανασία | el |
| heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 114 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: