dc.contributor.author |
Πολίτη, Μυρσίνη Ειρήνη
|
el |
dc.contributor.author |
Politi, Myrsini Eirini
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-09-09T08:32:47Z |
|
dc.date.available |
2025-09-09T08:32:47Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62396 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30092 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Aθήνα |
el |
dc.subject |
Λεωφορειακή γραμμή 813 |
el |
dc.subject |
Πολεοδομική εξέλιξη |
el |
dc.subject |
Αστική διαδρομή |
el |
dc.subject |
Πρώην φυλακές Αβέρωφ |
el |
dc.subject |
Αιγάλεω |
el |
dc.subject |
Συνδετήρια διαδρομή |
el |
dc.subject |
Ιπποκράτους |
el |
dc.subject |
Πανεπιστημίου |
el |
dc.subject |
Πλατεία Ομονοίας |
el |
dc.subject |
Ιερά Οδός |
el |
dc.subject |
Ελαιώνας |
el |
dc.subject |
Athens |
en |
dc.subject |
Bus line 813 |
en |
dc.subject |
Urban development |
en |
dc.subject |
Urban routes |
en |
dc.subject |
Former Averof prison |
en |
dc.subject |
Egaleo |
en |
dc.subject |
Connecting routes |
en |
dc.subject |
Hippocrates |
en |
dc.subject |
Panepistimiou |
en |
dc.subject |
Omonia Square |
en |
dc.subject |
Iera Odos |
en |
dc.subject |
Eleonas |
en |
dc.title |
813 - Αβέρωφ - Προύσης: η νεότερη πολεοδομική εξέλιξη της Αθήνας σε μία διαδρομή |
el |
dc.title |
813 - Averof - Prousis:
the latest urban development of Athens in one route |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
City planning -- Greece -- Athens |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2025-07-03 |
|
heal.abstract |
Αφορμή γι‘ αυτή τη διάλεξη αποτέλεσε η ιστορία της περιοχής όπου βρίσκεται το κτηρίο του Αρείου Πάγου, στην οποία μέχρι το 1972 βρισκόταν το κτήριο όπου στεγάζονταν οι φυλακές Αβέρωφ, απο τις οποίες πήρε το όνομά της η λεωφορειακή γραμμή «Αβέρωφ-Προύσης». Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της περιοχής απο την οποία διέρχεται η λεωφορειακή γραμμή 813 ως προς τα χωροκοινωνικά και πολεοδομικά χαρακτηριστικά, ώστε να εντοπιστούν τα στοιχεία εκείνα που την καθιστούν ιστορική διαδρομή. Ψς περιοχή μελέτης θεωρείται η ζώνη η οποία περιλαμβάνει τις οδούς που πραγματοποιείται η συγκεκριμένη αστική διαδρομή και τα μέτωπα των όμορρων οικοδομικών τετραγώνων. υγκεκριμένα, η μελέτη θα γίνει σε τέσσερεις εμβληματικές χρονικές περιόδους για την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, ξεκινώντας απο τη δεκαετία του 1960 μέχρι και το πέρας της περιόδου της κρίσης το 2018. τόχος είναι να αποτυπωθούν τα στοιχεία της διαδρομής που έχουν δυνατότητες ανάδειξης και αναγκαιότητα προστασίας. Αναγράφονται στοιχεία που υποβαθμίζουν τον αστικό χώρο και την ποιότητα ζωής και που πρέπει να γίνουν δραστικές επεμβάσεις. Σο ερώτημα που εγείρεται στο τέλος της μελέτης της αστικής διαδρομής είναι ο ρόλος της λεωφορειακής γραμμή στο σήμερα, ως συνδετήρια διαδρομή ετερόκλιτων περιοχών που συνιστούν ισότιμα εκφάνσεις του αστικού χώρου της ίδιας πόλης. Προκειμένου να απαντηθεί το εν λόγω ερώτημα αναλύεται η δομή του αστικού χώρου της πόλης, η σημασία της συνέχειας και της ασυνέχειας εντός της, καθώς και η σημασία του κέντρου και των σημείων συνάντησης. Η συγκεκριμένη διαδρομή δεν αποτελεί συνδετικό κρίκο μόνο όσον αφορά τα χωροκοινωνικά χαρακτηριστικά της πόλης, αλλά και των ιστορικών χαρακτηριστικών των επιμέρους περιοχών, όπως είναι και η ιστορία των πρώην φυλακών Αβέρωφ, πράγμα που αναδεικνύεαι μέσα απο ορισμένα αποσπάσματα-μαρτυρίες. |
el |
heal.abstract |
The impetus for this study was the history of the area where the current Supreme Court of Greece building is located. Until 1972, the site housed Averoff Prison, from which the bus line "Averoff–Proussis" took its name. The subject of this research is the exploration of the area along bus line 813, focusing on its socio-spatial and urban characteristics in order to identify the elements that render this route historically significant. The study area is defined as the zone encompassing the streets followed by route 813, as well as the building fronts of the adjacent city blocks. The analysis concentrates on four emblematic periods in modern Greek history, spanning from the 1960s to the end of the economic crisis in 2018. The aim is to record the elements of the route that present opportunities for enhancement and require protection. At the same time, the study highlights factors that degrade the urban environment and quality of life, pointing to the need for targeted and substantial interventions. The key question posed at the end of this research concerns the role of bus line 813 today: does it function as a connective route between diverse areas that represent equally important aspects of the city's urban fabric? To address this question, the study examines the structure of the city‘s urban space, the significance of continuity and discontinuity within it, as well as the role of central locations and meeting points. This particular route serves not only as a spatial connector of different urban zones, but also as a thread linking the historical narratives of the areas it traverses — with the history of the former Averoff Prison serving as a prime example, brought to light through selected excerpts and testimonies. |
en |
heal.tableOfContents |
1.Eισαγωγικά(Αντικείμενο, Στόχος, Υπόθεση, Μεθοδολογία)
2.Ιστορική Εξέλιξη της Λεωφορειακής γραμμής του 813
3.Αναδρομική εξέταση της Αθήνας κατά τις επιλεγμένες περιόδους
4.Εξέταση της περιοχή μελέτης
4.1 Αβέρωφ-Η αφετηρία
4.2 Ιπποκράτους
4.3 Πανεπιστημίου
4.4 Περιοχή πλατείας Ομονοίας
4.5 Ιερά Οδός
4.6 Αιγάλεω-Το τέρμα
5. Προσωπικές εμπειρίες μέσα απο διαδρομές με τη λεωφορειακή γραμμή 813
6. Αποτελέσματα
7. Συζήτηση αποτελεσμάτων-υμπεράσματα
7.1 Θετικά ή/ και αξιόλογα στοιχεία σε αυτή τη διαδρομή, τα οποία πρέπει να αναδειχθούν και να προστατευθούν.
7.2 Στοιχεία υποβάθμισης του αστικού χώρου σε όλη τη διαδρομή και της ποιότητας ζωής που ίσως να απαιτούν περισσότερο δραστικές επεμβάσεις.
7.3 Ο ρόλος της Λεωφορειακής γραμμής.
8.Ανοιχτά ερωτήματα-Επόμενα βήματα.
9.Βιβλιογραφία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|