| dc.contributor.author | Σαρτζετάκης, Αντώνιος
|
el |
| dc.contributor.author | Sartzetakis, Antonios
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-09-10T07:13:25Z | |
| dc.date.available | 2025-09-10T07:13:25Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62400 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30096 | |
| dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας” | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Αρχή της Προτεραιότητας στην Ενεργειακή Απόδοση | el |
| dc.subject | Εργαλείο Ανάλυσης Κόστους - Οφέλους | el |
| dc.subject | Εξωτερικά κόστη μεταφορών | el |
| dc.subject | Σ.Δ.Α.Ε.Κ | el |
| dc.subject | Energy Efficiency First Principle (EE1st) | en |
| dc.subject | Sustainable Mobility, Modal Shift | en |
| dc.subject | Cost-Benefit Analysis Tool | en |
| dc.subject | External Costs of Transport | en |
| dc.subject | S.E.C.A.P | en |
| dc.subject | Βιώσιμη κινητικότητα | el |
| dc.title | Ανάπτυξη υπολογιστικού εργαλείου για την εφαρμογή της Α.Π.Ε.Α. στον τομέα των βιώσιμων μεταφορών | el |
| heal.type | masterThesis | |
| heal.classification | Ενεργειακός και Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός | el |
| heal.classification | Energy and environmental planning | en |
| heal.classification | Sustainable mobility | en |
| heal.classification | Βιώσιμη κινητικότητα | el |
| heal.language | el | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-02-28 | |
| heal.abstract | Η Αρχή της Προτεραιότητας στην Ενεργειακή Απόδοση είναι κρίσιμη για την κλιματική ουδετερότητα, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας και λαμβάνοντας υπόψη όλους τους τομείς του ενεργειακού συστήματος. Η εφαρμογή της απαιτεί αναλυτικά εργαλεία που εκτιμούν τα οφέλη, όπως οι μειώσεις εκπομπών και τα θετικά αποτελέσματα στην υγεία και την κοινωνία. Στην παρούσα εργασία, η αρχή εφαρμόζεται στις μεταφορές μέσω ενός εργαλείου με εναλλακτικά σενάρια που εξετάζουν τα κοινωνικό-οικονομικά οφέλη από τη χρήση βιώσιμων μέσων μετακίνησης. Οι δημόσιες αρχές πρέπει να εφαρμόζουν σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας, εστιάζοντας σε οικονομικά αποδοτικές μεθόδους με ανάλυση κόστους-οφέλους. Το εργαλείο αξιολογεί τις περιβαλλοντικές και κοινωνικό-οικονομικές επιπτώσεις των σεναρίων, επιτρέποντας την κατανόηση των οφελών. Διαθέτει τέσσερα σενάρια πέραν του βασικού, εξετάζοντας τα πιθανά οφέλη, όπως η μείωση των εξωτερικών κοστών και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Χρησιμοποιείται από μελετητές και μηχανικούς σε δημόσιους φορείς, εισάγοντας πληροφορίες για την αξιολόγηση της πόλης. Οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για μεγάλο μέρος των εκπομπών και της ενεργειακής κατανάλωσης, και η αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου απαιτεί τοπικές λύσεις. Το εργαλείο ενισχύει τη δράση των Δήμων και Περιφερειών στην επιλογή κατάλληλων πολιτικών και μέτρων, μειώνοντας τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις και ενισχύοντας τις βιώσιμες λύσεις για την κινητικότητα στις αστικές περιοχές. | el |
| heal.abstract | The Energy Efficiency First Principle is crucial for achieving climate neutrality by reducing primary and final energy consumption and considering all sectors of the energy system. Its implementation requires analytical tools that assess broader benefits, such as emission reductions and positive impacts on health and society. In this study, the principle is applied to the transport sector through a tool with alternative scenarios that examine the socio-economic benefits of using sustainable means of transportation. Public authorities must implement sustainable urban mobility plans, focusing on cost-effective methods with a thorough cost-benefit analysis. The tool evaluates the environmental and socio-economic impacts of the scenarios, allowing for an understanding of the benefits. It includes four scenarios beyond the basic one, examining potential benefits such as reducing external costs and carbon dioxide emissions. It is used by researchers and engineers in public bodies, entering information to assess the city. Transport is responsible for a significant portion of emissions and energy consumption, and addressing this issue requires local solutions. The tool enhances the actions of municipalities and regions in selecting appropriate policies and measures, reducing economic, social, and environmental impacts, and promoting sustainable mobility solutions in urban areas. | en |
| heal.advisorName | Μαρινάκης, Ευάγγελος | el |
| heal.committeeMemberName | Μαρινάκης, Ευάγγελος | el |
| heal.committeeMemberName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
| heal.committeeMemberName | Δούκας, Χρυσόστομος (Χάρης) | el |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 155 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: