| dc.contributor.author |
Κωνσταντινίδου, Μαρία
|
el |
| dc.contributor.author |
Konstantinidou, Maria
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-09-11T08:36:21Z |
|
| dc.date.available |
2025-09-11T08:36:21Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62418 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30114 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Κατοίκιση |
el |
| dc.subject |
Αρχιτεκτονική εκπαίδευση |
el |
| dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
| dc.subject |
Πανδημία |
el |
| dc.subject |
Βιώματα |
el |
| dc.subject |
Σπίτι |
el |
| dc.subject |
Σπουδή |
el |
| dc.subject |
Αρχιτεκτονική σύνθεση |
el |
| dc.subject |
Dwelling |
en |
| dc.subject |
Architectural education |
en |
| dc.subject |
Architecture |
en |
| dc.subject |
Pandemic |
en |
| dc.subject |
Lived experiences |
en |
| dc.subject |
Home |
en |
| dc.subject |
Studies |
en |
| dc.subject |
Architectural design studio |
en |
| dc.title |
Κατοικώντας και σπουδάζοντας την αρχιτεκτονική:
βιώματα και συνέπειες της πανδημίας |
el |
| dc.title |
Dwelling and studying architecture: experiences
and consequences of the pandemic |
en |
| dc.type |
Διάλεξη |
|
| heal.type |
learningMaterial |
el |
| heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
| heal.classification |
COVID 19 Pandemic, 2020-2023 -- Influence |
en |
| heal.language |
el |
el |
| heal.access |
campus |
el |
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-06-20 |
|
| heal.abstract |
Η παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζει την επίδραση της
πανδημίας COVID-19 στη σχέση κατοίκησης και αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. Η διπλή συνθήκη «σπίτι» και «σπουδή» θεμελιώνεται βάσει δύο, κατ’ αρχάς αποκλινουσών, πτυχών της αρχιτεκτονικής: το σπίτι, ως βιωμένη και ενσώματη εμπειρία του χώρου, και η σπουδή, ως βαθιά, ακαδημαϊκή γνώση που οδηγεί στην άσκηση του επαγγέλματος. Κυρίαρχο στοιχείο της εργασίας αποτελεί η πρωτογενής βιωματική έρευνα, η οποία διεξήχθη μέσω
ημιδομημένων συνεντεύξεων με έξι φοιτητές αρχιτεκτονικής, εστιάζοντας στο πώς κατοικούσαν και σπούδαζαν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία. Η θεωρητική θεμελίωση της μελέτης εμπλουτίζεται με τη διερεύνηση της έννοιας του σπιτιού ως βιωμένου χώρου, μέσω φαινομενολογικών προσεγγίσεων,
καθώς και με την παρουσίαση της ιστορικής εξέλιξης της
αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει την τελικά αλληλεξαρτώμενη σχέση μεταξύ της εμπειρίας της κατοίκησης και της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης, παρατηρώντας πώς αυτή η σχέση μεταβλήθηκε σε τρεις χρονικές φάσεις: πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον υποχρεωτικό εγκλεισμό στο σπίτι. |
el |
| heal.abstract |
This research study examines the impact of the COVID-19 pandemic on the relationship between dwelling and architectural education. The dual condition of “home” and “study” is grounded in two initially divergent aspects of architecture: home as a lived, embodied spatial experience, and study as in-depth academic knowledge aimed at the future practice of architecture. A key component of the research is a practical experiential study conducted through semi-structured interviews with six architecture students, exploring how they inhabited their homes and studied architecture before, during, and after the pandemic. The theoretical framework is enriched by an exploration of the concept of home as a lived space through phenomenological approaches, alongside an overview of the historical development of architectural education. The aim of this thesis is to investigate the interdependent relationship between the experience of dwelling and architectural education, by observing how this relationship transformed through three distinct phases: before, during, and after the mandatory home confinement. |
en |
| heal.tableOfContents |
1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1.1 Αφορμή
1.2 Ερευνητικά ερωτήματα
1.3 Μεθοδολογία
1.4 Δομή εργασίας
2 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ
2.1 Το σπίτι
2.1.1 η κατοικία - το σπίτι
2.1.2 το κτίζειν- το κατοικείν
2.2 Η σπουδή
2.2.1 Ιστορική αναδρομή
2.2.2 Η σύγχρονη αρχιτεκτονική εκπαίδευση
2.3 Η διπλή συνθήκη σπίτι-σπουδή
3 ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
3.1 Το κλίμα παγκοσμίως
3.2 Η πανδημία στην Ελλάδα
3.3 Η πανδημία στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
4 ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
4.1 Κατοικώντας την Αρχιτεκτονική
4.1.1 Το κλίμα του σπιτιού
4.1.2 Χωρικές διαστάσεις της διαδικασίας της εργασίας
4.1.3 Χωρικές διαστάσεις της διαδικασίας της ανάπαυσης
4.1.4 Χωρικές διαστάσεις των υπόλοιπων καθημερινών πρακτικών
4.2 Σπουδάζοντας την Αρχιτεκτονική
4.2.1 Το κλίμα της σχολής
4.2.2 Η διαδικασία του μαθήματος του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού
4.2.3 Η διαδικασία της σύνθεσης
4.2.4 Η διαδικασία της συνεργασίας
5 Η ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΣΠΙΤΙ-ΣΠΟΥΔΗ
5.1 Δημόσιο-Ιδιωτικό
5.2 Κοινότητα-Άτομο
5.3 Όρια
5.4 Συναισθηματική Φόρτιση του Χώρου
5.5 Δημιουργικότητα
6 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
7 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ |
el |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|