| dc.contributor.author |
Καρούση, Αναστασία
|
el |
| dc.contributor.author |
Karousi, Anastasia
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-09-11T09:48:39Z |
|
| dc.date.available |
2025-09-11T09:48:39Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62420 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30116 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Κοιμητήρια |
el |
| dc.subject |
Νεκροταφεία |
el |
| dc.subject |
Θάνατος |
el |
| dc.subject |
Μετάβαση |
el |
| dc.subject |
Τόπος |
el |
| dc.subject |
Cemeteries |
en |
| dc.subject |
Graveyards |
en |
| dc.subject |
Death |
en |
| dc.subject |
Passage |
en |
| dc.subject |
Landscape |
en |
| dc.subject |
Igualada |
en |
| dc.subject |
Brion |
en |
| dc.subject |
Miralles |
en |
| dc.subject |
Pinos |
en |
| dc.subject |
Scarpa |
en |
| dc.title |
Τόποι μετάβασης: χωρικές αφηγήσεις των κοιμητηρίων μέσα από την αρχιτεκτονική των Pinós | Miralles & Scarpa |
el |
| dc.title |
Places of passage: spatial narratives of cemeteries through the architecture of Pinós | Miralles & Scarpa |
en |
| dc.type |
Διάλεξη |
|
| heal.type |
learningMaterial |
el |
| heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
| heal.classification |
Cemeteries |
en |
| heal.language |
el |
el |
| heal.access |
campus |
el |
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-06-25 |
|
| heal.abstract |
Η παρούσα μελέτη διερευνά τη σημασία της ταφικής αρχιτεκτονικής στο πολιτισμικό τοπίο, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο ο θάνατος, ως υπαρξιακή συνθήκη, αποτυπώνεται στον χώρο και νοηματοδοτείται μέσα από την αρχιτεκτονική σύνθεση. Με αφετηρία φιλοσοφικές, ψυχαναλυτικές και φαινομενολογικές προσεγγίσεις, εξετάζεται η εξέλιξη της στάσης απέναντι στον θάνατο και την ταφή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις ιστορικές μεταβολές των κοιμητηρίων και στις σύγχρονες τελετουργίες διάβασης.
Η ερευνητική μεθοδολογία στηρίζεται στη ανάλυση δύο χαρακτηριστικών παραδειγμάτων: του Κοιμητηρίου Brion του Carlo Scarpa στην Ιταλία και του Κοιμητηρίου Igualada των Miralles και Pinós στην Ισπανία. Το πρώτο συγκροτεί μια σκηνογραφία στοχασμού με ποιητική χρήση του φωτός, του νερού και της υλικότητας, συνιστώντας μια αρχιτεκτονική ενδοσκόπησης. Το δεύτερο, ενσωματωμένο στη γεωμορφολογία του τοπίου, προτείνει μια αρχιτεκτονική εμπειρία ροής και μετάβασης, όπου η υλικότητα και η βύθιση αναδεικνύουν τη θνητότητα ως φυσικό και δημιουργικό γεγονός.
Η συγκριτική αποτίμηση των δύο έργων αναδεικνύει διαφορετικές σχεδιαστικές στρατηγικές που εκφράζουν κοινούς πνευματικούς προσανατολισμούς: τη μετατροπή του κοιμητηρίου σε χώρο μνήμης, βιωματικής εμπειρίας και πολιτισμικής αφήγησης. Η εργασία καταλήγει στην ανάγκη επαναπροσδιορισμού της ταφικής αρχιτεκτονικής μέσα από υπαρξιακούς, οικολογικούς και πολυπολιτισμικούς όρους, προκειμένου ο ταφικός χώρος να λειτουργεί ως ενεργός φορέας νοηματοδότησης και στοχασμού στη σύγχρονη κοινωνία. |
el |
| heal.abstract |
This study explores the significance of funerary architecture within the cultural landscape, focusing on how death, as an existential condition, is imprinted upon space and imbued with meaning through architectural composition. Drawing from philosophical, psychoanalytic, and phenomenological approaches, the research examines the evolving attitudes toward death and burial, as reflected in the historical transformations of cemeteries and contemporary rites of passage.
The research methodology is based on the analysis of two emblematic case studies: the Brion Cemetery by Carlo Scarpa in Italy and the Igualada Cemetery by Miralles and Pinós in Spain. The former forms a scenography of contemplation through the poetic use of light, water, and materiality, constituting an architecture of introspection. The latter, embedded in the geomorphology of the landscape, proposes an architectural experience of flow and transition, where materiality and immersion highlight mortality as a natural and creative event.
The comparative evaluation of the two works reveals different design strategies that express shared spiritual orientations: the transformation of the cemetery into a space of memory, experiential engagement, and cultural narrative. The study concludes with the need to redefine funerary architecture through existential, ecological, and multicultural terms, so that the burial space functions as an active medium of meaning and reflection in contemporary society. |
en |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|