HEAL DSpace

Αξιολόγηση της επίδρασης κοινωνικοοικονομικών και τοπολογικών παραγόντων στην επιβατική ζήτηση του δικτύου σταθμών μετρό στην Αττική

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Γκίκα, Μάρθα el
dc.contributor.author Gkika, Martha en
dc.date.accessioned 2025-09-19T09:17:09Z
dc.date.available 2025-09-19T09:17:09Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62461
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30157
dc.rights Default License
dc.subject Επιβατική κίνηση el
dc.subject Passenger traffic en
dc.subject ΜΜΜ el
dc.subject Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών el
dc.subject Στατιστική ανάλυση el
dc.subject Δίκαιος σχεδιασμός ΜΜΜ el
dc.subject Public transport en
dc.subject Geographic Information Systems en
dc.subject Statistical analysis en
dc.subject Fair public transport planning en
dc.title Αξιολόγηση της επίδρασης κοινωνικοοικονομικών και τοπολογικών παραγόντων στην επιβατική ζήτηση του δικτύου σταθμών μετρό στην Αττική el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-03-05
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση των παραγόντων που επηρεάζουν την επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην περιοχή του νομού Αττικής που επικαλύπτεται κυρίως από αυτά. Οι παράγοντες αφορούν τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των κατοίκων της περιοχής, τα οποία συλλέχθηκαν από τις δημοσκοπήσεις του έτους 2021. Για την πραγματοποίηση της έρευνας δημιουργήθηκαν στο λογισμικό QGIS ζώνες γύρω από τα κέντρα των σταθμών του μετρό, που αντιπροσωπεύουν την μέση απόσταση που μπορεί να διανύσει ένας πεζός σε 10 λεπτά. Τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των κατοίκων ταξινομήθηκαν με βάση αυτήν την διαίρεση, επιτρέποντας την διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της χωρικής κατανομής των κατοίκων και της προσβασιμότητα τους στα ΜΜΜ. Για την ανάλυση της σχέσης της επιβατικής κίνησης με τα εν λόγω χαρακτηριστικά, έγινε χρήση εργαλείων όπως το RStudio, για την πραγματοποίηση της μεθόδου συσχέτισης στα δεδομένα της εργασίας και του ArcgisPro για την οπτικοποίηση και στατιστική ανάλυση των μεταβλητών που διατηρήθηκαν από την μέθοδο συσχέτισης. Μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης που χρησιμοποιήθηκαν στο ArcgisPro αποτελούν η Μέθοδος Ελάχιστων Τετραγώνων, για τα δεδομένα επιβατικής κίνησης όλων των μηνών του έτους 2021, και η Μέθοδος Γεωγραφικά Σταθμισμένης Παλινδρόμησης για την διερεύνηση της επιρροής των κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών του μήνα με τα βέλτιστα στατιστικά αποτελέσματα της πρώτης μεθόδου. Τέλος, για την βελτίωση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε η Ανάλυση Κύριων Συνιστωσών (PCA), και μία επιπλέον εφαρμογή της Μεθόδου Ελάχιστων Τετραγώνων για τους δείκτες που προέκυψαν από αυτήν. Η εργασία επισημαίνει τα πρότυπα κινητικότητας των κατοίκων και τις κοινωνικές ανισότητες στην προσβασιμότητα, με στόχο την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου και δίκαιου συστήματος μεταφορών. Ένα σύστημα μεταφορών που όχι μόνο εξυπηρετεί όλες τις κοινωνικές ομάδες ισότιμα, αλλά ταυτόχρονα προάγει την μείωση της εξάρτησης των κατοίκων από τα ιδιωτικά οχήματα και μία καλύτερη πολεοδομική διάταξη. el
heal.abstract The aim of this thesis is to examine the factors that influence the ridership of public transport in the area of Attica, which is mostly covered by it. The factors are related to the socio-economic characteristics of the residents of the region, which were collected from the polls of the year 2021. To conduct the research, zones around the centres of the metro stations were created in the QGIS software, representing the average pedestrian distance of 10 minutes. The socio-economic characteristics of the residents were classified based on this division, allowing the investigation of the relationship between the spatial distribution of residents and their accessibility to public transport. To analyse the relationship between ridership and characteristics, tools such as RStudio were used to perform the correlation method on the data of the study and ArcgisPro to visualize and statistically analyse the variables retained by the correlation method. Statistical analysis methods used in ArcgisPro are “Least Squares Method”, for the passenger traffic data of all months of the year 2021, and “Geographically Weighted Regression Method” to investigate the influence of the socio-economic characteristics of the month with the optimal statistical results of the first method. Finally, to improve the results, Principal Components Analysis (PCA) was performed, and an additional application of the Least Squares Method for the indicators obtained from it. The paper highlights the mobility patterns of residents and social inequalities in accessibility, with the aim of achieving a more sustainable and equitable transport system. A transport system that not only serves all social groups equally, but at the same time promotes a reduction in residents’ dependence on private vehicles and a better urban planning. en
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Μητρόπουλος, Λάμπρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 144 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record