| dc.contributor.author |
Γκίκα, Μάρθα
|
el |
| dc.contributor.author |
Gkika, Martha
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-09-19T09:17:09Z |
|
| dc.date.available |
2025-09-19T09:17:09Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62461 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30157 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Επιβατική κίνηση |
el |
| dc.subject |
Passenger traffic |
en |
| dc.subject |
ΜΜΜ |
el |
| dc.subject |
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών |
el |
| dc.subject |
Στατιστική ανάλυση |
el |
| dc.subject |
Δίκαιος σχεδιασμός ΜΜΜ |
el |
| dc.subject |
Public transport |
en |
| dc.subject |
Geographic Information Systems |
en |
| dc.subject |
Statistical analysis |
en |
| dc.subject |
Fair public transport planning |
en |
| dc.title |
Αξιολόγηση της επίδρασης κοινωνικοοικονομικών και τοπολογικών παραγόντων στην επιβατική ζήτηση του δικτύου σταθμών μετρό στην Αττική |
el |
| heal.type |
bachelorThesis |
|
| heal.classification |
Συγκοινωνία |
el |
| heal.language |
el |
|
| heal.access |
free |
|
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-03-05 |
|
| heal.abstract |
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση των παραγόντων που
επηρεάζουν την επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην περιοχή του
νομού Αττικής που επικαλύπτεται κυρίως από αυτά. Οι παράγοντες αφορούν τα
κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των κατοίκων της περιοχής, τα οποία
συλλέχθηκαν από τις δημοσκοπήσεις του έτους 2021. Για την πραγματοποίηση της
έρευνας δημιουργήθηκαν στο λογισμικό QGIS ζώνες γύρω από τα κέντρα των σταθμών
του μετρό, που αντιπροσωπεύουν την μέση απόσταση που μπορεί να διανύσει ένας
πεζός σε 10 λεπτά. Τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των κατοίκων
ταξινομήθηκαν με βάση αυτήν την διαίρεση, επιτρέποντας την διερεύνηση της σχέσης
μεταξύ της χωρικής κατανομής των κατοίκων και της προσβασιμότητα τους στα
ΜΜΜ. Για την ανάλυση της σχέσης της επιβατικής κίνησης με τα εν λόγω
χαρακτηριστικά, έγινε χρήση εργαλείων όπως το RStudio, για την πραγματοποίηση της
μεθόδου συσχέτισης στα δεδομένα της εργασίας και του ArcgisPro για την
οπτικοποίηση και στατιστική ανάλυση των μεταβλητών που διατηρήθηκαν από την
μέθοδο συσχέτισης. Μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης που χρησιμοποιήθηκαν στο
ArcgisPro αποτελούν η Μέθοδος Ελάχιστων Τετραγώνων, για τα δεδομένα επιβατικής
κίνησης όλων των μηνών του έτους 2021, και η Μέθοδος Γεωγραφικά Σταθμισμένης
Παλινδρόμησης για την διερεύνηση της επιρροής των κοινωνικοοικονομικών
χαρακτηριστικών του μήνα με τα βέλτιστα στατιστικά αποτελέσματα της πρώτης
μεθόδου. Τέλος, για την βελτίωση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε η Ανάλυση
Κύριων Συνιστωσών (PCA), και μία επιπλέον εφαρμογή της Μεθόδου Ελάχιστων
Τετραγώνων για τους δείκτες που προέκυψαν από αυτήν. Η εργασία επισημαίνει τα
πρότυπα κινητικότητας των κατοίκων και τις κοινωνικές ανισότητες στην
προσβασιμότητα, με στόχο την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου και δίκαιου συστήματος
μεταφορών. Ένα σύστημα μεταφορών που όχι μόνο εξυπηρετεί όλες τις κοινωνικές
ομάδες ισότιμα, αλλά ταυτόχρονα προάγει την μείωση της εξάρτησης των κατοίκων
από τα ιδιωτικά οχήματα και μία καλύτερη πολεοδομική διάταξη. |
el |
| heal.abstract |
The aim of this thesis is to examine the factors that influence the ridership of public
transport in the area of Attica, which is mostly covered by it. The factors are related to
the socio-economic characteristics of the residents of the region, which were collected
from the polls of the year 2021. To conduct the research, zones around the centres of
the metro stations were created in the QGIS software, representing the average
pedestrian distance of 10 minutes. The socio-economic characteristics of the residents
were classified based on this division, allowing the investigation of the relationship
between the spatial distribution of residents and their accessibility to public transport.
To analyse the relationship between ridership and characteristics, tools such as RStudio
were used to perform the correlation method on the data of the study and ArcgisPro to
visualize and statistically analyse the variables retained by the correlation method.
Statistical analysis methods used in ArcgisPro are “Least Squares Method”, for the
passenger traffic data of all months of the year 2021, and “Geographically Weighted
Regression Method” to investigate the influence of the socio-economic characteristics
of the month with the optimal statistical results of the first method. Finally, to improve
the results, Principal Components Analysis (PCA) was performed, and an additional
application of the Least Squares Method for the indicators obtained from it. The paper
highlights the mobility patterns of residents and social inequalities in accessibility, with
the aim of achieving a more sustainable and equitable transport system. A transport
system that not only serves all social groups equally, but at the same time promotes a
reduction in residents’ dependence on private vehicles and a better urban planning. |
en |
| heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
| heal.committeeMemberName |
Μητρόπουλος, Λάμπρος |
el |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
| heal.academicPublisherID |
ntua |
|
| heal.numberOfPages |
144 σ. |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|