| dc.contributor.author | Δαβανέλου, Αλεξάνδρα
|
el |
| dc.contributor.author | Davanelou, Alexandra
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-09-19T11:02:40Z | |
| dc.date.available | 2025-09-19T11:02:40Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62473 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30169 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Ενεργειακός ισολογισμός | el |
| dc.subject | Ενεργειακή αποδοτικότητα | el |
| dc.subject | VLCC | en |
| dc.subject | EEXI | en |
| dc.subject | Αξονικές γεννήτριες | el |
| dc.subject | Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας | el |
| dc.title | Θέματα ενεργειακού ισολογισμού σε δεξαμενόπλοια τύπου VLCC: Στρατηγικές μείωσης κατανάλωσης και αύξησης παραγωγής ενέργειας μέσω μελέτης περίπτωσης | el |
| dc.title | Electric load analysis issues of VLCCs: Strategies of fuel oil consumption reduction and increasing the energy production – A case study | en |
| heal.type | bachelorThesis | |
| heal.classification | Ναυτική Μηχανολογία | el |
| heal.classification | Marine Engineering | en |
| heal.language | el | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-02-21 | |
| heal.abstract | Η παρούσα εργασία διερευνά το ενεργειακό ισοζύγιο σε δεξαμενόπλοια τύπου VLCC και προτείνει στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Μέσω της μελέτης περίπτωσης ενός υφιστάμενου VLCC, αναλύονται οι απαιτήσεις ηλεκτρικής ισχύος, η κατανομή άεργης ισχύος και οι λειτουργικές συνθήκες του πλοίου σε διάφορα σενάρια. Εξετάζονται μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η εφαρμογή του δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας, η χρήση μετατροπέων συχνότητας και η μείωση της κατανάλωσης μη κρίσιμων φορτίων. Παράλληλα, προτείνονται τεχνολογικές λύσεις για την αύξηση της ενεργειακής παραγωγής, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης νέων γεννητριών,αξονικών γεννητριών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η συγκριτική αξιολόγηση των προτεινόμενων στρατηγικών συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της ενεργειακής απόδοσης των VLCC, τη μείωση των εκπομπών ρύπων και τη συμμόρφωση με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς. | el |
| heal.abstract | This study explores the energy balance in VLCC tankers and proposes strategies to reduce fuel consumption and improve energy efficiency. Through the case study of an existing VLCC, the ship’s electrical power requirements, reactive power distribution, and operational conditions under different scenarios are analyzed. Energy-saving measures such as the implementation of the Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI), the use of frequency converters, and the reduction of non-essential loads are examined. Additionally, technological solutions for increasing energy production are proposed, including the installation of new generators, shaft generators, and renewable energy sources. The comparative evaluation of these strategies contributes to optimizing the energy management of VLCCs, reducing emissions, and ensuring compliance with international environmental regulations. | en |
| heal.advisorName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
| heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
| heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 105 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | false |
The following license files are associated with this item: