HEAL DSpace

Θέματα ενεργειακού ισολογισμού σε δεξαμενόπλοια τύπου VLCC: Στρατηγικές μείωσης κατανάλωσης και αύξησης παραγωγής ενέργειας μέσω μελέτης περίπτωσης

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Δαβανέλου, Αλεξάνδρα el
dc.contributor.author Davanelou, Alexandra en
dc.date.accessioned 2025-09-19T11:02:40Z
dc.date.available 2025-09-19T11:02:40Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62473
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30169
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ενεργειακός ισολογισμός el
dc.subject Ενεργειακή αποδοτικότητα el
dc.subject VLCC en
dc.subject EEXI en
dc.subject Αξονικές γεννήτριες el
dc.subject Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας el
dc.title Θέματα ενεργειακού ισολογισμού σε δεξαμενόπλοια τύπου VLCC: Στρατηγικές μείωσης κατανάλωσης και αύξησης παραγωγής ενέργειας μέσω μελέτης περίπτωσης el
dc.title Electric load analysis issues of VLCCs: Strategies of fuel oil consumption reduction and increasing the energy production – A case study en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυτική Μηχανολογία el
heal.classification Marine Engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-02-21
heal.abstract Η παρούσα εργασία διερευνά το ενεργειακό ισοζύγιο σε δεξαμενόπλοια τύπου VLCC και προτείνει στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης. Μέσω της μελέτης περίπτωσης ενός υφιστάμενου VLCC, αναλύονται οι απαιτήσεις ηλεκτρικής ισχύος, η κατανομή άεργης ισχύος και οι λειτουργικές συνθήκες του πλοίου σε διάφορα σενάρια. Εξετάζονται μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η εφαρμογή του δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας, η χρήση μετατροπέων συχνότητας και η μείωση της κατανάλωσης μη κρίσιμων φορτίων. Παράλληλα, προτείνονται τεχνολογικές λύσεις για την αύξηση της ενεργειακής παραγωγής, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης νέων γεννητριών,αξονικών γεννητριών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η συγκριτική αξιολόγηση των προτεινόμενων στρατηγικών συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της ενεργειακής απόδοσης των VLCC, τη μείωση των εκπομπών ρύπων και τη συμμόρφωση με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς. el
heal.abstract This study explores the energy balance in VLCC tankers and proposes strategies to reduce fuel consumption and improve energy efficiency. Through the case study of an existing VLCC, the ship’s electrical power requirements, reactive power distribution, and operational conditions under different scenarios are analyzed. Energy-saving measures such as the implementation of the Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI), the use of frequency converters, and the reduction of non-essential loads are examined. Additionally, technological solutions for increasing energy production are proposed, including the installation of new generators, shaft generators, and renewable energy sources. The comparative evaluation of these strategies contributes to optimizing the energy management of VLCCs, reducing emissions, and ensuring compliance with international environmental regulations. en
heal.advisorName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 105 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα