| dc.contributor.author | Σταύρος, Συκιώτης
|
|
| dc.contributor.author | Stavros, Sykiotis
|
|
| dc.date.accessioned | 2025-09-22T09:23:26Z | |
| dc.date.available | 2025-09-22T09:23:26Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62497 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30193 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Non-Intrusive Load Monitoring | en |
| dc.subject | Deep Learning | en |
| dc.subject | Electric Vehicles | en |
| dc.subject | EV Charging optimization | en |
| dc.title | Deep Learning Innovations for Energy Efficiency: Advances in Non-Intrusive Load Monitoring and EV charging optimization for a sustainable grid | en |
| dc.title | Τεχνικές Βαθιάς Μηχανικής Μάθησης για Αυξημένη Ενεργειακή Αποδοτικότητα: Μέθοδοι Μη Επεμβατικής Παρακολούθησης Φορτίων και Βελτιστοποίηση Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων για ένα βιώσιμο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας | el |
| heal.type | doctoralThesis | |
| heal.classification | Μηχανική Μάθηση | el |
| heal.classification | Ενέργεια | el |
| heal.language | en | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-05-05 | |
| heal.abstract | Η παγκόσμια ενεργειακή πραγματικότητα υφίσταται μια βαθιά μεταμόρφωση, συχνά αναφερόμενη ως ενεργειακή μετάβαση, που καθοδηγείται από την επείγουσα ανάγκη για μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και εξασφάλιση βιώσιμης παροχής ενέργειας. Ωστόσο, η αδιαμφισβήτητη πολυπλοκότητα των νέων επενδύσεων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και η σταδιακή κατάργηση ενεργειακών πηγών με υψηλές εκπομπές CO₂, επιβραδύνουν τον ρυθμό της ενεργειακής μετάβασης και δημιουργούν αμφιβολίες ως προς το κατά πόσο οι νέες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να επιτύχουν από μόνες τους τους κλιματικούς στόχους. Αυτό αναδεικνύει την ανάγκη διερεύνησης εναλλακτικών διαδρομών για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης, μέσω του εντοπισμού τομέων ανθρώπινης δραστηριότητας με υψηλές/υπερβολικές ενεργειακές απαιτήσεις. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα με περιθώριο βελτίωσης, όσον αφορά τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και κατ’ επέκταση των εκπομπών CO₂, είναι η οικιακή κατανάλωση ενέργειας και οι οδικές μεταφορές. Η παρούσα διατριβή εξετάζει την ανάπτυξη νέων τεχνικών Βαθιάς Μάθησης (Deep Learning) για τη δημιουργία εργαλείων που επιλύουν περιορισμούς σε αυτούς τους δύο βασικούς ενεργειακούς τομείς. Η μείωση της οικιακής κατανάλωσης ενέργειας μπορεί να επιτευχθεί ενδυναμώνοντας τους τελικούς χρήστες μέσω της μη παρεμβατικής παρακολούθησης φορτίων (Non-Intrusive Load Monitoring – NILM), ενώ η βελτιστοποίηση της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με χρήση Βαθιάς Ενισχυτικής Μάθησης (Deep Reinforcement Learning – DRL) μπορεί να συμβάλει στην αποανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών. | el |
| heal.advisorName | Δουλάμης, Αναστάσιος | |
| heal.committeeMemberName | Ιωαννίδης, Χαράλαμπος | |
| heal.committeeMemberName | Βαρβαρίγου, Θεοδώρα | |
| heal.committeeMemberName | Βεσκούκης, Βασίλειος | |
| heal.committeeMemberName | Πότσιου, Χρυσή | |
| heal.committeeMemberName | Κοσμόπουλος, Δημήτριος | |
| heal.committeeMemberName | Πρωτοπαπαδάκης, Ευτύχιος | |
| heal.academicPublisher | Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: